Sve srušeno
Tanker sa skoro 27.000 kubika nafte udario je u pristanište u Luci Ploče, survavši u more dio doka i aparaturu za iskrcavanje nafte i plina, koji su potonuli.
Riječ je o brodu “STI Poplar”, koji je plovio pod zastavom Maršalovih Otoka.
Sve je na kraju rezultiralo i 10-mjesečnim otežanim snabdijevanjem bh. tržišta naftom.
Naftni terminali tužili su “Erste banku” zbog police osiguranja, jer je teret bio osiguran na 134 miliona kuna. Osim NTF-a, „Erste banku“ su tada tužili i Lučka uprava i kapetanija Ploče te još tri firme, a Sud u Splitu presudio je da se mora platiti 35,3 miliona maraka odštete.
No, kako je pred istim sudom u Splitu u toku drugi postupak, koji se odnosi na to dokazivanje iznosa štete, tačnije koliko će kojoj firmi pripasti para, rečeno nam je da sada Austrijanci nude nagodbu.
Ovo je potvrdio i Hermedin Zornić, direktor „Operatora Terminala“, firme koja je većinski vlasnik NTF-a, piše Avaz.ba.
Mora se platiti
Zornić je potvrdio da je sasvim jasno da je Federacija 2018. godine, zbog nemogućnosti da izvozi naftu, izgubila dobit od četiri miliona, koja mora biti nadoknađena.
- Nama je važno da je aktivirana bankovna garancija. Sada ćemo vidjeti šta će se dešavati. Mi znamo šta tražimo i kolika je bila šteta. I ranije su odbijali sporazum i slali svoje vanjske procjenitelje štete, koji su isto utvrdili – kaže Zornić.
Troškovi transporta
Havarija u Luci Ploče, podsjećamo, bila je jedan od osnovnih uzroka što je krajem 2018. i početkom 2019. godine poskupjelo gorivo u BiH.
Kako se značajan dio snabdijevanja naftom FBiH odvija upravo preko Luke Ploče, distributeri nafte bili su primorani koristiti alternativne izvore, čime su povećani troškovi transporta, a država bila na gubitku.