PROLAZ U DDBIH: TREBAMO ZAJEDNO RADITI NA PROBLEMU ZAGAĐENJA ZRAKA

Zrak u Sarajevu i danas je nezdrav.

Hayat

Indeks kvaliteta zraka je 156. Ekolozi upozoravaju da je moguća pojava pojačanih simptoma i intenziteta bolesti kod osoba s bolestima srca i disajnih organa, poput astme. Svi ostali mogli bi početi osjećati negativan utjecaj zagađenja na zdravlje i svi bi trebali izbjegavati duži boravak vani.

U razvijenom svijetu nije nepoznata, naprotiv često se primjenjuje, mjera masovnog korištenja javnog prijevoza u makar djelimičnom rješavanju problema zagađenosti.

O javnom prijevozu i novinama u toj oblasti u Kantonu Sarajevo govorili smo s našom gošćom Aidom Prolaz iz Uređivačkog odbora kompanije Centrotrans.

Aida kaže da kompanija Centrotrans već sada radi na smanjenju zagađenja zraka  kroz razne načine, neki od njih jesu autobusi na CNG i LPG pogon, na parinskim linijama gdje saobraćaju manji autobusi koriste se EURO 5 i EURO 6 pogon što dodatno doprinosi manjoj zagađenosti u Kantonu Sarajevo.

Hayat
  • Svakako, i ne djelimično, nego u dosta velikoj mjeri javni prijevoz doprinosi čišćem zraku u KS. Ako uzmemo u obzir jedan autobus koji prelazi cijeli grad od Dobrinje do Vijećnice u koji može da stane u prosjeku 80 putnika, jasno je onda da taj jedan polazak zamjenjuje mnogo malih auta. Mi smo već duži period u procesu zamjene svih vozila za ekološki prihvatljiva vozila – tvrdi Prolaz.

U nastavku Prolaz naglašava kako je primjetan veći broj građana koji se voze javnim prijevozom, ali ne smatra da je tome razlog veća ekološka osviješćenost već jednostavnog za vrijeme padavina i slično.

Naglašava da je potrebno da zajedno, prijevoznici, institucije i mediji trebaju govoriti ljudima koliko ustvari se situacija može promjeniti na bolje za razliku od trenutne.

  • Tokom zimskog perioda povećan je broj putnika javnog prevoza u Kantonu Sarajevo. Međutim, ne mislim da je to u većoj mjeri zbog ekološke osviješćenosti već zbog jednostavnosti ukoliko su u pitanju neke padavine i slično. Svakako da zajedno trebamo raditi na tome da konstantno govorimo ljudima koliko možemo promjeniti ovakvu situaciju. U posljednje vrijeme jeste povećan broj putnika, ali ista takva situacija mogla bi biti i ljeti – kaže.
Hayat

Pitanje koje se vrlo često poteže u javnosti jeste donošenja mjera koje p odrazumijevaju jeftinije karte, pa čak i 100 posto subvencionirane karte kao što je slučaj u svjetskim i evropskim metropolama.

Naša gošća smatra da je to jedan od načina kako bi se mogli afirmisati svi putnici da koriste javni prijevoz, ali da nije jedini. Kaže kako postoje i druge stvari kao što je kvalitet prijevoza, brzina kretanja tih autobusa i slično.

Zaključuje kako u svjetskim metropolama jeste subvencioniranje jeftinije karte jeste jedan od načina ali ponavlja kako ima mnogo toga što svi zajedno možemo da uradimo.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.