OVO SU NAMIRNICE KOJE SE NE JEDU U SIROVOM STANJU, NEKE OD NJIH SU TOKSIČNE

Neki prehrambeni proizvođači sirove hrane, tvrde da konzumiranje nekuhanog voća i povrća može da podstakne gubitak kilograma i da pomogne u prevenciji i borbi protiv određenih bolesti. Kuhanje, dodaju, uništava ključne enzime zbog kojih je hranu lakše probaviti.

Poznato je da razni načini kuhanja mogu iz nekog povrća eliminisati vitamine i minerale, ali s druge strane hranjive supstance u drugim namirnicama, uključujući mahunarke i žitarice, postaju dostupnije tijelu tek nakon kuhanja.

Neke namirnice potrebno je najprije skuhati kako bi se povećala njihova nutricionistička vrijednost, a neko povrće je zdravije i ukusnije ako se jede sirovo. Ali, neke namirnice ne bi trebalo da jedete sirove jer mogu da izazovu gasove, nadutost ili druge probleme.

Patlidžan

Patlidžan je jedna od namirnica čije konzumiranje bi trebalo da izbjegavate u sirovom stanju. Ova biljka sadrži solanin koji je gorkog okusa, a prevelik unos solanina može da prouzrokuje mučninu, vrtoglavicu i druge zdravstvene probleme. Izuzetno visoke doze solanina mogu da budu i fatalne. Količina solanina u patlidžanu smanjuje se kuhanjem.

Zelene mahunarke

Zelene mahunarke smatraju se zdravim povrćem, jer su bogate vitaminima A, C i K. Ako pojedete nekoliko sirovih mahunarki, to neće prouzrokovati problem, ali sirove mahunarke mogu da budu blago otrovne.

Ove namirnice sadrže lektine, antinutrijente koji ograničavaju sposobnost tijela da apsorbuje vitamine i minerale i mogu da prouzrokuju probleme sa varenjem. Kuhanjem se znatno smanjuje nivo lektina.

Crveni grah

Sirovi crveni grah, poznat i kao bubrežasti grah, sadrži velike količine toksina fitohemaglutinina, pa ovu namirnicu ne bi trebalo da jedete sirovu.

Ako crveni grah nije dovoljno kuhan, to može da poveća toksičnost, ali temeljno kuhanje čini ga bezopasnom namirnicom.

Krompir

Krompir također sadrži solanin, a prekomjerno konzumiranje ovog jedinjenja može da prouzrokuje razne gastrointestinalne i neurološke probleme, uključujući mučninu, dijareju, aritmiju, vrtoglavicu, halucinacije, paralizu i hipotermiju.

Zeleni krompir sadrži izuzetno visok nivo solanina. Osim toga, krompir ima i visok udio skroba zbog čega ova namirnica može da bude teška za varenje. To su glavni razlozi zašto ne bi trebalo da jedete krompir koji nije termički obrađen.

Spanać

Spanać sadrži oksalnu kiselinu koja ograničava apsorpciju kalcijuma i koja može da olakša stvaranje bubrežnih kamenaca. Kuhanjem spanaća smanjuju se količine ove kiseline.

Osim toga, na sirovom lišću spanaća mogu da se skupljaju razne bakterije poput E. coli koja se također može uništiti kuhanjem, piše MSN.

Divlje gljive

S jedne strane, divlje gljive su teške za varenje, a s druge strane, neke sorte divljih gljiva mogu da budu i opasne i otrovne. Nakon kuhanja neke sorte gljiva mogu da budu jestive.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ŠEST JEDNOSTAVNIH VJEŽBI ISTEZANJA ZA LJUDE KOJI RADE ZA RAČUNAROM

0
Ako ste se izolirali i radite od kuće, velike su šanse da se od cjelodnevnog sjedenja, kako za računarom tako i pred televizorom, osjećate ukočenije no ikad.