PSIHIJATAR OTKRIO KOJE SU NEGATIVNE POSLJEDICE PREČESTOG KONZUMIRANJA LOŠIH VIJESTI

Probudite se ujutro i palcem odaberete željenu aplikaciju koja vam servira najnovije vijesti, ali onda shvatite da se osjećate potpuno prazno i nezainteresirano, dok istovremeno očima preletavate preko nepreglednog niza alarmantnih naslova. Zvuči poznato?

Živimo u eri u kojoj, na kraju krajeva, ne nedostaje loših vijesti – od političkih sukoba do globalne pandemije, od terorističkih napada do prirodnih katastrofa – i ponekad se čini kao da smo od svega umorni.

Ako sve ovo zvuči bolno poznato, poučan novi članak koji je napisao dr. Richard F. Mollica, stručnjak za traumu i profesor psihijatrije na Medicinskom fakultetu Harvard, mogao bi vam objasniti zašto je to tako.

  • Simptomi kolektivne traume su široko rasprostranjeni”, piše Mollica: “Mnogi od ovih simptoma – osjećaj preplavljenosti, tjeskobe, umora – mogu biti poznati. No, jedan zaslužuje da ga se posebno spomene: utrnulost, navodi Index.hr.

Prema njegovim riječima, beskrajna gomila loših vijesti uzima svoj danak.

  • Naši odgovori na pandemiju i kontinuiranu nesigurnost, potaknuti nepreglednim vijestima, kreću se od hiperaktivacije (refleksa borbe ili bijega) do utrnulosti (obamrlosti, ukočenosti) – objašnjava te dodaje kako te reakcije mogu ostati prisutne i dugo vremena nakon izlaganja traumi.

S vremenom prevelika izloženost ovakvim lošim vijestima može oštetiti vaše živce, što zapravo može dovesti do utrnulosti te loše vijesti više neće imati nikakav učinak na vas.

  • Mogli biste osjetiti nisku razinu anksioznosti koja djeluje u pozadini, slično operacijskom sustavu koji tiho pokreće naša računala”, piše on: “Tokom dana možda nećete ništa osjećati, ali noći bi mogle biti praćene nesanicom ili noćnim morama.”

Važno je da odvojite više vremena za brigu o sebi i jednostavno budete svjesni učinka “doomscrollinga” (konzumiranja velike količine negativnih mrežnih vijesti odjednom).

Ovo su neki od njegovih savjeta koji vam mogu pomoći u borbi s pretjeranim utjecajem konzumiranja loših vijesti.

1. Isključite obavijesti i ograničite vrijeme koje provodite na internetu

Cilj je osigurati predah za svoj živčani sistem.

2. Provedite više vremena u prirodi

Recimo, provođenje više vremena u šumama, što Japanci nazivaju “šumskim kupanjem”, snizit će hormone stresa i smanjiti osjećaj tjeskobe, umora i depresije, a ima i druge zdravstvene prednosti.

3. Fokusirajte se na sadašnjost

Prakticirajte meditaciju kako biste bili prisutni u trenutku. Fokusirajući se na sadašnjost, možete dopustiti vlastitom umu da se oslobodi stresnih misli.

4. Budite pažljiviji dok čitate ili gledate loše vijesti

Dok konzumirate informacije, činite to svjesno, pokušavajući se zadržati u sadašnjosti, piše Eat This, Not That.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ZBOG ČEGA POZNATI KUHAR NUSRET U SKLOPU SVAKOG OBROKA JEDE ODRESKE?

0
Nedugo nakon što je otvorio restoran u Londonu, poznati turski kuhar Nusret Gokce je za britanske medije rekao kako svakodnevno konzumira većinu jela koja su dostupna na njegovom meniju.