PET ČESTIH JUTARNJIH NAVIKA ZBOG KOJIH SE GOJIMO

Evo zbog čega se gojimo.

1. Prespavate budilnik

Čuli ste alarm na budilniku, ali niste ustali na vrijeme? Poznato je da nedostatak sna podiže nivo kortizola u organizmu, zbog čega nam se povećava apetit. Studija u časopisu “PLOS One” otkrila je da negativan uticaj na težinu ima i prejterani noćni odmor. Pokazalo se da osobe koje spavaju više od 10 sati imaju viši indeks tjelesne mase od onih koji to čine od 7 do 9 sati tokom noći.

Pixabay

2. Ne pospremate krevet

Istraživanje američke Fondacije “National Sleep” otkrilo je da osobe koje svakog jutra pospremaju krevet, imaju 19 posto više šansi da se dobro naspavaju tokom noći u odnosu na one koji to ne čine. Osobe koje su se naspavale nemaju potrebu za slatkim i kaloričnim izvorima energije tokom dana, što pozitivno utiče na figuru i održavanje tjelesne težine.

Pixabay

Možda će se na prvu činiti smiješno, ali autor knjige “Moć navike” (The Power of Habit) Čarls Duig tvrdi da osobe koje nameštaju krevet pokazuju i neke druge pohvalne navike. Na primjer, češće će spakovati zdrav obrok za posao, a pokazale su se i boljim u raspoređivanju kućnog budžeta.

3. Spremate se za posao u mraku

Ukoliko imate navučene zavjese nakon buđenja, propuštate pozitivne efekte koje sunce ima na ljudsko telo. Studija objavljena u časopisu “PLOS One” pokazala je da ljudi koji se ujutru izlažu sunčevim zracima imaju niži indeks tjelesne mase od osoba koje to ne čine, bez obzira na to šta jedu. Studija sugeriše da je dovoljno provesti 20 do 30 minuta dnevno na sunčevoj svjetlosti, da biste uživali u tom pozitivnom efektu.

4. Ne mjerite se

Istraživači Univerziteta u Kornelu proučavali su navike 162 gojazne žene i muškarca tokom dvije godine. Analiza je pokazala da su u gubitku kilograma bile uspješnije osobe koje su se mjerile svakog jutra jer su tako kontrolisale unos hrane tokom dana. Studija je pokazala i da je najbolje mjeriti se odmah nakon buđenja jer je tada težina najniža u danu.

5. Preskačete doručak

Osobe koje započinju dan uravnoteženim obrokom od 600 kalorija imaju manje šanse da pate od naglih napada gladi nego one koje za doručak pojedu oko 300 kalorija nemasnih proteina i ugljenih hidrata. Do te spoznaje došli su istraživači sa Univerziteta u Tel Avivu, koji su otkrili i da je lakše pridržavati se kalorijskih ograničenja tokom dana ako jutro započnete s pravim doručkom.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.