PROMJENA PRAVILA: GOOGLE UKIDA ‘KOLAČIĆE’

Google želi do kraja iduće godine obustaviti korištenje "kolačića" za praćenje u pregledniku Chrome, što bi značilo da kompanije neće moći voditi "dnevnik" o posjetama internetskih stranica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Kolačići” su male datoteke koje program za pregledavanje interneta sprema kada korisnik posjeti određenu internetsku stranicu, što joj omogućuje da ga ‘prepozna’ prilikom sljedećeg posjeta i ponudi mu ciljane oglase. Oglašivači, vlasnici internetskih stranica i skupine za zaštitu privatnosti pobunili su se protiv planirane tranzicije, što je natjeralo regulatore u SAD-u, Velikoj Britaniji i drugim zemljama da pomno prate Googleove planove.

Kupci i prodavači oglasnog prostora na internetu proučavaju potencijalne zamjene za “kolačiće2, uključujući mogućnost praćenja korisnika uvjetovanjem pristupa internetskoj stranici podacima o mailu i usvajanje tehnologija koje bi Google, Mozila i ostali mogli ugraditi u svoj softver.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Googleov prvi prijedlog, Federated Learning of Cohorts (FloC), predviđao je grupiranje korisnika u velike “košare” koje bi algoritmi formirali na temelju posjeta internetskim stranicama u protekloj sedmici.

Oglašivači bi prikazivali oglase u željenoj košari, ne znajući tko su korisnici ni kakav ih interes veže. “Tokom prošlogodišnjih testiranja, neki su oglašivači otkrili da je FloC manje učinkovit od kolačića za odabir niše korisnika, a sistem je uključivao i rizik otkrivanja povijesti pretraživanja pojedinih korisnika”, rekao je direktor Googleovih proizvoda Vinay Goel.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kompanije u 250 milijardi dolara vrijednom globalnom sektoru internetskog oglašavanja strahuju da će nakon ukidanja kolačića više ovisiti o kupovanju oglasnog prostora Googlea i Facebooka zbog njihovih velikih baza podataka korisnika.

Novi Googleov prijedlog Topics grupira pak svakog korisnika u najviše 14 košara od ukupno 350 mogućih “košara” koje bi definirali inženjeri, kao što su fitness i putovanja, i to na temelju trotjednog pretraživanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oglašivači bi pri donošenju odluke o prikazivanju oglasa koristili do tri “košare”‘ po korisniku.

Pratilo bi se samo pretraživanje na internetskim stranicama koje omogućuju Topics, a korisnici bi mogli otkloniti vezu s temom ili potpuno isključiti tehnologiju, tumači Googlev čelnik, dodavši da će testiranje početi za nekoliko mjeseci.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE