PODGRIJAVANJE ODREĐENIH VRSTA NAMIRNICA MOŽE DA BUDE OPASNO PO ZDRAVLJE

Naravno da je uvijek dobra opcija da sačuvate ostatke vašeg ručka da bi ga pojeli kasnije, umjesto da nepotrebno bacate hranu. Ali, ako ste mislili da podgrijana hrana ima jednaku hranjivu vrijednost kao i ona svježe pripremljena, prevarili ste se.

Prema mišljenju nutricioniste Serene Poon, „što više puta podgrijevate hranu, to su veće šanse za razvoj bakterija i gubitak hranjivih sastojaka, ukusa i teksture“.

Iako mnoge namirnice već u početku gube dio hranjivih sastojaka nakon što se prvi put termički obrade, dodatna zagrijavanja samo još više oslabljuju prisutnost tih hranjivih sastojaka, prenosi HuffPost.

Abigail Phillips, dijetetičarka u Dečijoj bolnici i medicinskom centru u Omahi, napominje da gubitak hranljivih sastojaka pod utjecajem podgrijavanja hrane zavisi od sastava određenih namirnica.

  • Najveća promjena je vidljiva u gubitku vitamina topivih u vodi – objasnila je i dodala:

„Vitamin C i vitamini grupe B posebno su osjetljivi na toplotu, pa podgrijavanje nakon što se namirnice već jednom termički obrade može da poveća gubitke“.

Ali, bez obzira na to, stručnjaci ističu da ako je podgrijavanje zdrave hrane najbolji način da neko praktikuje uravnoteženu ishranu, „onda blagodeti dobijanja svih ostalih hranljivih sastojaka iz te hrane premašuju rizik od gubitka pojedinih.“

Odnosno, ako možete da pripremite svježu hranu za svaki obrok, to je odlično i trebalo bi to praktikovati. Ako ne možete, podgrijavanje ostataka je bolja opcija od konzumiranja brze hrane ili kupovina unaprijed pripremljenih obroka.

Najčešće zdrave namirnice koje se podgrijavaju, a ne bi trebalo jer gube hranjiva svojstva:

Brokule

Studije su dokazale da povrće koje sadrži vitamine topive u vodi poput vitamina C zapravo termičkom obradom gube dio svoje hranljive vrednosti. Brokule pripadaju toj kategoriji. One sadrže 132 miligrama vitamina C po obroku, što je znatno više od vaše dnevne preporučene količine. Ali zeleno povrće pati i od gubitka folata kada se podgrije.

  • Folat pomaže tijelu da formira zdrave crvene krvne ćelije i može da smanji rizik od oštećenja neuralne cijevi kod nerođene djece – objasnila je Phillips i dodala da je folat takođe veoma osjetljiv na toplotu i može da se uništi podgrijavanjem“.

Krompir

Krompir pripremljen na bilo koji način je uvijek ukusan – čak i kad se podgrije. Ali, on je takođe bogat vitaminom C, što će vas možda iznenaditi.

Prema studijama, krompir prosječne veličine sadrži oko 27 miligrama vitamina C, što je oko 45 posto potrebne dnevne doze, i što ga kvalifikuje kao „izvrstan izvor“ ovog vitamina. Nažalost, podgrijavanjem ćete izgubiti dio njegovog hranjivog potencijala.

Biljno ulje

Postoji nekoliko stvari koje bi trebalo da znate o biljnim uljima, kategoriji proizvoda koja uključuje maslinovo ulje, ulje avokada, sojino ulje i još mnoga druga.

  • Ona sadrže nezasićene masne kiseline – objasnila je Phillips i dodala:
  • Kada se ova ulja izlože visokim tempeaturama i puste da se više puta ohlade, ove masti koje su inače zdrave za srce počinju da stvaraju različite veze i mogu da se pretvore u masne kiseline, koje povećavaju upalu u tijelu i na kraju mogu da dovedu do raznih bolesti poput onih povezanih sa srcem“.

Riba

Ako jedete ribu da biste nadoknadili anemiju ili nedostatak vitamina B6, pripazite. Riba, posebno tuna i losos, sadrži piridoksin, poznat i kao B6, koji se koristi za liječenje određene vrste anemije i nedostataka vitamina B6. Ali piridoksin je vrlo osjetljiv na toplotu, a kada riba podgrijavanjem izgubi vodu, piridoksin se dodatno „topi“ i nestaje.

Povrće bogato nitratima

Povrće poput celera, cvekle, mrkve i lisnatog zelenog povrća zapravo je vrlo bogato nitratima, hemikalijama koje su istovremeno i korisne i opasne za naše zdravlje.

  • Termičko obrađivanje hrane sa nitratima na visokoj temperaturi može da ih pretvori u nitrozamine, koji su poznati kao kancerogeni“, objasnila je Poon. Iz toga sledi da se podgrijavanje ovakvog povrća ne preporučuje.

Prije nekoliko godina Evropsko vijeće za informacije o hrani objavilo je upozorenje o potencijalnim opasnostima podgrijvanja špinata.

Vijeće je utvrdilo da, iako visoke koncentracije nitrata koje se mogu naći u špinatu i drugom lisnatom povrću koje same po sebi nisu opasne, mogu da se pretvore u kancerogene nitrite i nitrozamine kada se podgriju.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE