PENZIONER OTIŠAO NA PREZENTACIJU I MISLIO DA JE SVE DŽABE, A ONDA JE DOŠAO RAČUN OD KOJEG SE VRTI U GLAVI

Stariji građani su česta meta trgovaca koji zloupotrebljavaju njihovu neobaviještenost.

U posljednje vrijeme je popularna prodaja proizvoda van poslovnog prostora, na prezentacijama.

Mnoge firme pozivaju uglavnom penzionere da prisustvuju ovim događajima. Potrošači obično impulsivno reaguju, povjeruju prodavcu da će napraviti povoljnu kupovinu, ali kada stignu kući predomisle se.

Tada nastaje problem, jer nisu informisani o svojim pravima i ne znaju kako da raskinu ugovor. Potrošač prilikom kupovine na daljinu, putem prezentacije, telefona ili interneta, od sklopljenog ugovora može da odustane u roku od dvije nedjelje bez navođenja bilo kakvog razloga.

Mladen Alfirović, šef pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije, kaže da su imali mnogo pritužbi ovim povodom.

 Ističe da potrošači najčešće ne čitaju fusnote i sitna slova prilikom sklapanja ugovora. Kada se predomisle pokušavaju prodavca da dobiju telefonom kako bi odustali od kupovine, ali se najčešće niko ne javlja.

– Penzioner koji je otišao na prezentaciju, prisustvovao je nekakvom navodnom izvlačenju nagrada, i tom prilikom je on bio “sretan” dobitnik. Rekli su mu da mu to omogućava da kupi proizvod po 50 posto nižoj cijeni u odnosu na redovnu – opisuje jedan slučaj Alfirović.

Dodaje da se on odlučio za masažer koji navodno liječi kardiovaskularne bolesti, poboljšava zdravstveno stanje, i veoma skupo ga je platio, više od 100.000 dinara (1653 KM). Ubrzo je shvatio da želi da raskine ugovor. Kako navodi Alfirović, po zakonu ima pravo da odustane od kupovine u roku od dvije nedjelje bez navođenja bilo kakvog razloga, jer je proizvod kupljen na prezentaciji.

– Ukoliko potrošači uz ugovor nisu dobili obrazac o odustanku od kupovine, mogu sami da napišu izjavu trgovcu. NOPS pomaže kupcima da je sastave ili im uručuje formular koji popunjen treba da dostave na adresu kompanije. Ukoliko iskrsnu problemi uključuju se u rješavanje – objašnjava sagovornik, piše Kurir.rs.

U konkretnom slučaju sa penzionerom, NOPS je utvrdio ugovornu odredbu koja je suprotna zakonu.

– Trgovac je naveo da ukoliko potrošač odustane od kupovine, oni zadržavaju 30 posto od cijene proizvoda, što je protivzakonito. Pozvali smo tu firmu i predočili im da nemaju pravo da to koriste u svojim opštim ugovorima. Tom kupcu smo pomogli da povrati cijeli iznos i da vrati robu – kaže Alfirović.

Veliki je problem, kako kaže, što kupci nisu edukovani i informisani o svojim pravima, ali udruženja potrošača služe za to da im pomognu u tim situacijama.

Obaveza trgovca je da uz ugovor o kupovini proizvoda dostavi obrazac za jednostrani odustanak koji se nalazi na posebnom papiru.

– Ukoliko ga nema, tržišna inspekcija će kazniti prodavca. Ali, ima situacija kada potrošači tvrde da ga nisu dobili, a trgovac kaže suprotno. Problem je što kupci na ugovoru često potpišu da su primili obrazac i onda se ne može dokazati da nisu –  ističe Mladen Alfirović.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE