Taj postotak se povećava na 40 posto kada je komunikacija stresna. Ako vozač čita i odgovara na, na primjer, WhatsApp poruke, njegov gubitak pažnje iznosi čak 53 posto.
Mapfre je, u saradnji sa Adhara istraživanjima i Institutom za održivu mobilnosti, 24 osobe (muškarci i žene, mladi i stari vozači, odmorni i umorni) u simulatoru proveo kroz tri pripremljena scenarija: normalan razgovor, stresan razgovor i poruke.
Kao glavni rezultat, utvrđeno je da svaka upotreba mobilnog telefona udvostručuje vjerovatnoću da će počiniti greške u vožnji ili imati nesreću – i to ozbiljne greške kao što su skretanje sa puta, sudara sa drugim vozilom ili udaranja pješaka. Vozač koji vozi sam u prosjeku napravi 33,7 grešaka na sat tokom razgovora mobilnim telefonom.
Pažnja u slučaju umornih vozača je smanjena za 52,5 posto, što je skoro jednako značajno kao i ona koja odgovara korištenju WhatsAppa, prenosi revija HAK. Ako se obje okolnosti spoje, pospanost plus slanje poruka, pažnja pada za 66,7 posto.
Upotreba pametnih telefona utiče na način vožnje, a studija kompanije Mapfre je otkrila i veću potrošnju goriva prilikom upućivanja poziva ili slanja poruka. Povećanje potrošnje goriva od 9,5 posto, motivirano je neplaniranim ubrzanjem, kočenjem i pogrešnom upotrebom mjenjača.