POTROŠAČI U BIH ŽALE SE NA TELEKOM USLUGE, TEHNIČKE UREĐAJE, ALI I INTERNETSKU TRGOVINU

Trgovci nerijetko ne prihvaćaju reklamacije za tehničke proizvode, odjeću, obuću, telekomunikacijske i komunalne usluge

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prava potrošača u Bosni i Hercegovini masovno se krše, a toga su, sudeći barem prema prijavama, sve svjesniji i sami građani, piše Večernji list BiH.

Samo Instituciji ombudsmana za zaštitu potrošača u ovoj zemlji tokom prošle godine obratila se 1041 osoba tražeći pomoć zbog kršenja svojih prava. Zaprimljene žalbe su se, navode iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača Bosne i Hercegovine, odnosile na telekomunikacijske usluge (oko 1/3), usluge od općeg ekonomskog interesa (oko 1/3) te nabavu robe široke potrošnje i tehničkih uređaja (oko 1/3).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi budu prevareni

Razne udruge potrošača upozoravaju kako trgovci ne prihvaćaju reklamacije za tehničke proizvode, odjeću, obuću, telekomunikacijske i komunalne usluge, kao i na probleme s kojima se susreću potrošači koji se odluče na kupnju na internetu. Mnogi od njih budu prevareni jer potrošačka politika u ovoj oblasti nije regulirana. Izvršna direktorica Udruge građana “Don” Murisa Marić navodi kako na nereguliranoj internetskoj trgovini država gubi milione

  • Ako dnevno samo 180 hiljda ljudi naruči neki proizvod od 30 konvertibilnih maraka, država gubi 5,5 miliona konvertibilnih maraka, a otvoreni su na deseci različitih stranica – kaže Marić. Ističe kako ovo teško mogu kontrolirati inspekcijska tijela. – Iako imamo jedinstveno ekonomsko tržište, imamo različite zakone u entitetima.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog toga kazne nerijetko izostaju za one koji love u mutnom na internetskim platformama ili društvenim mrežama. Potrebno je poboljšati zakonski okvir, što podrazumijeva izmjenu postojećih čak šest zakona koji se tiču zaštite potrošača.

Nužne su izmjene kroz preporuke i pravilnike – smatra Marić. Savjetnik za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine Federacije BiH Darko Basić kaže kako je plan ovog ministarstva za ovu godinu da se donese zakon o unutarnjoj trgovini koji će bolje definirati dio prodaje na daljinu kroz zakon i prateći pravilnik o prodaji na daljinu koji trenutačno ima više neke općenite odredbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zaštita potrošača

Kada je u pitanju zaštita prava potrošača, Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH u posljednjih godinu dana izdala je preporuke o zaštiti ekonomskih interesa potrošača BiH kojima je preporučila vladama entiteta i Distrikta Brčko da u suradnji s nadležnim ministarstvima odnosno odjelima donesu dodatne mjere neposredne kontrole cijena, kao i da uspostave održive mehanizme robnih rezervi i pojačaju ulaganje u razvoj domaće proizvodnje.

  • Sudjelujemo kao partner na projektu EU-a “Doprinos udruga potrošača u zaštiti prava potrošača u BiH u skladu s pravilima EU-a o e-trgovini” u smislu iznalaženja rješenja za izazove s kojima se potrošači svakodnevno susreću prilikom online kupnje s obzirom na to da se ona značajno povećala u protekle dvije godine pandemije koronavirusa – zaključili su iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

SAVJETI KAKO DA SALATA DUŽE OSTANE SVJEŽA

0
Ako vam je dosadilo svakih par dana bacati smeđe i uvehle listove salate, stručnjak za hranu i osnivač kompanije Kitchen Tips Online Michael Aurand ima domišljato rješenje da salata puno duže traje.