PRATITE FITNESS INFLUENCERE? AKO RADE OVE STVARI, NEMOJTE SLUŠATI NJIHOVE SAVJETE

Fitness influenceri su postali prave zvijezde društvenih mreža.

Međutim, problem je što, zbog nedostatka propisa na društvenim mrežama, svako može davati savjete o kondiciji, a postoji i puno dezinformacija koje vam mogu naštetiti.

Nedavno istraživanje fitness sadržaja na TikToku otkrilo je da je 27 posto analiziranih videozapisa prikazivalo loše vježbe ili netočne savjete, a vježbe s girjama su se u nevjerovatnih 80 posto slučajeva izvodile pogrešno. No, ako ni sami niste stručnjak, vjerovatno to nećete primijetiti.

Samo zato što neko ima puno sljedbenika i što je profesionalac u poziranju, ne znači da je zapravo u stanju davati savjete, objasnio je kvalificirani osobni trener Liam Cavanagh.

Naime, Cavanagh je osnivač Bela, nove web stranice koja spaja ljude koji traže internetske kondicijske trenere s kvalificiranim trenerima koji će im pomoći u postizanju njihovih specifičnih ciljeva. Na tu ideju je došao nakon što je shvatio da postoje brojni nekvalificirani influenceri koji druge savjetuju kako trenirati i jesti, a pritom često od toga i profitiraju, navodi Index.hr.

Cavanagh je naveo primjer ljudi koji odlaze u reality emisije kako bi izgubili višak kilograma, a zatim na društvenim mrežama dobiju ogroman broj sljedbenika. Nakon nekog vremena ti isti ljudi počinju prodavati fitness programe, iako nemaju nikakvih kvalifikacija ili trenerskog iskustva. Nasuprot tome, puno izvrsnih osobnih trenera ima relativno skroman broj pratitelja na društvenim mrežama.

Naravno, na društvenim mrežama zasigurno postoji i puno kvalificiranih fitness profesionalaca kojima se može vjerovati, no prije nego što sljedeći put potražite savjet svog omiljenog fitness influencera, pripazite na sljedeće stvari:

1. Plitki, a ne obrazovni sadržaj

Bilo koji osobni trener kojem je istinski stalo da pomogne drugima i da širi istinite informacije neće imati Instagram ne kojem dominiraju fotografije kojima je cilj isključivo pokazati što više gole kože.

Cavanagh predlaže da pogledate sadržaj koji jedan fitness influencer plasira i zapitate se: “Čini li se edukativnim i nečim iz čega biste mogli naučiti ili je više usmjeren na ispraznost i dijeljenje vlastitog života?”

2. Objavljivanje uglavnom promocije proizvoda (sponzorirane objave)

Ne postoji ništa nužno loše u sponzoriranom sadržaju i plaćenim promocijama na društvenim mrežama, ali vrijedi pogledati i koliko često se promoviraju proizvodi te o kakvoj vrsti proizvoda je riječ.

Neka vam se upali alarm ako vidite da navodni fitness influencer reklamira stvari poput “čaja za detoksikaciju i mršavljenje”. Ista stvar je i s ljudima koji uporno dijele promotivne kodove za popuste.

3. Nedostatak kvalifikacija i iskustva

Naravno, samo zato što netko u svojoj biografiji nije naveo nijednu kvalifikaciju, ne znači da ih nema. No, nemojte se zavaravati formulacijama – svatko se može nazvati “trenerom”, ali često to zapravo ne znači ništa.

4. Forsiranje “njegovog načina”

Bilo koji dobar trener zna da ne postoji jedinstven recept koji će svima osigurati zdravlje i kondiciju. Dakle, ako influencer inzistira na tome da svatko mora raditi tačno ono što je i on radio kako bi ostvario rezultate, to je crvena zastava.

“Postoji puno različitih načina postizanja određenog cilja”, rekao je Cavanagh: “Uloga trenera trebala bi biti pronalaženje metoda koje djeluju na pojedinca te rad s njima na njihovom razvoju.”

Važno je imati na umu da čak i ako jedete i radite sve potpuno isto kao i vaš omiljeni fitness influencer, to i dalje ne znači da ćete izgledati poput njega jer genetika igra ogromnu ulogu, prenosi Insider.

5. Forsiranje “brzih transformacija”

Fotografije “prije i poslije” mogu izgledati vrlo uvjerljivo, ali zapravo su izuzetno problematične i ne bi trebale biti znak da fitness influencer zna posao trenera. Prvo, možda dijeli transformacije samo malog dijela svojih klijenata. Drugo, kratkotrajne tjelesne transformacije zapravo ne bi trebale biti ono čemu težite – trener bi vam trebao pomoći da napravite trajne promjene.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE