OVO SU PREHRAMBENE NAVIKE NAJDUGOVJEČNIJIH STANOVNIKA NA ZEMLJI

Svi želimo znati kako živjeti što duže i kako održati dobro zdravlje i u njemu uživati. Oni od kojih bismo sigurno mogli naučiti kako to postići su Japanci, koji imaju najbolje zdravlje i najveću dugovječnost na svijetu.

Posebno se ističu stanovnici Okinawe, jer ta populacija uživa puno bolje zdravlje i dugovječnost od drugih, a za to postoje i dokazi, precizno vođeni zapisima o navikama ovih ljudi.

Knjiga “Okinawci najdugovječniji ljudi na svijetu” autorsko je djelo tima međunarodnih stručnjaka, a štivo se temelji na naučnim dokumentacijama iz baze podataka stogodišnjih studija koje je sponzoriralo japansko ministarstvo zdravstva, od kojih su samo mali dio autori uspjeli prezentirati u knjizi.

Ovo vrijedno štivo otkriva način prehrane, tjelesne vježbe i stila života koji vode ljudi na Okinawi.

U nastavku pročitajte 15 tajni stanovnika Okinawe koji sprečavaju da u organizam unesete previše kalorija: 

1. Začinite obrok: dodavanjem ljutih začina možete obogatiti okus obroka i povećati potrošnju energije. Skloni smo manje jesti kada nam je hrana malo ljuta.

2. Priprema salate: isijecite na krupnije komadiće salatu jer za žvakanje većih komada treba više vremena i napora, tako ćete pojesti manje glavnog jela.

3. Napijte se vode prije jela: to će smanjiti apetit.

4. Pokušajte piti razrijeđeni sok: pomiješajte pola omiljenog soka s vodom jer tako ćete tako smanjiti unos kalorija po čaši.

5. Uzmite pola šoljice zelenog ili čaja od jasmina prije hodanja: kofein oslobađa masne kiseline iz mišića tako da vam mast brže sagorijeva.

6. Poprskajte hranu uljem, ne zalijevajte: dvije sekunde prskanja daje otprilike pola kašičice ulja, u poređenju sa pet puta toliko ako ga zalijevate.

7. Čitajte etikete: kad poželite kupiti čips ili čokoladu, pogledajte koliko kalorija i šećera sadrže.

8. Kuhajte supu s velikim komadima povrća: dokazano je da su oni koji su jeli supe s velikim komadima povrća manje jeli, i to za petinu.

9. Nosite sa sobom obrok na posao: neke studije govore kako dnevno možete u organizam unijeti i do 300 dodatnih kalorija ako jedete vani.

10. Dobro odmjerite prije nego što počnete kuhati tjesteninu: svako je sklon kuhati previše tjestenine, a to može uzrokovati debljanje.

11. Uživajte u svakom zalogaju: kada ste spremni pojesti 10 komada omiljenih keksića, zaustavite se na 10 sekundi. Prije nego što ga stavite u usta, pomirišite ga na 10 sekundi, zatim uzmite griz i ostavite ga na jeziku, izdržite tako 10 sekundi. Uživajte u svakom zalogaju.

12. Zaslužite svoje kalorije: Prije nego što uzmete nešto iz frižidera, napravite 10 trbušnjaka ili sklekova. To je način da zaslužite svoje kalorije, a vjerovatno će vas ovo spriječiti da ih uzimate zdravo za gotovo.

13. Zadovoljite svoju neobuzdanu želju na druge načine: žvaćite nezašećerenu žvakaću gumu i to će vam u trenutku smanjiti želju.

14. Prijateljski podsjetnici: čak i ako imate najbolje namjere, odluka ponekad postaje poput udaljene melodije, pa je nakon nekog vremena ne možemo čuti. Na frižider, primjera radi, stavite podsjetnike tipa “Trebam li zaista taj keks?”

15. Obratite pažnju na veličinu porcije: što je manja porcija hrane, manje ćete pojesti. Očito, ali vrijedno za zapamtiti.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE