PET POGREŠAKA ZBOG KOJIH VAŠA SUPA MOŽDA UOPĆE NIJE ZDRAVA

Veliki tanjir tople supe popravlja raspoloženje tokom hladnih dana. Ali ako pokušavate biti zdraviji, zaboravite na gotove supe koje jednostavno istresete iz vrećice u proključalu vodu. Takve supe često sadrže konzervanse, aditive i natrij u velikim količinama.

No, iako domaća supa može biti zdravija i hranjivija opcija, postoje brojni načini na koje možda nesvjesno sabotirate sami sebe.

Zato je dijetetičarka Erika Fox u razgovoru za Livestrong izdvojila pet najčešćih pogrešaka koje možda radite s domaćim supama:

1. Dodajete previše soli

  • Supe iz vrećice su poznate po tome što obično sadrže velike količine natrija, ali ono što mnogi ljudi ne shvaćaju jest da je, čak i kad supu pripremate kod kuće, lako pretjerati sa soli – kaže Fox.

“Trenutna dnevna preporuka za natrij nije veća od 2300 miligrama, što je oko 1 čajne kašikice”, kaže Fox.

Jedan od problema s konzumiranjem previše natrija jest taj što on može povećati vaš krvni pritisak, što zauzvrat može povećati rizik od srčanih i moždanih udara, prema Centrima za kontrolu i prevenciju bolesti.

2. Koristite kocke za supu

Čak i ako tokom pripremanja izbjegavate korištenje soli, možda koristite kupovne kocke za supu koje često sadrže velike količine natrija te pojačivače okusa.

3. Koristite kremaste temeljce

Naravno, kremaste supe su izvrsne, ali mogu biti i kalorične bombe. Kad je vrhnje osnova vaše supe, ona vašem obroku može dodati velike količine masnoće, a time i kalorije, kaže Fox. Štoviše, mliječni proizvodi poput vrhnja mogu nekim ljudima uzrokovati nelagodu u želucu, dodaje ona.

4. Ne uključujete proteine

Ako vaša supa nema proteina, neće vas dugo držati sitima.

  • Izostanak proteina u vašoj domaćoj supi može dovesti do neuravnoteženog obroka”, kaže Fox: “Bez obzira na to pripremate li supu ili neku drugu vrstu obroka, važno je uvijek težiti ravnoteži složenih ugljikohidrata, masti i bjelančevina kako biste osigurali da unosite hranjive sastojke koji su vam potrebni za pravilno funkcioniranje tijela.”

Dodajte juhi mahunarke poput leće ili malo usitnjenih pilećih prsa. Dobar odabir su i slanutak, bijeli grah i tofu koji se odlično slažu s kremastim supama.

5. Koristite nezdrave dodatke

Od krekera do prepečenog hljeba, ljudi supama dodaju svašta. Iako dodaci nisu nužno loši, definitivno je dobro biti oprezan s time što stavljate u svoju supu. Zdravi dodaci su svježe bilje, orašasti plodovi, sjemenke i pečeni slanutak, ali i prilikom njihovog dodavanja treba biti oprezan s količinom.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE