- Većina putnika se boji turbulencija, ali poprilično je velika vjerojatnost da one neće biti uzrok nesreće – kaže vanredna profesorica Univerziteta Metropolitan u Denveru i pilotkinja Tanya Gatlin.
Jedna od najopasnijih pojava jest led. Sigurnosne službe otklanjaju led prije samog polijetanja, a mnogi avioni su obloženi materijalom koji sprječava smrzavanje vode u zraku.
- Prilikom slijetanja spuštamo se manjom brzinom jer nam je sužen manevarski prostor – objašnjava Gatlin i dodaje da u tim trenucima motori ne emitiraju toplinu kao pri polijetanju pa je šansa da se stvori led znatno veća.
Mirisi su jedan od najznačajnijih pokazatelja da nešto nije u redu s letjelicom. Oni upozoravaju na mogući kvar motora ili sustava za dovod goriva.
- Zvukovi su uvijek dragocjeni, ali je kabina najčešće izolirana od buke pa nam osjetilo mirisa mnogo više govori o onome što se događa ispod krila. Mirisi putuju sasvim slobodno i prepoznatljivi su – objašnjava stručnjak za sigurnost avionskog prometa Tom Farrier.
Iskusni piloti znaju da nagla promjena svjetlosti koja ulazi kroz prozor kabine može biti prvi znak promjene smjera.
- Neočekivano pomicanje ugla pod kojim pada sunčeva svjetlost signalizira da nešto nije u redu s optimalnom putanjom – objašnjava Farrier.