PANDEMIJA MIJENJA NAVIKE: PRODAJA TRADICIONALNE TURSKE KOLONJSKE VODE DOŽIVJELA PROCVAT

Izvoz turske tradicionalne kolonjske vode utrostručen je u prošloj godini zahvaljujući njenoj karakteristici da služi kao dezinfekcijsko sredstvo za ruke, koje su mnogi koristili kako bi proveli jednu od mjera zaštite od zaraze koronavirusom.

Turska je u prošloj godini izvezla 6,9 miliona tona kolonjske vode, za 2,4 miliona tona više nego u 2019. godini, podaci su Istanbulskog udruženja izvoznika hemijskih sredstava (IKMIB). Kao duboko ukorijenjeni običaj turske gostoprimljivosti, kolonjska voda stekla je popularnost po svom osvježavajućem mirisu, kao i po visokom udjelu alkohola, koji je u stanju da ubije više od 80 posto mirkoorganizama.

Država je na izvozu kolonjske vode u 2020. godini inkasirala 28,3 miliona američkih dolara, triput više nego u 2019, pokazuju podaci IKIMIB-a. Najviše kolonjske vode izvezeno je u Njemačku, Holandiju, Irak, Sjedinjene Američke Države i Veliku Britaniju, što čini oko 60 posto prošlogodišnjeg izvoza ovog proizvoda.

Izvoz kolonjske vode u Njemačku povećan je 2020. godine za nevjerovatnih 492 posto u odnosu na prethodnu godinu i iznosio je 7,8 miliona dolara, dok je izvoz u Holandiju porastao za 491 posto, u Irak 291 posto, Veliku Britaniju 246 posto i 146 posto u SAD.

U turskoj tradiciji, kolonjska voda nudi se kao osvježivač u raznim društvenim situacijama – nakon šišanja, vožnje autobusom, putovanja, prilikom dolaska gostiju ili prilikom posjete bolesnicima.

Engin Tuncer, vlasnik vodeće turske fabrike za proizvodnju kolonjske vode “Eyup Sabri Tuncer”, kaže kako uprkos poteškoćama u isporuci i lancima snabdijevanja uzrokovanim pandemojim koronavirusa, proizvodnja i trgovanje kolonjskom vodom ovijale su se nesmetano.

Podvlači kako su prošle godine rasli prihodi od higijenskih i dezinfekcijskih sredstava, Tuncer i drugi turski proizvođači kolonjske vode ojačali su prisustvo i prepoznatljivost na inostranom tržištu.

– Tokom pandemije, imali smo veliku potražnju za turskom kolonjskom vodom sa novih inotržišta, uz naše dosadašnje međunarodne kupce – kaže Tuncer.

Kako bi išla ususret zahtjevima tržišta, stoljeće stara kompanija je proširila proizvodne kapacitete, posebno za kolonjsku vodu s mirisom citrusa.

– S novim investicijama u ovom periodu, utrostručili smo proizvodnju, a prodaja u prodavnicama i putem interneta se ušestostručila – objašnjava.

Kompanija, zajedno sa svojim subbrendovima, izvozi u blizu 70 država.

Zaključivši kako je kolonjska voda postala strateško oružje za smanjenje rizika od zaraze koronavirusom, Tuncer dodaje kako su dodali nove marke svom izvoznom portfoliju.

– Vidjeli smo porast potražnje u zemljama koje tradicionalno nemaju naviku da koriste kolonjsku vodu, kao što su Japan, Koreja, Tajvan, Singapur, Malezija i Kina, u kojima smo sebi utrli put s proizvodima za ličnu higijenu – naglašava Tuncer.

Izrazio je nadu kako će u 2021. godini ojačati dosadašnje dobre rezultate poslovanja zahvaljujući činjenici da su mnogi kupci u inostranstvu stekli naviku korištenja kolonjske vode za ruke.

Od pojave u decembru 2019, COVID-19 odnio je više od 2,52 miliona života u 192 države i regije. Prema podacima Univerziteta “Johns Hopkins” iz SAD-a, dosad je koronavirusom zaraženo 111 miliona ljudi u svijetu, a oporavilo se više od 62 miliona.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

OMILJENA BOJA VAM JE ŽUTA? EVO ŠTO TO GOVORI O VAMA

0
Žuta je jedna od boja koje su najmanje omiljene ljudima u čitavom svijetu, prenosi Bright Side. Ipak, ako je vama ili nekome vama bliskom ovo omiljena boja, to može reći dosta o vašoj osobnosti.