OVO SU PREHRAMBENE NAVIKE KOJE VAM MOGU OMETATI SAN

Odabir hrane itekako može utjecati na kvalitet noćnog odmora.

Ako se borite s nesanicom ili se budite umorni, vrijeme je da napravite inventuru onoga što jedete i kada.

Konzumirate previše kofeina

Prema jednom istraživanju, kofein može ometati san čak i ako se konzumira šest sati prije spavanja, piše CNN. Kofein ometa djelovanje hemikalije poznate kao adenozin, koja ima sedativna svojstva i mozgu signalizira da je vrijeme za spavanje. Kofein se nalazi u kahvi, čaju, nekim bezalkoholnim pićima, energetskim pićima i čokoladi.

Jedete obilne obroke

Tjestenina u kremastom umaku ili sočni odresci mogu izgledati privlačno, ali težak obrok u večernjim satima može uzrokovati nadutost i otežati uspavljivanje. Uz to, mastima treba više vremena da se provare i mogu dovesti do nelagodnog osjećaja u želucu. Pokušavajte izbjegavati obroke s puno masti u večernjim satima i pričekajte najmanje dva sata prije nego što nakon posljednjeg obroka legnete u krevet. Možete se i istegnuti ili se malo kretati prije lijeganja.

Konzumirate previše šećera

Prije spavanja izbjegavajte grickalice koje sadrže puno šećera.

  • Istraživanja sugeriraju da visok unos šećera ženama u postmenopauzi može predisponirati noćno znojenje”, upozorava dijetetičarka Nancy Z. Farrell Allen.

Jedete začinjenu hranu

Začinjena hrana može pridonijeti žgaravici i tako otežati spavanje. Izbjegavajte začinjenu, kiselu i slanu hranu jer može izazvati žeđ i tako pridonijeti noćnim buđenjima.

Pijete previše tekućine

Konzumacija velike količine bilo koje tekućine u večernjim satima može povećati učestalost mokrenja, pridonoseći buđenju tijekom noći. Pokušajte izbjegavati tekućinu u vrijeme spavanja kako biste osigurali neprekinuti noćni san.

Imate prekomjernu tjelesnu težinu

Višak tjelesne težine može povećati rizik od apneje, što može utjecati na sposobnost disanja noću i ometati san. No i osobe koje imaju premalu tjelesnu težinu, a pate od poremećaja prehrane, poput anoreksije ili bulimije, često imaju problema s nesanicom.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

OMILJENA BOJA VAM JE ŽUTA? EVO ŠTO TO GOVORI O VAMA

0
Žuta je jedna od boja koje su najmanje omiljene ljudima u čitavom svijetu, prenosi Bright Side. Ipak, ako je vama ili nekome vama bliskom ovo omiljena boja, to može reći dosta o vašoj osobnosti.