POZITIVNE I NEGATIVNE STVARI: DA LI JE RIBA IZ KONZERVE ZDRAVA KAO I SVJEŽA

Konzervirane ribe su nesumnjivo jeftinije, lakše dostupne i jednostavnije za jesti ali, šta je sa njihovom prehrambenom vrijednošću, jesu li zdrave?

Uzimajući u obzir stavove stručnjaka iz američkog državnog poljoprivrednog centra (United States Department of Agriculture’s National Nutrient Database) odgovor je potvrdan.

Ribe u konzervi imaju isto onoliko zdravih sastojaka kao i svježe, s tim da je potrebno kombinirati svježu i konzerviranu, budući da konzervirana ima svoje pozitivne ali i negativne strane.

Konzervirane ribe su jeftinije i lakše dostupne za razliku od svježih, isto tako, njihov rok trajanja je daleko duži. Istina je da imaju više masti, soli i nemaju takav okus kao svježe. Ribe, koje su namijenjene za kuhanje, su uglavnom ulovljenje u njihovom prirodnom okruženju.

Dakle, nisu kao svježe koje možete kupiti u trgovinama – uzgajane. Isto tako, u nekim vrstama gojene ribe je znatno više otrovnih materija nego kod onih ulovljenih u divljini.

Tako kod konzervirane ribe, kažu da ima više kalcija nego kod svježe ribe jer u konzervi se kosti ribe omekšaju i mogu se jesti s tim im se povaćava njihova vrijednost, kaže Kristin Kirkpatrick.

Ako se već odlučite za ribe u konzervi, izaberite one koje su u maslinovom ulju, ne one u vlastitom soku jer prve imaju dosta više omega 3 masnih kiselina. Ulja pomaže očuvati više hranjivih sastojaka u ribi za razliku od vode.

Ukoliko isključivo od konzervirane ribe najviše volite tunjevinu, onda morate znati da većina tuna ali i drugih riba često sadrži metil-živu u određenom procentu. Prednjače ribe koje su predatori i hrane se raznovrsnom hranom.

Light tuna je bolji izbor jer sadrži manje spojeva žive nego bijela tuna. Veću koncentraciju žive sadrži i plavorepa tuna, dok kod žutorepe tune koncentracija žive varira o ovisnosti od starosti životinje.

Iako živu izbacujemo iz organizma ona se može i nakupljati u tijelu tako da je jako bitna količina ribe koja se jede i koliko često. Upravo zato je preporuka da se ne jede samo tuna i ostale ribe koje mogu sadržavati veće količine žive nego da se u prehranu uvode i druge vrste koje imaju nizak sadržaj žive. To su npr. sardine, losos, som i škampi.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

BEZ PEČENJA I KUHANJA: BRZO PRIPREMITE LAGANU TORTU S BANANAMA

0
Priprema torti nekada može biti veoma zahtjevna. No želite li više vremena posvetiti nekim drugim životnim stvarima trebate znati kako postoji mnoštvo recepata za koje vam neće biti potrebno da uključujete šporet.