POSLJEDICE KORONA KRIZE: UŽIVANJE U PROCESU KUPOVINE JE MANJE

Posljedice korona krize osjećaćemo dugo kažu stručnjaci. Navike su nam se već promijenile, a vjerovatno da će te promjene biti i veće.

Piše: Azra Hadžić

Pandemija utječe i na potrošačke navike, ali i cijene određenih proizvoda. Mnogima je prije pojave COVID-19 pandemije shopping bio svojevrsna psihoterapija, no sada, stvari se mijenjaju.

Svaka kriza, stres ili trauma nose sa sobom i promjene naših uvjerenja, tako će ova korona kriza i sa psihološkog aspekta ostaviti određene posljedice kada je u pitanju potrošačka svijest ljudi.

Na početku pandemije pravili smo zalihe, kupovali bez razmišljanja. Brašno i toalet papir bili su nam na vrhu liste.

Nakon osnovnih prehrambenih artikala, kupovali smo i sredstva za dezinfekciju. To kupujemo još uvijek, ali ukupna percepcija kupovine nam je drugačija.

  • Koncept osjećaja i percepcije sreće drastično se promijenio jer su ljudi zadovoljni ako imaju namirnice i higijenska stredstva bar za duži vremenski period dok sam proces kupovine i razgledanja donosi manje nekadašnjeg uživanja i više stresa zbog neizvjesnosti – kaže doktor psiholoških nauka Daniel Maleč.

Navike nam se i dalje mijenjaju, a samo uživanje u procesu kupovine je manje.

Usmjerni smo na kupovinu osnovnih namirnica, a trend usmjerenosti na ekomomiju kupovine se nastavlja jer se ne zna jasna perspektiva po pitanju dužine trajanja epidemije i njenih ekonomskih posljedica, dodaje Daniel Maleč.

  • Kupnja može sada predstavljati izazov u smislu dostupnosti pojedinih proizvoda koji se percipiraju kao neophodni za život u ovim uslovima.  Samo uživanje u procesu kupnje jeste smanjeno, ali se javlja zadovoljstvo vezano za sigurnost koje se mjeri kroz stepen opremljenosti i opskrbljenosti u domaćinstvima. Navike se i dalje mijenjaju. Veći je fokus na proizvodima koji su nužni za osnovne potrebe (hrana i higijena) a manje luksuz. Oni malo lucidniji prate promjene cijena i koriste priliku i za kupovinu luksuznih proizvoda ili npr. tehnike, ali samo zato što su im cijene u nekim ispostavama drastično opale.

Da li će nam se život i navike nakon pandemije u potpunosti promijeniti teško je sada predvidjeti.

Neizvjesno je i kakve će ostati naše potrošačke navike.

  • Ljudi kalkulišu potencijalne mogućnosti ostanka bez posla, smanjenih plata, promjena cijena i dostupnosti proizvoda i na osnovu toga nastoje manje više racionalno donijeti odluke po pitanju nabavke i kupovine, a manje uživati u samoj kupovini – zaključuje Maleč.


Pogeldajte video OVDJE.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE