PO SEDAM DANA ČEKAJU OPERACIJU: POLOMLJENE IM NOGE I RUKE, ALI NEMAJU KUD NEGO DA BUDU STRPLJIVI

Osim što moraju da čekaju na mnoge medicinske preglede, pacijenti koji u nekoj nezgodi polome ruku ili nogu, nerijetko i po sedam dana leže prikovani za bolničke krevete, prije nego što uđu u operacionu salu.

Ovakve situacije, naravno, najteže padaju povrijeđenim građanima kojima što zbog straha za zdravlje, što iz praktičnih razloga, čekanje na operaciju predstavlja dodatni stres i traumu.

Posebno ih ljuti to što im, dok kao ozeblo sunce iščekuju ulazak u operacionu salu, ljekari tokom vizita govore da će biti operisani “sutra”, a to sutra dočekaju tek za pet-šest dana.

“Šutim i trpim”

Slično iskustvo nedavno je prošla i Milena G. (40) iz Banjaluke, koja je pala sa bicikla i polomila lakat.

– To se desilo u nedjelju, i odmah sam hospitalizovana u Univerzitetskom kliničkom centru RS. Rekli su mi da moram na operaciju, nadajući se da će to biti relativno brzo, ako ništa drugo da badava danima ne zauzimam bolnički krevet. Međutim, dani su prolazili, a ljekari su samo govorili “sutra”, pa “sutra”. U međuvremenu, ležala sam u sobi, ne znajući ni šta da mislim, ni šta mi je činiti. Na momente mi se činilo da bez neke štele nikad neću doći na red za operaciju. Ruka me je jako boljela, ali nisam imala izbora nego da pijem analgetike, ćutim i trpim. Kada bih pitala doktora da li nešto nije u redu, govorili bi da je sve ok, i to je to. Operisana sam peti dan od dolaska u bolnicu – kaže naša sagovornica.

Slično se desilo Nevenki V. (70), takođe iz Banjaluke, koja je pala niz stepenice i polomila potkoljenicu.

– Povrijedila sam se u subotu uveče, a operisana sam tek u petak. Na stranu bolovi, ali najveća briga mi je bila ta neizvjesnost. Danima ležite nepokretni u krevetu, ljekari se smjenjuju u vizitama, a niko ništa konkretno da kaže i objasni – kaže ona.

UKC: Temeljna priprema

U Univerzitetskom kliničkom centru RS naglašavaju da se pacijenti po prijemu u Kliniku za ortopediju i tramatologiju ove zdravstvene ustanove, zbrinjavaju adekvatno i u skladu sa njihovom zdravstvenom stanju, o čemu, kako kažu, odlučuje struka.

– Životno ugroženi pacijenti se zbrinjavaju odmah po prijemu. Međutim, neki pacijenti budu operisani kroz nekoliko dana, jer njihovo zdravstveno stanje zahtijeva temeljniju preoperativnu pripremu. To ni na koji način ne utiče na rezultate liječenja, a smanjuje mogući rizik komplikacija. Najčešće je riječ o osobama starije životne dobi, osobama koje imaju udružena oboljenja ili druge objektivne razloge zbog kojih se operacija odloži na nekoliko dana – ističu u UKC.

Dodaju da svaki pacijent zahtijeva multidisciplinarn pristup.

– To podrazumijeva preglede ljekara različitih specijalnosti – interniste, kardiologa, anesteziologa, koji na osnovu rezultata nalaza i dijagnostičke obrade pacijenta daju saglasnost za operativni zahvat, a sve s ciljem što boljeg zbrinjavanja korisnika naših usluga – poručuju iz UKC RS.

Čeka se i na holter i UZV

Građani koji imaju srčanih problema, a nemaju novca da odu privatno na pregled, nemaju drugog izbora nego da se naoružaju velikim strpljenjem, s obzirom an to da na holter u državnim bolnicama neretko moraju da čekaju i po pola godine, a na ultrazvuk srca po osam meseci.

Dok iz bolnica poručuju da urgentne slučajeve rešavaju tako što pacijentima holter postavljaju isti dan kad dođu, pacijenti sumnjaju da je nekome cilj da oni odlaze u privatne ordinacije i tamo obavljaju ove preglede, koji koštaju i po par stotina KM.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ZAŠTO SMO SE ODLUČILI ZA TELEVIZIJSKI FORMAT NO LIMITA I KAKO...

0
Prije dva dana smo na sastanku u Hayat TV dogovorili termin i sve ostale detalje ovogodišnjeg No Limit Advertising Festivala koji će biti održan u televizijskom formatu u petak, 19. februara u 20 sati uživo u programu Hayat TV. Asji, Idi, Maliku i meni je pao veliki teret koji nas je pritiskao zadnjih mjeseci – kad, gdje i kako na najbolji način organizirati ovogodišnji festival oglašivačke industrije Bosne i Hercegovine.