RAD OD KUĆE UNIŠTAVA AUTO-INDUSTRIJU: VOZILA NESTAJU SA ULICA, MEHANIČARI OSTAJU BEZ POSLA

Online kupovina, ali i rad na daljinu naštetiće prodaji automobila. Vakcina neće promjeniti navike koje smo stekli tokom boravka kod kuće, a to znači - manje vožnje.

Rad od kuće i kupovina putem interneta postalo je ono što danas zovemo “nova normalnost”. To će smanjiti potrebu za vožnjom širom svijeta, a samo u SAD-u do 270 milijardi milja godišnje, prema novom istraživanju.

Istraživanje koje je sprovela kompanija KPMG otkriva da nova kultura “učahurenosti” koju je Covid-19 stvorio neće nestati – čak i ako je vakcina postane široko dostupna – jer će sve ovo imati teške posljedice za auto-industriju.

Za početak, pad putovanja ukloniće 14 miliona automobila sa američkih puteva, prognozira KPMG studija.

Navike će teško umrijeti

Tokom pandemije u aprilu, Amerikanci koji su se sklonili i ostajali kod kuće prevalili su 64% manje kilometara, što je pad bez presedana.

Te nove navike teško će umrijeti, navodi KPMG i predviđa čak 10% trajnog smanjenja od skoro tri biliona milja koje se obično prevezu svake godine, a vlasništvo vozila smanjuje se na nešto manje od dva automobila po domaćinstvu.

  • Ljudi kupuju automobil da bi stigli do posla a i zato što je kupovina veoma važan dio njihovog života – izjavio je Gari Silberg, šef sektora za automobile KPMG-a.
  • Ako se ta dva glavna faktora zbog kojih stanovništvo kupuje automobil, smanji potražnju, znamo da će to imati negativan uticaj na prodaju automobila. To je poput gravitacije – naveo je.

Promjena navika mogla bi da rezultira sa otprilike manjom prodajom novih automobila i kamiona godišnje za oko milion jedinica, rekao je Silberg.

Amerikanci su tokom posljednjih pet godina kupili više od 17 miliona automobila, sportskih i komunalnih vozila i lakih kamiona. Nacionalno udruženje auto dilera očekuje da će američka prodaja automobila ove godine pasti za čak 13 miliona. A očekuje se da će taj gubitak samo rasti.

Gubici se samo gomilaju

Uz manje pređenih kilometara i manje automobila na putu, to takođe znači da će trgovci i mehaničari imati manje novca od popravki i ostalih usluga na tržištu usmjerenih ka održavanju automobila.

  • Ovo je užasna vijest za tržište koje je inače zarađivalo – rekao je Silberg.
  • Manji broj automobila koji pređu manje kilometara znači i manje habanje. To će dovesti do dubokih promjena.

Preokret i možda jedina prednost ovih promjena je u tome što tržište dostavnih vozila napreduje zahvaljujući porastu internet kupovine. Proizvođači automobila već iskorištavaju tu promjenu, a Ford Volksvagen udružuju snage u razvoju komercijalnih vozila – uključujući dostavna vozila – plus samo-vozeće tehnologije i vozila na električni pogon.

Start Upi poput proizvođača kamiona sa pogonom na baterije takođe se pojavljuju na rastućem komercijalnom tržištu, Amazon je na primjer naručio već 100.000 takvih dostavnih vozila.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE