RENAULTA POGODILA PANDEMIJA: SA NISSANOM I MITSUBISHIJEM MIJENJALI PARTNERSTVO KAKO BI OPSTALI

Proizvođači automobila Renault, Nissan Motor i Mitsubishi odlučili su raspodijeliti proizvodnju po regijama i tipovima vozila kako bi smanjili troškove i lakše prebrodili krizu koju je prouzrokovala pandemija koronavirusa.

Tri automobilske kompanije pokušavaju stabilizirati poslovanje u vrijeme pandemije koja ih je zatekla u pregovorima o promjeni okvira saradnje nakon uhićenja bivšeg predsjednika i glavnog arhitekta Carlosa Ghosna 2018. godine.

Cilj im je smanjiti troškove raspodjelom proizvodnje po geografskom i hijerarhijskom principu, prema kojem će u svakoj regiji jedna od tri kompanije upravljati proizvodnjom određenog tipa vozila, a druge će joj biti podređene.

Nissan će tako igrati glavnu ulogu u Japanu, Kini i Sjevernoj Americi, Renault u Evropi, Rusiji, Južnoj Americi i sjevernoj Africi, a Mitsubishi u jugoistočnoj Aziji i Oceaniji.

U zajedničkom saopćenju navode da do 2025. namjeravaju na tom principu organizirati gotovo polovinu proizvodnje koja bi im trebala omogućiti smanjenje ulaganja po modelu do 40 posto.

Izvršni direktori rekli su da će biti više usmjereni na učinkovitu proizvodnju modela nego na količinu i očekuju da će se do 2025. broj proizvedenih vozila smanjiti za 20 posto.

Novi način rada trebao bi po riječima Renaultovog predsjednika Jeana-Dominiquea Senarda donijeti uštede do 20 posto na područjima poput dijeljenja tehnologije.

Pariz potiče ‘zelene’ promjene 

Renault je posebno teško pogođen pandemijom koronavirusa i trenutno čeka odluku francuske vlade o pet milijardi eura pomoći. Vlada je vlasnik 15 posto udjela u kompaniji, a želi sačuvati što više radnih mjesta i vratiti proizvodnju.

Ministar financija Bruno Le Maire upozorio je nedavno da bi Renault mogao propasti ako ne dobije državnu pomoć. Upozorio je ipak da se proizvođači automobila moraju prilagoditi novim prilikama i okrenuti se proizvodnji električnih i hibridnih automobila.

‘Čista’ vozila istaknuo je i predsjednik Emmanuel Macron u jučerašnjoj najavi osam milijardi eura pomoći koja bi Francuskoj trebala osigurati poziciju vodećeg evropskog proizvođača čistih vozila u Europi. Macron je ujedno pozvao kompanije da proizvode u matičnoj zemlji, piše Hina.

Pariški list Le Figaro objavio je pak jučer da Renault do 2024. namjerava ukinuti 5000 radnih mjesta. Kompanija ipak ne planira dijeliti otkaze, već će tražiti zamjenu za radnike koji odu u mirovinu, piše list.

U Renaultu nisu željeli odgovoriti na upit Reutersa da komentiraju tu informaciju. 

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE