Ona je to izjavila prije početka sastanka na temu “Prezentacija o primjeni i značenju člana 24. UN Konvencije o osoba s invaliditetom u Hercegovačko-neretvanskom kantonu (HNK) i prezentaciji indikatora za praćenje provedbe inkluzivnoga obrazovanja u BiH”, koji se održao u četvrtak u Mostaru, u organizaciji Koalicije osoba s invaliditetom (OOSI) u HNK-u “Zajedno smo jači”.
- Osobe s invaliditetom su i prije pandemije bili negdje u kraju i kada je u pitanju inkluzivno obrazovanje sigurno je da je ono samo ‘oškrnulo vrata0’ ali da ne postoji. Posljedica sadašnjeg obrazovanja u situaciji u kojoj se cijeli svijet našao, a ne samo mi, pokazala je kako su osobe s invaliditetom vrlo pogođene – naglasila je Rebac.
Dodala je kako osobe invaliditetom nisu osposobljene da rade u sistemu epidemije koronavirusa.
- Osobe s invaliditetom nisu tehnički osposobljene da rade po sistemu onakav kakav je u ovoj situaciji pandemije koronavirusa, a ni škole ni oni koji u školama rade, a inkluzivno obrazovanje nema alternativu. Nemaju osobe s invaliditetom vremena čekati da se dogovaraju oni koji su odgovorni za obrazovanje, već njima treba odmah stvoriti društvo jednakih mogućnosti i sistem koji će ih dovesti u jednakopravnost – pojasnila je Rebac.
Predsjednik Udruge za Down sindrom Mostar Igor Ledić kazao je kako su na sastanak pozvani predstavnici institucija obrazovanja, piše FENA.
- Na ovom sastanku ih želimo podsjetiti na obveze koje su dužni ispuniti po članku 24. UN Konvencije o pravima osoba s invaliditeta te ojačati javnu svijest našeg bosanskohercegovačkog društva o pravu i značaju pravilnog inkluzivnog obrazovanja. Također tražimo uspostavljanje funkcionalnog sistema inkuzivnog obrazovanja čije će se stanje i uspjeh implementacije pratiti i mjeriti pomoću indikatora koji su usklađeni s ovom UN-ovom konvencijom -pojasnio je Ledić.
Predsjednik Udruge je dodao kako u našem školstvu inkluzije nema.
- Postoji asistencija ali nisu stvoreni preduvjeti za te asistente, tako da možemo reći da je ovo sve bacanje novca u vjetar. Da bi imali kvalitetno inkluzivno obrazovanje moramo imati preduvjete, a to su individualni nastavni planovi i programi, educirano osoblje pa tek onda da radimo na nastavnom planu i programu koji bi djeci bilo prilagođen i koji bi djeca mogla usvajati- ocijenio je Ledić.