POTRESNO ISKUSTVO BH. GRAĐANINA: NA ULTRAZVUK SRCA SAM NARUČEN ZA KRAJ GODINE

Često smo svjedoci dobrih, ali i loših iskustava pacijenata kada su u pitanju zdravstvene ustanove u Bosni i Hercegovini.

Loše iskustvo pacijenta u bolnici može biti vrlo stresno i traumatično iskustvo koje može ostaviti dugotrajne posljedice na zdravlje pacijenta.

Jedan od glavnih uzroka problema u zdravstvenom sistemu je nedostatak resursa, uključujući nedostatak medicinskog osoblja i opreme. To dovodi do preopterećenosti zdravstvenog sustava, dugih lista čekanja i nedovoljne brige o pacijentima. S druge strane, svjedoci smo svakodnevnog zapošljavanja i uhljebljavanja nemedicinskog kadra u pravne i ekonomske sektore.

U Zeničko-dobojskom kantonu smo dobili novu vlast, nove ministre, ali nažalost praksa zapošljavanja podobnih je nastavljena i pored ‘zabrane koju je krajem prošle godine donijela nova većina u ZDK’.

Dugotrajno čekanje na pregled može dovesti do pogoršanja stanja pacijenta, što dovodi do dodatnih troškova za liječenje i lošeg ishoda. Pacijenti koji dugo čekaju na pregled mogu osjećati anksioznost i strah.

Kakav je zdravstveni sistem u Bosni i Hercegovini govori nam čitalac (identitet nepoznat) koji je odlučio podijeliti svoje iskustvo na odjelu interne medicine Kantonalne bolnice Zenica

Zeničanin, koji je 1986. godište, navodi da je zbog tegoba sa disanjem i bolom u prsima otišao u porodičnu ambulantu kako bi potražio pomoć. Na osnovu urađenog EKG-a, mjerenja pritiska i zasićenosti kisika u krvi upućen je u Kantonalnu bolnicu Zenica.

  • Nakon što sam došao u prijemnu ambulantu, na odjelu Interne medicine Kantonalne bolnice Zenica, mogu reći da sam odmah primljen u ordinaciju gdje mi je ponovo urađen nalaz EKG-a i izmjeren pritisak. Dežurni doktor Malik Ejubović, kojem se ovom prilikom i zahvaljujem na profesionalnosti i ljubaznosti, je rekao da je potrebno uraditi analizu krvi kako bi dijagnosticirali da li je došlo do srčanog udara (infarkta miokarda). Nakon što su vrijednost tzv. troponina u krvi bile uredne, pušten sam na kućno liječenje i mirovanje uz obaveznu pretragu svih nalaza. Također, dobio sam i novu terapiju – govori o svom iskustvu čitatelj.

Kaže da boluje od hipertenzije još od 2014. godine te da koristi terapiju za snižavanje krvnog pritiska.

Ističe kako mu je rečeno da je potrebno uraditi kompletnu krvnu sliku, UZV srca, ergometriju srca, UZV bubrega…

  • Nakon povratka iz Kantonalne bolnice Zenica, u porodičnoj ambulanti sam dobio nove uputnice za bolnicu za nalaz UZV i ergometriju srca, te dodatnu analizu krvi. Rečeno mi je da odmah sutradan zakažem termin u Kantonalnoj bolnici Zenica i da bi mi oni na osnovu nalaza trebali dati termin već naredne sedmice. Porodični doktor me naručio i za UZV bubrega, ali mi je rekao da ću morati čekati slobodan termin koji će biti tek 11. aprila.

Kako navodi, kako mu je i preporučeno, već sutradan u jutarnjim satima odlazi ponovo na odjel Interne medicine Kantonalne bolnice Zenica gdje je, kako kaže, uvidio kakav je zaista naš zdravstveni sistem.

  • Došao sam u bolnicu i dalje sa otežanim disanjem i jakom glavoboljom. Nakon što sam na šalteru predao nalaze sa uputnicama gospođa/ica mi je rekla kako ima termin u decembru mjesecu ove godine i upitala me da li mi odgovara. Zamolio sam je da mi ponovi izgovoreno, jer nisam bio siguran da sam dobro čuo, nakon čega sam upitao da li meni treba da se u tom periodu nešto dogodi gore kako bi ranije mogao biti primljen. Kazala je kako me za ergometriju srca može naručiti ‘ranije’ u mjesecu julu, ali da joj je naređeno da ne smije ubacivati dodatne pacijente u termine, te da će isti biti vraćeni. Upitao sam da li to znači da ja sada kao osoba koja radi i ima zdravstveno osiguranje, jer poslodavac redovno izmiruje obaveze, mora privatno platiti pomenuti nalaz? Odgovorila mi je da me razumije i da nažalost je i sama svjesna ‘nakaradnog’ zdravstvenog sistema i da je i to jedan od razloga što mnogi danas napuštaju BiH – kaže ovaj razočarani Zeničanin, prenosi Zenit.ba.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

PRVI PUT U HISTORIJI: NJEMAČKA CENTRALNA BANKA IMALA NEGATIVAN PRIHOD

0
Gubici koje je pretrpila Njemačka centralna banka skočili su na desetke milijardi 2023. godine zbog viših kamata, zbog čega je morala povući sve svoje rezervacije kako bi postigla pokriće.