OVO SU TRIKOVI KOJI ĆE VAS USPAVATI ZA NEKOLIKO MINUTA

San vam neće na oči? Problem može biti to što ste do maloprije gledali u ekran telefona, nešto što ste pojeli za večeru ili jednostavno anksioznost.

Ilustracija

A najbolji i najbrži način da se riješite anksioznosti jesu vježbe disanja. Otkrivamo vam pet tehnika disanja koje će vas smiriti i omogućiti vam da lakše zaspite.

Samo polako

Fokusirajte se na lagano disanje. Udahnite duboko veoma polako, a zatim lagano izdahnite. Duboko disanje smanjuje brzinu otkucaja srca i snižava krvni pritisak, čime se cijeli organizam umiruje. Lezite u krevet i dišite ovako oko 10 minuta, pa ćete ubrzo i zaspati.

Tehnika 4-7-8

Prema doktoru Endrjuu Vejlu sa Centra za integrativnu medicinu u Arizoni, vježbe disanja za opuštanje poznate su i kao „4-7-8 vježbe“ i možete ih raditi prije spavanja. Kako biste se opustili, sjedite na krevet u turski sjed, vrh jezika prislonite uz nepce, zatvorite usta i udahnite kroz nos brojeći do 4. Zatim zadržavajte dah sedam sekundi, pa izdahnite na usta brojeći do osam. Ponovite ovo bar četiri puta.

Tradicionalno meditativno disanje

Kroz svoje istraživanje, neurolog i stručnjak za meditaciju Katerin Ker otkrila je da je fokusiranje na disanje prva neophodna komponenta za dobru meditaciju. Potrebno je da se povežete sa protokom vazduha, da budete svjesni kojim putem prolazi kroz organizam. Na taj način napeti mišići će vam se opustiti, a nestaće i negativne i uznemirujuće misli. Dišite na ovaj način osam do 10 minuta.

Smjenjujte nozdrve

Šodana je jedna od najčešćih vrsta pranajame ili kontrole disanja u jogi. Prilikom šodane disanje kontrolišete tako što na jednu nozdrvu udišete, a na drugu izdišete. Smatra se da tijelo i mozak na taj način stiču osjećaj ravnoteže i neutralnosti.

Disanje na usta podsvjesno šalje signal mozgu da smo pod stresom, dok disanje na nos šalje signale da smo opušteni. Sjedite tako da vam bude udobno, ispravite leđa, pa začepite jednu nozdrvu, a kroz drugu udahnite. Zatim začepite drugu nozdrvu, pa kroz prvu izdahnite. Sve vrijeme držite oči zatvorene.

Duplo duži izdah

Mnoge pranajamske tehnike disanja oslanjanju se na pravilo da izdisanje treba da traje duplo duže od udisanja. Ovakvim disanjem nervni sistem se opušta, a usredsređenost na disanje sprječava nas da mislimo o stvarima koje nam izazivaju nervozu. Lezite na leđa, udišite tri sekunde, pa izdišite šest sekundi i ponavljate to sve dok ne utonete u san, prenosi Žena Blic.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.