PILOTI OTKRILI SKRIVENE OPASNOSTI TOKOM LETA O KOJIMA PUTNICI NEMAJU POJMA

Kad se ukrcamo u avion, najčešće obraćamo pažnju na putnike, veličinu sjedala, moguće turbulencije. Piloti i zaposleni u aviokompanijama obučeni su za opažanje i najsitnijih detalja koji nisu zanimljivi običnim putnicima.

Ilustracija
  • Većina putnika se boji turbulencija, ali poprilično je velika vjerojatnost da one neće biti uzrok nesreće –  kaže vanredna profesorica Univerziteta Metropolitan u Denveru i pilotkinja Tanya Gatlin.

Jedna od najopasnijih pojava jest led. Sigurnosne službe otklanjaju led prije samog polijetanja, a mnogi avioni su obloženi materijalom koji sprječava smrzavanje vode u zraku.

  • Prilikom slijetanja spuštamo se manjom brzinom jer nam je sužen manevarski prostor – objašnjava Gatlin i dodaje da u tim trenucima motori ne emitiraju toplinu kao pri polijetanju pa je šansa da se stvori led znatno veća.

Mirisi su jedan od najznačajnijih pokazatelja da nešto nije u redu s letjelicom. Oni upozoravaju na mogući kvar motora ili sustava za dovod goriva.

  • Zvukovi su uvijek dragocjeni, ali je kabina najčešće izolirana od buke pa nam osjetilo mirisa mnogo više govori o onome što se događa ispod krila. Mirisi putuju sasvim slobodno i prepoznatljivi su –  objašnjava stručnjak za sigurnost avionskog prometa Tom Farrier.

Iskusni piloti znaju da nagla promjena svjetlosti koja ulazi kroz prozor kabine može biti prvi znak promjene smjera.

  • Neočekivano pomicanje ugla pod kojim pada sunčeva svjetlost signalizira da nešto nije u redu s optimalnom putanjom – objašnjava Farrier.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.