RIZIK PO KARDIOVASKULARNO ZDRAVLJE: KOJA JE KOLIČINA CRVENOG MESA PREPORUČLJIVA DA BISMO BILI ZDRAVI?

Pitanje koliko je crvenog mesa zdravo za naše tijelo stalno je aktuelno, a odgovori se često od stručnjaka do stručnjaka razlikuju.

Iako ima mnogo pozitivnih uticaja na naše zdravlje i izvor je nekih esencijalnih nutrijenata, crveno meso se povezuje i sa bolestima srca i krvnih sudova, kao i sa karcinomom debelog crijeva.

Ono što je važno da znamo je šta se tačno smatra crvenim mesom. Prema NHS, to je svako meso koje je prije pripreme crveno: govedina, jagnjetina, ovčetina, svinjetina, teletina, ali i pačetina i konjetina i meso divljači, dok se živinsko meso, poput piletine, ćuretine i guščetine, kao i meso drugih ptica, ali i zečetina, svrstavaju u bijelo meso.

Prerađeno meso, poput kobasica, šunke i raznih salama, uključujući i one od piletine i ćuretine, zbog dodataka soli i raznih konzervansa takođe se često spominje kao nezdravo.

Da li je crveno meso zaista nezdravo?

  • Ono je bogato proteinima i potrebno je za uravnoteženu ishranu, kako bi tijelo stvaralo dovoljno aminokiselina   kaže nutricionistica dr Jesica Bartlet za Metro.

Ona dodaje da su aminokiseline zbog stvaranja hormona i enzima ključne za izgradnju i „popravku“ mišića i kostiju, pa se može reći da crveno meso na najosnovnijem nivou tijelu daje energiju, zbog čega ga nije dobro potpuno izbaciti iz ishrane.

  • Ipak, ima i drugih namirnica koje sadrže bjelančevine, poput tofua, jaja ili leblebija – objašnjava ona, pa bi u tom slučaju meso moglo da bude zamijenjeno tim prehrambenim proizvodima.
  • Poželjno je povremeno jesti kvalitetno svježe crveno meso i zbog proteina, minerala i vitamina, poput gvožđa, cinka i B vitamina – dodaje Bartlet, iako su istraživanja povezivala njegov visok unos sa povišenim nivoom holesterola i većim rizikom od srčanih bolesti i karcinoma crijeva.

Trenutna istraživanja, kaže ona, pokazuju da ih prouzrokuju prirodne hemikalije koje se u njemu nalaze, pa u velikim količinama može da bude štetno.

Koliko crvenog mesa možemo da jedemo sedmično?

Svjetski fond za istraživanje karcinoma (WCRF) odraslim osobama savjetuje veoma malo ili nimalo prerađenog mesa i od 350 do 500 grama kuhanog crvenog mesa nedjeljno, dok britanske smjernice ukazuju na to da je dnevni unos maksimalno 70 grama.

Nutricionisti se zbog toga slažu da se crveno meso maksimalno zamijeni biljnim opcijama, zbog poboljšanja zdravlja probave i smanjenja rizika od bolesti.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE