Rad od kuće i kupovina putem interneta postalo je ono što danas zovemo “nova normalnost”. To će smanjiti potrebu za vožnjom širom svijeta, a samo u SAD-u do 270 milijardi milja godišnje, prema novom istraživanju.
Istraživanje koje je sprovela kompanija KPMG otkriva da nova kultura “učahurenosti” koju je Covid-19 stvorio neće nestati – čak i ako je vakcina postane široko dostupna – jer će sve ovo imati teške posljedice za auto-industriju.
Za početak, pad putovanja ukloniće 14 miliona automobila sa američkih puteva, prognozira KPMG studija.
Navike će teško umrijeti
Tokom pandemije u aprilu, Amerikanci koji su se sklonili i ostajali kod kuće prevalili su 64% manje kilometara, što je pad bez presedana.
Te nove navike teško će umrijeti, navodi KPMG i predviđa čak 10% trajnog smanjenja od skoro tri biliona milja koje se obično prevezu svake godine, a vlasništvo vozila smanjuje se na nešto manje od dva automobila po domaćinstvu.
- Ljudi kupuju automobil da bi stigli do posla a i zato što je kupovina veoma važan dio njihovog života – izjavio je Gari Silberg, šef sektora za automobile KPMG-a.
- Ako se ta dva glavna faktora zbog kojih stanovništvo kupuje automobil, smanji potražnju, znamo da će to imati negativan uticaj na prodaju automobila. To je poput gravitacije – naveo je.
Promjena navika mogla bi da rezultira sa otprilike manjom prodajom novih automobila i kamiona godišnje za oko milion jedinica, rekao je Silberg.
Amerikanci su tokom posljednjih pet godina kupili više od 17 miliona automobila, sportskih i komunalnih vozila i lakih kamiona. Nacionalno udruženje auto dilera očekuje da će američka prodaja automobila ove godine pasti za čak 13 miliona. A očekuje se da će taj gubitak samo rasti.
Gubici se samo gomilaju
Uz manje pređenih kilometara i manje automobila na putu, to takođe znači da će trgovci i mehaničari imati manje novca od popravki i ostalih usluga na tržištu usmjerenih ka održavanju automobila.
- Ovo je užasna vijest za tržište koje je inače zarađivalo – rekao je Silberg.
- Manji broj automobila koji pređu manje kilometara znači i manje habanje. To će dovesti do dubokih promjena.
Preokret i možda jedina prednost ovih promjena je u tome što tržište dostavnih vozila napreduje zahvaljujući porastu internet kupovine. Proizvođači automobila već iskorištavaju tu promjenu, a Ford Volksvagen udružuju snage u razvoju komercijalnih vozila – uključujući dostavna vozila – plus samo-vozeće tehnologije i vozila na električni pogon.
Start Upi poput proizvođača kamiona sa pogonom na baterije takođe se pojavljuju na rastućem komercijalnom tržištu, Amazon je na primjer naručio već 100.000 takvih dostavnih vozila.