PRODUŽEN ROK PLAĆANJA RAČUNA ZA VODU, STRUJU I GAS

Dok traje opasnost od zaraze koronavirusom, plaćanje komunalnih usluga na određen način postalo je i problem jer građani u dugim redovima stoje i satima da bi platili struju, vodu, gas, grijanje ili odvoz otpada.

Komunalna javna preduzeća uredno šalju račune građanima i firmama. Međutim, neki se žale da se ne vrše redovna očitavanja potrošnje struje, vode i gasa što demantiraju iz javnih preduzeća.

Vodovod i kanalizacija svaki mjesec očitava stanje na brojila i nakon toga isporučuju račune potrošačima, rekao je Enver Hadžiahmetović, direktor ovog javnog preduzeća.

  • Samo u januaru ne očitavamo brojila s obzirom na zimu i zaleđene šahtove. Onda pošaljemo račune koje smo zapisali u decembru, pa kasnije u februaru vršimo poravnanje računa. Naravno da u ovom poslu imamo problema i unutrašnja kontrola ViK-a radi non-stop i nismo cvjećka. Ali nastojimo da unaprijedimo svoje usluge i da provjeravamo sve žalbe potrošača – kaže Hadžiahmetović.

Potrošačima je od marta produžen rok za plaćanje računa zbog mjera koje se provode protiv pandemije koronavirusa.

  • Na poleđini računa koje šaljemo potrošačima piše da je rok plaćanja 30 dana. Međutim, zbog ove krizne situacije računi za februar, mart i april mogu se platiti u roku 75 dana bez zatezne kamate – pojašnjava direktor ViK-a.
  • U martu i aprilu 2020. godine priliv od naplate potrošene vode pao je za 20 posto. Očekujemo za maj, juni, juli kako budu popuštali mjere u borbi protiv koronavirusa, da će biti bolja naplata. Sada hoteli ne plaćaju vodu jer nemaju gostiju i zbog toga je smanjena naplata – kaže Hadžiahmetović.

Sarajevogas, kako su nam rekli, svaki mjesec vrši očitanje brojila.

  • Očitanje se vrši redovno, svaki mjesec. I računi se, također, dostavljaju mjesečno. Radnici KJKP Sarajevogas zahvaljujući organizaciji rada tokom proglašenog stanja prirodne nesreće, sve aktivnosti su obavljali redovno, bez prekida – poruka je iz Sarajevogasa.

Rok za plaćanje računa je 15 dana od datuma izdavanja računa. Ali iz Sarajevogasa naglašavaju da poštuju odluku nadležnih organa I institucija, tako da od proglašenja stanja prirodne nesreće nisu dostavljane opomene za isključenje gasa zbog duga potrošača i u kategoriji domaćinstava i privrede.

Bez obzira na to što većina građana redovno plaća račune, od marta je opala naplata gasa u Kantonu Sarajevo.

  • Ukupna naplata gasa marta do početka maja manja je oko sedam posto u odnosu na isti period 2019. godine – otkrili su nam u Sarajevogasu.

Elektroprivreda BiH saopćila je da će u Sarajevu očitavanje brojila obavljati jednom u dva mjeseca. Na ovaj potez odlučili su se kako bi smanjili neposredne kontakte svojih zaposlenika sa kupcima električne energije.

  • Kupcima električne energije ostavlja se mogućnost da sami očitavaju brojilo na isti datum na koji je očitanje izvršeno u prethodnom mjesecu. Informacije o datumu očitanja kupci mogu pronaći na računima za električnu energiju iz prethodnog perioda, a svoja očitanja dostaviti telefonskim pozivom putem besplatne info linije ili upućivanjem na kontakt adrese (mail adrese) – saopćeno je ranije iz Elektroprivrede BiH.

Evo koji su besplatni brojevi Elektroprivrede BiH i email adrese na koje potrošači mogu dostaviti svoja očitavanja električne energije.

Srednjebosanski kanton 080 020 130, info.edze@epbih.ba
Bosansko-podrinjski kanton 080 020 131, info.edsa@epbih.ba
Zeničko-dobojski kanton 080 020 132, info.edze@epbih.ba
Kanton Sarajevo 080 020 133, info.edsa@epbih.ba
Unsko-sanski kanton 080 020 134, info.edbi@epbih.ba
Tuzlanski kanton 080 020 135, info.edtz@epbih.ba
Hercegovačko-neretvanski kanton 080 020 136, info.edmo@epbih.ba

U slučaju nedostatka podataka o očitanju brojila, JP Elektroprivreda BiH Sarajevo izvršit će procjenu potrošnje kupca na osnovu prosječne potrošnje iz prethodnog perioda.

Stvarni utrošak električne energije i eventualne razlike u očitanjima iz perioda procjene utvrdit će se po očitanju brojila u narednom mjesecu i bit će iskazani na računu za taj mjesec, poručeno je iz Elektroprivrede BiH.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.