PROBLEM MNOGIH: MUČI VAS PRETJERANO ZNOJENJE: OVI SAVJETI SIGURNO ĆE VAM POMOĆI

Znojenjem se tijelo hladi, a znoj tijelo luči kroz žlijezde koje prekrivaju kožu. Sastoji se većinom od vode, ali sadrži i soli, šećer i neke hemikalije.

Kad se znojimo, snižava se temperatura tijela.

Kada vježbate, sasvim je normalno da se javljaju veće količine znoja, ali ponekad pretjerano znojenje može stići nenajavljeno i biti dosta neugodno, ali na sreću postoje načini kako to možete spriječiti.

Ako je upravo to vaša želja, evo šta možete uraditi kako biste imali bolju kontrolu nad znojenjem.

Koristite antiperspirant

Radi se o supstanci koja će blokirati rad žlijezda, a mogu sadržavati metale poput cinka i aluminija koje blokiraju lučenje znoja kroz pore. Razlikuje se od dezodoransa koji samo prikriva miris znoja.

Iako se najčešće koriste ispod pazuha, možete ih koristiti i na rukama, stopalima, pa i licu ako imate hiperhidrozu, stanje koje uzrokuje pretjerano znojenje.

Iako ne ostavljaju ozbiljne posljedice na zdravlje, mogu ponekad iritirati kožu i uzrokovati pojavu osipa ili prištića.

Dostupni su u većini drogerija, a lako se mogu kombinirati s dezodoransom. Iako se često prodaju pod nazivom dezodorans, riječ antiperspirant ćete naći na deklaraciji proizvoda. Neki jači oblici proizvoda su dostupni na recept, dodaje dr. Tsippora Shainhouse, dermatlog.

Savjeti kako protiv znojenja

Ako vas dakle muči znojenje, razmislite o ovom koracima:

Antiperspirant se mora na kožu staviti prije nego što znojenje započne kako bi bio djelotvoran. Važno je i da je koža suha kako bi minerali iz proizvoda mogli blokirati znoj.

Razmišljajte unaprijed. Antiperspiranti se mogu koristiti i po noći, a često će djelovati i drugi dan.

Razmislite o brijanju: Brijanje pazuha može samo pojačati djelovanje zaštite i djelovati na smanjenje neugodnog mirisa.

Ograničite unos ljute, slane i masne hrane. Ono što jedete će sigurno utjecati na to koliko se znojite.

Evo koju hranu treba izbjegavati:

– Ljutu hranu, poput ljutih papričica: kako tijelo procesuiranu ljutu hranu ili napitke, tako se može ubrzati rad srca što će povisiti tjelesnu temperaturu i uzrokovati znojenje.

– Masna, procesuirana hrana: tijelo se mora malo više pomučiti kako bi procesiralo masnu hranu, što može povisiti tjelesnu temperaturu.

– Slanu hranu: ako u prehranu unesete promjene i smanjite unos slane hrane, tijelo će bolje regulirati temperaturu i vi ćete se manje znojiti. Na sreću godišnje je doba koje nudi pregršt zdravih namirnica poput voća i povrća, koje sadrži puno vode i tijelo može rashladiti.

Pijte puno tekućine

Tekućina će rashladiti organizam i spriječiti prekomjerno znojenje, napominje Shainhouse.

Preporuke za dnevnu potrebu tekućine (uključujući vodu kao i ostale tekućine unesene hranom i drugim napicima) iznosi tri litra za muškarce i 2,2 litra za žene.

Kod veće fizičke aktivnosti, viših temperatura zraka, u vlažnom i toplom podneblju potrebno je uzimati dodatne količine vode. Unos vode treba povećati za vrijeme trudnoće i dojenja te kod nekih zdravstvenih stanja (povišene tjelesne temperature, proljeva, povraćanja).

Dan započnite jutarnjom čašom vode (dva dcl) i pijte je tokom cijelog dana. Čaša mlake vode ujutro potiče probavu i pomaže jutarnjem pražnjenju crijeva.

Pijte vodu prije nego što ožednite. Pijte što češće čak i kad niste žedni, jer mehanizam žeđi ne može tačno na vrijeme ukazati kada je vrijeme za vodu i tako spriječiti dehidraciju.

Prava istina je sljedeća: kad osjetite žeđ već ste blago dehidrirani.

Izbjegavajte kofein i alkohol jer mogu samo povisiti tjelesnu temperaturu i uzrokovati znojenje.

Nosite prozračnu odjeću 

Kako biste izbjegli znojenje, morate paziti i šta ćete obući. Najbolja su opcija tkanine koje su prozračne, poput pamuka.

Sintetička vlakna izbjegavajte, a i svila može uzrokovati pretjerano znojenje.

Boja odjeće isto može činiti razliku, pa ne nosite tamne majice.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

POTENCIJALNI NASLJEDNIK MERKELOVE PRIZNAO DA JE PLAGIRAO DIO SADRŽAJA KNJIGE

0
Armin Laschet, za kojeg se pretpostavlja da će biti nasljednik Angele Merkel na poziciji kancelara Njemačke, javno se izvinio zbog toga što je 2009. godine plagirao dio sadržaja knjige.