PROFESORI NA NOGAMA, KONCEPT SREDNJE MUZIČKE ŠKOLE U SARAJEVU DOVEDEN U PITANJE: NAŠA STRANKA ŽELI DA POSTANE MUZIČKA GIMNAZIJA

U Kantonu Sarajevo postojala je mogućnost za učenike da mogu paralelno pohađati Srednju muzičku školu i neku drugu srednju školu. Ova mogućnost je svojevremeno ukinuta.

Ipak, ovaj potez donio je brojne probleme, pa se tako pojavila i ideja da Srednja muzička škola u Sarajevu postane Muzička gimnazija. Na ovu suludu ideju došla je Naša stranka, zapravo Amel Jašarević iz Foruma mladih Naše stranke.

Kako su kazali iz ove stranke, oni će već na sljedećoj sjednici skupštine kantona izaći sa prijedlogom da se zatvori Srednja muzička škola u Sarajevu, a da se otvoriti Muzička gimnazija.

  • Predlažemo zatvaranje Srednje muzičke škole, te otvaranje muzičke gimnazije. Ovakav model pružit će učenicima mogućnost da na jednom mjestu, u jednoj školi, imaju muzilko i gimnazijsko obrazovanje – kazali su iz Naše stranke.

Ova vijest, i sama pomisao izazvala je nezdovoljstvo i gnjev kod usposlenika Srednje muzičke škole, pa se tako na svom Facebook profilu jučer i danas oglasio profesor Samir Fejzić.

  • Ovaj mladić ispred Naše stranke najavljuje da će već na sljedećoj sjednici skupštine kantona izaći sa prijedlogom da se zatvori Srednja muzička škola u Sarajevu, a da se otvoriti neka muzička gimnazija. Pri tome uopšte nisu došli kod nas u školu da porazgovaramo o tome. Ništa! Moje kolege i ja smo u šoku – ne možemo vjerovati… Znam sigurno da ta stranka nama uposlenicima i đacima želi dobro, i da u svojim redovima, pored nerazumnih ljudi, ima daleko više onih koji su razumni i kompetentni, pa će ovo važno pitanje prepustiti ljudima koji se čitav život tim bave – napisao je on u prvom postu i dodao da

Apelira na sve da zaustave ovakav prijedlog i da tu narednu skupštinu iskoriste kako bi im pomogli da vrate mogućnost da učenik može pohađati dvije škole, kao što je uvijek moglo, čime će svi problemi biti rješeni.

Ovaj mladić ispred Naše stranke najavljuje da će već na sljedećoj sjednici skupštine kantona izaći sa prijedlogom da se…

Posted by Samir Fejzić on Friday, 25 September 2020

Očigledno da profesor, ali i njegove kolege, te učenici koji su pohađali ovu školu brinu velike brige, pa se Fejzić i jutros oglasio na svom Facebook profilu.

  • Srednja muzička škola vs Muzička gimnazija

Svako malo osjetim potrebu da se zahvalim, i naklonim Cvjetku Rihtmanu i njegovim kolegama, vizionarima, koji su te davne 1945. osmislili koncept Srednje muzičke škole u Sarajevu. Sada se nažalost taj koncept dovodi u pitanje i želi zamijeniti nečim, što po mom mišljenju potkopava zdrave temelje, koje su ovi ljudi postavili.

  • Kao neko ko tu godinama radi, ko je izveo generacije maturanata,  ko ima iza sebe veliki broj djela koja se izvode po cijelom svijetu, na desetine koncerata, sedam studijskih albuma sa gotovo stotinu studijskih snimaka, uspjehe na svjetskim takmičenjima, objavljenu knjigu iz predmeta koji predaje, objavljene zbirke,… , smatram se itekako kompetentnim i pozvanim da kažem koju riječ o ovoj temi, i stanem u odbranu našeg sistema muzičkog školstva.
  • Apsolutno mi je jasna potreba za novim, ali sam protiv novotarija koje će dovesti u pitanje i čak obesmisliti samu suštinu stvari. A suština se ogleda u sljedećem: ti mudri ljudi su izborom predmeta, te njihovom postavkom i koncepcijom zamislili da će onaj koji prođe sve instance od osnovne muzičke škole, preko srednje, pa do muzičke akademije, na kraju imati sve predispozicije da postane novi Bach. Novi Mozart, novi Ivo Pogorelić, nova Marta Argerić, Stefan Milenković, Zubin Mehta… Ti ljudi su skrojili ubitačno dobar koncept! Harmonija, kontrapunkt, harmonijska analiza, harmonijska improvizacija, muzički oblici, klavir, violina, pjevanje, solfeggio, sve, ali apsolutno sve je tu u funkciji ostvarenja samo jednog cilja – stvaranje superiornog muzičara. Muzičke zvjerke!
  • I šta se sad predlaže? Predlaže se uvođenje neke muzičke gimnazije, koja će po mom dubokom uvjerenju razvodnit, relativizirati i na kraju obesmisliti gore pomenutu sjajnu ideju. Na koji način? Odgovor na ovo pitanje daje prosta matematika: da bi nešto uveo, moraš nešto i izbaciti. Hm, šta ćeš uvesti? Pa uvest ćeš one predmete koji gimnaziju čine gimnazijom – matematiku, hemiju, biologiju, geografiju, latinski i ostalo. Šta ćeš izbaciti? Nema šta drugo osim gore navedenih muzičkih, stručnih predmeta. Nadam se da je svima sad jasno da se sa onim gore ciljem (stvaranjem novih vrhunskih umjetnika) možeš u tom slučaju pozdraviti i poselamiti. Želimo li mi to zaista?
  • Ja gajim sentimente prema talentu, prosto jer je talenat rijedak. To su ljudi koji mijenjaju svijet i čine ga boljim mjestom za život. Da, to su oni – genijalne individue! Kad vidim nadareno dijete, ja bih mu sve dao da taj svoj dar produbi! A najveći talenat, kako smo vidjeli, dolazi iz provincije: dok ja ovo pišem, neke vrijedne ručice marljivo vježbaju u nekoj udaljenoj područnoj muzičkoj školi, i sanjaju jednom da će i oni postati veliki umjetnici. Da bi to postali, takvim talentima je potrebno samo da prođu ovaj naš postojeći sistem, i pokupe nužna zanatsko – tehnička znanja. Ako ga opteretimo hemijom, biologijom, i ostalim, veoma ćemo ga udaljiti od njegovog muzičkog cilja.
  • Ideja o muzičkoj gimnaziji nije nova – imali smo je 70 – tih godina i odustali od nje, jer se pokazala lošom. Ako kažem da mi trenutno u Srednjoj muzičkoj školi imamo predmete kao što su BHS jezik, fizika, sociologija, engleski, njemački, talijanski jezik, istoriju, istoriju umjetnosti, mislim da sam dovoljno rekao, i da tu ima dovoljno opšte-obrazovne osnove i za neke druge fakultete, a ne samo za muzički. Nama ne treba nikakva gimnazija, jer u Sarajevu ih ima već osam, a neke od njih su polu-prazne. Pomozite nam da vratimo mogućnost da jedan učenik može pohađati dvije škole i uvedemo mogućnost da odrasli mogu vanredno polagati. U suštini, nama treba samo malo modernizacije, kroz uvođenje jazz-a, filmske muzike i muzičke produkcije. Pod ovim posljednjim podrazumijevam rad sa muzičkim softwarom kao što su Sibelius ili Finale, potom audio softwarom kao npr. Pro Tools i sl., audio/video alatima, programima za mastering i sl. Ovo nas lansira direktno u 21. stoljeće, i tu nas cementira kao jedan od najboljih sistema muzičkog obrazovanja koji svijet poznaje.
  • Muzička gimnazija je koncept po kom se uglavnom radi na Zapadu, i ta se ideja želi prekopirati i primjeniti i kod nas. Evo šta o muzičkoj gimnaziji govori naš uvaženi maestro i virtuoz na harmonici Edo Krilić: ”Moj sin je pohađao Muzičku gimnaziju u Austriji. Nivo je bio visok kao u svakoj gimnaziji, tako da jednostavno nije imao vremena za vježbanje instrumenta, a ni ostalih muzičkih predmeta koji su bili u toj školi gotovo nikako.

Srednja muzička škola vs Muzička gimnazijaSvako malo osjetim potrebu da se zahvalim, i naklonim Cvjetku Rihtmanu i…

Posted by Samir Fejzić on Friday, 25 September 2020

 Želim vas podsjetiti da nije sve što dolazi sa Zapada nužno bolje od našeg. Iako je od rata na ovamo sve učinjeno da mi izgubimo samopoštovanje i vjeru u vlastite vrijednosti, mi se moramo tom trendu oduprijeti, i cijeniti malo više sebe i svoje. Tako nam malo nedostaje da skrojimo savršen sistem – nemojmo sve upropastiti – napisao je jasno profesor.

(Edina Bakić)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE