RAZLOZI ZBOG KOJIH STE STALNO UMORNI

Spavate sedam do osam sati, a još uvijek ste umorni. Osjećate se umorno zbog posla, kućnih obaveza ili jednostavno od svega. Niste jedini. Mi vam otkrivamo razloge takvog stanja i kako ga pobijediti.

Dosadno vam je

Dosada zavlada našim životom kad upadnemo u rutinu, no udobnost ponekad može djelovati destimulirajuće i uzrokovati da se osjećate umorno.

Kako biste to popravili, radite nešto novo. Čak i male promjene poput bijega na dva dana, iz grada u neku novu sredinu, mogu djelovati podsticajno i trgnuti vaš sistem.

“Postoji jaka veza između naših emocija i kako se fizički osjećamo”, kaže klinička psihološkinja Judith Sills. Promjena rutine može vam pomoći, vratite se kući s posla drugim putem, probajte novu hranu, kad primate neke nove informacije i iskustva vaš organizam se budi. To je hrana za um, kaže Sills.

Imate alergije

Razmišljajte o alergijama kao o nepozvanim gostima s kojima se vaše tijelo bori. Ako vas napadnu alergeni poput polena, određene hrane ili prašine vjerovatno ćete otežano disati i kijati i čak nećete moći spavati. Nije čudo što se osjećate umorno. Kako biste popravili stvari, testirajte se ponovo jer ste možda alergični na nešto što još ni ne znate. Uzimajte odgovarajuće ljekove.

Predozirali ste se kofeinom

Čini se malo kontradiktorno da ovaj stimulans može uzrokovati umor, ali zaista je tako. Jedna doza kafe ujutro je dovoljna, međutim, kada ona prestane da djeluje, većina ljudi obično poseže za još većom dozom kofeina. Kafa će ubrzati rad srca i povisiti krvni pritisak i ometaće vas u spavanju.

Kako biste izbjegli predoziranje kofeinom, razmislite o šoljici čaja kao alternativi. Naime, šoljica zelenog čaja sadrži 50 mg kofeina, dok jedna šoljica kafe sadrži čak 137 mg kofeina. Kako biste se pošteno odmorili, izbjegavajte kafu i tamnu čokoladu u kasno poslijepodne.

Obavljate više zadataka odjednom

Raditi jedan po jedan zadatak odjednom za većinu ljudi čini se kao luksuz. Svi smo nekako postali multitasking mašine. Kada obavljate više stvari odjednom, morate se brzo prebacivati s jednog zadatka na drugi i na taj način tijelo troši puno glukoze. Unošenjem šećera u organizam, što većina ljudi radi, samo trenutno poboljšavate stvari, međutim, dugoročno ćete klonuti.

Kako biste popravili stvari, probajte svoje zadatke svesti bar na tri odjednom. Uzimajte kratke pauze kako biste omogućili organizmu da se oporavi.

Anemični ste

Anemični ljudi nemaju dovoljno crvenih krvnih zrnaca koja su zadužena za transport kiseonika unutar organizma. Ljudi s anemijom teže se koncentrišu i imaju manje energije.

Kako biste popravili stvari, provjerite još jednom krvnu sliku i uzimajte hranu bogatu gvožđem, meso, nar, crvene sokove, a nakon konsultacija s ljekarom i dodatke gvožđa u kombinaciji s vitaminom C. Napravite kratku pauzu i pojedite na miru.

Imate loše držanje

Zabacite ramena, podignite bradu i isprsite se jer lošim držanjem ne dozvoljavate da krv normalno cirkuliše pa na taj način opterećujete pluća i srce. Nepravilno sjedenje takođe uzrokuje ove probleme i umor, upozorava trener i psihološkinja Kathleen Koch. Kako biste sjedjeli uspravno, potrebno je i trenirati mišiće leđa i ramena i uvijek paziti na držanje.

Nepravilan rad štitne žlijezde

Jedan od glavnih medicinskih razloga za spori metabolizam i manjak energije je hipotireoza. Nedostatak hormona štitnjače usporava metabolizam, rad srca, tj. puls, usporava rad crijeva, pojačava umor, sklonost spavanju noću, ali i tokom dana te povećava intoleranciju na hladnoću. Kako biste popravili stanje, konsultujte se s ljekarom i vjerovatno ćete dobiti zamjenu hormona koji štitnjača manje luči.

Ne vježbate dovoljno

Iako zvuči kontradiktorno, ali ako se više krećete, manje ćete biti umorni. Možda ste zapravo umorni od ležanja, sjedenja i fizičke neaktivnosti. Neaktivnost je, naime, takođe uzročnik umora. Naučno je dokazano da se osobe slabe fizičke kondicije brže umaraju i podložnije su stresu.

Kako biste popravili stanje, počnite doslovno s malim koracima. Istraživanja pokazuju da i 15-minutna šetnja pomaže u radu srca i vraća energiju.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE