PORED VITAMINA C I D, POSTOJE JOŠ 2 VAŽNE HRANLJIVE MATERIJE KOJE OBIČNO ZANEMARUJEMO

Ako želite da ojačate imunitet i smanjite rizik od bolesti, najbolje rješenje je hrana bogata hranjivim sastojcima, vitaminima i mineralima.

Ishrana bogata vitaminima i mineralima je neophodna za sprječavanje rizika od infekcije.

Vitamini djeluju kao prirodne ubice virusa u vašem tijelu, a antioksidativne prednosti u njima smanjuju upale, podstiču metabolizam i podržavaju zdravo funkcionisanje sistema.

Zbog toga je važno da svoj unos prilagodite ishrani ili, ako je potrebno, pametno dopunite.

Ova 4 hranljiva sastojka treba da dodate u ishranu da biste smanjili rizik od obolijevanja:

Vitamin C

Mnogi stručnjaci tokom pandemije podsjećali su ljude na zdravstvene prednosti hrane koja je bogata vitaminom C. Vitamin C se smatra snažnim antioksidansom koji neutrališe nestabilna jedinjenja u vašem tijelu (slobodni radikali) koja uzrokuju oštećenja u ćelijama.

Pored toga, hranljiva materija je potrebna zbog nekoliko biohemijskih procesa, od kojih mnogi pomažu u jačanju imunološkog zdravlja.

Preporučivo je da svaka osoba konzumira 90 mg vitamina C dnevno. Uobičajeni izvori vitamina C su limun, pomorandže i paprika.

​Vitamin D

D vitamin je rastvorljiv u mastima i neophodan je za pravilno funkcionisanje imunološkog sistema. Snažan imunološki sistem štiti nas od stranih i domaćih patogena koji uzrokuju bolesti.

Vitamin D ima antiinflamatorna i imunoregulatorna svojstva, što je presudno za aktiviranje odbrane imunog sistema u tijelu. Nizak nivo ovog vitamina često je povezan sa infekcijom, bolestima i poremećajima povezanim sa imunitetom.

Preporučena dnevna doza vitamina D je 600 međunarodnih jedinica (IU) za ljude između 1 i 70 godina i 800 IU za ljude starije od 70 godina. Namirnice bogate vitaminom D su morska riba, mlijeko, puter.

​Vitamin E

Vitamin E je antioksidans rastvorljiv u mastima, prisutan je u tijelu i važan je za normalno funkcionisanje imunih ćelija.

Pored toga što povećava otpornost imunog sistema, vitamin E je takođe koristan u sprječavanju rasta ćelija karcinoma u tijelu.

Dnevni unos vitamina E za muškarce i žene starije od 14 godina je 15 mg. Neki uobičajeni izvori vitamina E su sjeme suncokreta, bademi, kikiriki i drugi.

Cink

O cinku se manje govori kao o hranljivoj materiji, ali uloga koju on ima u održavanju zdravlja i kondicije je neprocjenjiva.

Hranljiva materija aktivira oko 300 enzima u našem tijelu, što pomaže u jačanju imunološkog sistema, pospješuje podjelu ćelija, rast ćelija, zarastanje rana i sintezu proteina i DNK. Unos cinka također pomaže da se smanji trajanje prehlade.

Prema američkom Nacionalnom institutu za zdravlje, muškarci treba da unose 11 mg cinka dnevno, a žene 8 mg cinka. Neki uobičajeni izvori cinka su meso, školjke, piletina, mahunarke, indijski orah, pečurke, sjeme bundeve i drugi.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

BORENOVIĆ ISMIJAO DODIKA: KAKAV KRAH, MILE SE PONIZNO VRAĆA

0
Predsjednik Partije demokratskog progresa (PDP) Branislav Borenović komentarisao je na društvenim mrežama najavu povratka SNSD-a u državne institucije.