REBAC: U PANDEMIJI OSOBE S INVALIDITETOM DALEKO OD PROCESA OBRAZOVANJA

Predsjednica Udruženja "Ružičnjak" Jasna Rebac ustvrdila je da je u pandemiji koronavirusa obrazovanje osoba s invaliditetom mnogo dalje od procesa obrazovanja osoba, mladih i djece bez invaliditeta te da su te osobe najviše pogođene.

Ona je to izjavila prije početka sastanka na temu “Prezentacija o primjeni i značenju člana 24. UN Konvencije o osoba s invaliditetom u Hercegovačko-neretvanskom kantonu (HNK) i prezentaciji indikatora za praćenje provedbe inkluzivnoga obrazovanja u BiH”, koji se održao u četvrtak u Mostaru, u organizaciji Koalicije osoba s invaliditetom (OOSI) u HNK-u “Zajedno smo jači”. 

  • Osobe s invaliditetom su i prije pandemije bili negdje u kraju i kada je u pitanju inkluzivno obrazovanje sigurno je da je ono samo ‘oškrnulo vrata0’ ali da ne postoji. Posljedica sadašnjeg obrazovanja u situaciji u kojoj se cijeli svijet našao, a ne samo mi, pokazala je kako su osobe s invaliditetom vrlo pogođene – naglasila je Rebac.

Dodala je kako osobe invaliditetom nisu osposobljene da rade u sistemu epidemije koronavirusa.

  • Osobe s invaliditetom nisu tehnički osposobljene da rade po sistemu onakav kakav je u ovoj situaciji pandemije koronavirusa, a ni škole ni oni koji u školama rade, a inkluzivno obrazovanje nema alternativu. Nemaju osobe s invaliditetom vremena čekati da se dogovaraju oni koji su odgovorni za obrazovanje, već njima treba odmah stvoriti društvo jednakih mogućnosti i sistem koji će ih dovesti u jednakopravnost – pojasnila je Rebac.

Predsjednik Udruge za Down sindrom Mostar Igor Ledić kazao je kako su na sastanak pozvani predstavnici institucija obrazovanja, piše FENA.

  • Na ovom sastanku ih želimo podsjetiti na obveze koje su dužni ispuniti po članku  24. UN Konvencije o pravima osoba s invaliditeta te ojačati javnu svijest našeg bosanskohercegovačkog društva o pravu i značaju pravilnog inkluzivnog obrazovanja. Također tražimo uspostavljanje funkcionalnog sistema inkuzivnog obrazovanja čije će se stanje i uspjeh implementacije pratiti i mjeriti pomoću indikatora koji su usklađeni s ovom UN-ovom konvencijom -pojasnio je Ledić.

 Predsjednik Udruge je dodao kako u našem školstvu inkluzije nema.

  • Postoji asistencija ali nisu stvoreni preduvjeti za te asistente, tako da možemo reći da je ovo sve bacanje novca u vjetar. Da bi  imali kvalitetno inkluzivno obrazovanje moramo imati preduvjete, a to su individualni nastavni planovi i programi, educirano osoblje pa tek onda da radimo na nastavnom planu i programu koji bi djeci bilo prilagođen i koji bi djeca mogla usvajati- ocijenio je Ledić.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE