POTVRĐENO: NEMA DOKAZA ZA ŠIRENJE KORONAVIRUSA PUTEM HRANE

Evropska agencija za sigurnost hrane (EFSA) zvanično je potvrdila da nema dokaza za širenje novog koronavirusa putem hrane.

Svakako se preporučuje osobama koje dolaze u kontakt s hranom, koje pripremaju ili serviraju hranu da slijede dobru higijensku praksu, koja uključuje često pranje ruku, čišćenje i dezinfekcija površina za pripremu hrane i predmeta koji dolaze u dodir s hranom, a sirova hrana zahtijeva dobru termičku obradu, navode iz Instituta za zdravlje i sigurnost hrane Zenica.

Vodite računa i o dezinfekciji ambalaža zapakirane hrane, a tokom pripreme hrane svakako vodite računa da ne dodirujete oči, nos ili usta. Ono što možemo postići s jačim imunitetom je sigurno lakše se izboriti sa simptomima koje bolest uzrokuje i lakše ih prebolovati, ističe nutricionistica INZ-a Maja Trifković.

Opće nutricionističke preporuke za jačanje imuniteta su da vitamini C, E, D, A, te neki minerali (cink, selen, željezo, bakar) jačaju obrambeni ili imunološki sistem organizma, te je poželjan njihov veći unos.

  • Trudite se da konzumirate raznoliku i kvalitetnu, nutritivno bogatu hranu svaki dan, te ćete na taj način u organizam unijeti sve potrebne vitamine i minerale jer niti jedna namirnica sama od sebe nije zdrava i ne sadrži sve potrebne sastojke za jačanje imuniteta i poboljšanje zdravlja, što znači da jednoličnom prehranom, makar to bile i “zdrave namirnice”, nećete zadovoljiti sve potrebe organizma za neophodnim nutrijentima – kaže Trifković.

Ukoliko ste u prilici, opskrbite se dovoljnom količinom agruma i općenito voća i povrća svih boja jer su bogat izvor vitamina, minerala, enzima i antioksidanasa, koji će vam pomoći u jačanju imuniteta i obrani organizma od raznih infekcija.

Konzumirajte dovoljno povrća kao što je mrkva, špinat, blitva, brokula, koji su bogati beta-karotenom, pigmentom koji ima antioksidativno djelovanje, a u organizmu se pretvara u vitamin A, koji potiče zaštitnu ulogu naših leukocita protiv štetnih mikroorganizama i upala, a namirnice kao što su agrumi, kupus, paprike, kelj, paradajz, zbog vitamina C, koji ima ključnu ulogu u jačanju imuniteta.

Kao izvore visokokvalitetnih proteina, ali i željeza i selena, u prehranu svakako uvrstite nemasno meso i ribu. Osim toga, svakako i mahunarke, nemasne mliječne proizvode, orašaste plodove, sjemenke i cjelovite žitarice. Vitaminom E, koji neutralizira djelovanje slobodnih radikala i također je ključan za jačanje imuniteta, bogata su biljna ulja, orašasti plodovi, sjemenke, cjelovite žitarice.

Vitamin D, vitamin koji se jednim dijelom unosi hranom (losos, tuna, skuša, sirevi, maslac, vrhnje,…), ali većim dijelom se sintetizira u našem tijelu izlaganjem sunčevom zračenju, a između ostalog, igra važnu ulogu u smanjenu upalnih procesa i jačanja imuniteta.

  • Važno je za naglasiti, pogotovo u ovo vrijeme gdje se preporučuje ograničiti svoje kretanje na otvorenom na minimum i više provoditi vrijeme u zatvorenom prostoru, ne bi bilo loše razmisliti čak i o suplementima vitamina D, uz prethodno savjetovanje s doktorom ili farmaceutom – kaže nutricionistica Trifković.

Neophodno je i voditi računa o dovoljnoj hidrataciji organizma, a ako se već razviju određeni simptomi bolesti, kao npr. povišena temperatura, voditi računa o povećanom unosu tečnosti zbog njezina gubitka usljed povišene temperature i znojenja (osim vode, nezaslađeni čajevi bogati antioksidansima, npr. zeleni čaj, također, nezaslađeni cijeđeni agrumi, supe i čorbe od mesa i povrća,…)

Dodatni savjeti su i izbjegavati izlaganje toksinima – prije svega izbjegavati alkohol i cigarete, ali i npr. industrijske prerađevine bogate raznim aditivima, pojačivačima okusa, konzervansima.

Svedite stres na najmanju moguću mjeru ukoliko je to moguće jer hormoni stresa utiču na oslabljivanje imuniteta, ukoliko se pretjerano luče. Spavajte i odmarajte dovoljno jer nedovoljna količina sna također narušava imunitet, navode iz INZ.

Ovakav način prehrane, obogaćen važnim nutrijentima za naše zdravlje, treba imati tokom cijele godine, a ne samo u sezoni opasnosti od virusa radi kontinuirane zaštite organizma i postizanja optimalnog zdravlja. Pratite savjete i preporuke nadležnih organa i kriznih štabova za prevenciju infekcije koronavirusom i širenja virusa dalje na svoje bližnje, ali i druge sugrađane. Pridržavajte se svih preventivnih mjera u cilju očuvanja svog i tuđeg zdravlja, saopćeno je iz Instituta za zdravlje i sigurnost hrane Zenica.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

KAO NOVO: UZ JEDAN TRIK STARA OBUĆA ĆE ZABLISTATI KAO DA...

0
Kako staru obuću napraviti novom? Svake sezone nam trebaju nove cipele, a stara nam je već dosadila. Nova kupovina iziskuje novac a žena kako i svaka žena uvijek poželi da u svom cipelarniku ima nešto novo i moderno.