SALČIN U DDBIH: ONLINE NASTAVA FUNKCIONIŠE, ŠKOLE SU TUŽNE BEZ DJECE

U školskim dvorištima od kraja prošle sedmice možete čuti samo grakanje vrana, u učionicama i školskim hodnicima samo tišinu. Jedna od mjera kriznog štaba bila je obustaviti nastavu. Ona se, istina, odvija on line, ali nema sumnje da će posljedice pandemije korona virusa podnijeti i školarci, jer on line nastava, pogotovo kod najnižih razreda, nikako ne može zamijeniti onu pravu.

U studiju Hayat TV bila je direktorica osnovne škole Mirsad Prnjavorac i predsjednica Skupštine udruženja direktora osnovnih škola Kantona Sarajevo Sabiha Salčin.

Je li, prema vašem mišljenju, obustava nastave jedino ispravno rješenje u situaciji, kako će to utjecati uopšte na učenike?

  • Obustava nastave je jedino moguće rješenje u ovakvoj situaciji. Zdravlje naših učenika je na prvom mjestu i mi moramo našu djecu zaštititi. Ja se zahvaljujem Ministarstvu za obrazovanje, nauku I mlade KS kako je brzo reagovalo da obustavi nastavni proces i da zaštiti našu djecu. Također, brzo smo uveli online nastavu. Naša država, Kanton Sarajevo je uveo online nastavu isto kao I Republika Hrvatska. Znamo da je Republika Hrvatska u EU a KS je negdje tu sa online nastavom. Drago mi je da imamo online nastavu I da naši učenici ne moraju da nadoknađuju gradivo u mjesecu junu.

Kako će utjecati na učenike ta online nastava?

  • Za sada to ide jako dobro. Online nastava mi smo u našoj školi imali  online nastavu već 2 puta. Planirali smo godišnjim planom rada  da imamo online nastavu u mjesecu novembru I u martu tako da smo već onako kad smo dobili od kriznog štaba I ministarstva odluku da možemo da provodimo online nastavu isto smo vrlo jednostavno prešli na online nastavu. Svi naši nastavnici i učitelji su bili spremni. Imali smo platformu, imali smo pristupne šifre za naše učenike za nastavnike.  Naši nastavnici su imali virtuelne učionice, tako da ova tri dana danas je treći dan online nastave se odvija bez problema.

Vi ste već imali u školi online nastavu. Šta kažu nastavnici, kakve su reakcije nastavnika I djece? Kako je tekla nastava? Vjerujem bez problema ali ne može zamjeniti nastavu uživo.

  • Online nastava svakako ne može zamjeniti redovan nastavni proces. Međutim, u ovakvoj situaciji u kakvoj smo mi danas u KS u državi, u čitavom svijetu to je jedini način da se zaštite djeca. Online nastava je jedan drugi vid nastave naravno drugačije od redovnog nastavnog procesa I online nastava je komuniciranje između nastavnika I učenika putem informacionih tehnologija. Naši nastavnici su dva dana dolazili na posao I odvijali su online nastavu iz svojih kabineta odnosno iz centra za Digitalne kompetencije koje naša škola ima tako  da smo mi mogli redovno da pratimo taj nastavni proces I koliko naši učenici rade, pristupaju koliko sa svojim učiteljima savladavaju nastavno gradivo.

Mi ne znamo koliko će trajati ova situacija, online nastava koliko će učenici dugo pohađati online nastavu. Kako će se na kraju zaključiti ocjene?

  • Ja se iskreno nadam da neće dugo trajati I da će trajati ovih 14 dana I da ćemo krenuti u redovni nastavni proces da ćemo da radimo po našem nastavnom planu I program I da uspješno realiziramo naš godišnji program rada. Ne znam šta će biti dalje ukoliko ovo zaista potraje. Učenici rade sa svojim nastavnicima to je samo da održe jedan kontinuitet jer 14 dana je već velika pauza da djeca naprave I ništa ne rade. Ja se nadam da će napraviti konitnuitet u svemu tome I da će moći redovno da nastave svoj nastavni proces nakon 14 dana.

Jel sada postoje neke ocjene Vi predlažete da budu opisne.

  • Nastavnici mogu da ocjenjuju učenike zaista. Učenici u trenutku, mi radimo po rasporedu sati tačno određeno vrijeme kada je na rasporedu jedan određeni predmet. Tu su I nastavnici tačno objavljuju svoje nastavne sadržaje prema nastavnom planu I program. Naravno mogu da daju ocjene, mogu da ocjenjuju  zavisno o kojoj se nastavnoj jedinici radi.

Nastavnici rade, dolaze na nastavu u Vašem slučaju koriste IT centar predviđen za tu vrstu nastave. Jel zdravlje nastavnika ugroženo? Kakvo je zdravlje nastavnika?

  • Naši nastavnici su obavljali online nastavu iz škola ova dva dana 12. I 13.03. Već danas oni obavljaju online nastavu iz svojih domova. Čim smo dobili instrukciju ministarstva prijedlog kriznog štaba da radnici što manje dolaze na posao naši nastavnici, naši učitelji  rade online nastavu iz svojih domova. Tako da je naravno zdravlje naših nastavnika jako bitno I da trebamo da svakog radnika I čovjeka da zaštitimo.

Koliko su u online nastavi prisutni problem sa sistemom, mogućnost pristupanja I slično?

  • Kada se radi o tehnici uvijek ima problem. Dolazi do pucanja veza, opterećenja platforme jer su  svi u isto vrijeme na online nastavi. Dešavaju se ti problem, da kasni objavljeni sadržaj nastavnika. Dešava se da učenik u isto vrijeme ne može da vrati nastavniku odgovor. Pogotovo se dešavaju problemi kada nastavnik želi da ih ocjeni I kaže pet najbržih ću ja ocijeniti I onda je prva borba ko će prvi poslati I nekada je internet slab I konekcija zbog svog tog opterećenja I svega onog što se isto provodi u toku ove online nastave.

Šta je sa učenicima koji  možda nemaju računare? Vidjeli smo da u Hrvatskpj da pojedini gradovi dijele djeci tablete. Kakva je situacija ovdje kod nas?

  • Mi smo to riješili na taj način da smo  učenicima koji su se izjasnili da nemaju tablete, pametne telefone, mi smo iz elektronske učionice posudili našim učenicima. Bilo ih je četiri od 1019 tako da mislim da oni redovno prate svoj nastavni process. Oni će to nakon svega vratiti svojoj školi a škola im je posudila da  bi ih zaštitila da ne bi morali ići kod svojih prijatelja I drugova.

Da li postoji mogućnost provjere prisustva učenika online nastavi? Dolaze li redovno djeca na nastavu?

  • Naravno da postoji. Svaki nastavnik kada upiše svoj čas, stavi sadržaj na platformu vidi da li su učenici pristuni. Oni na neki način lajkaju ono što je on postavio,  da li se prijave, da li odgovaraju na to što je on postavio, odgovaraju na postavljena pitanja. Nastavnik ima mogućnost da vidi da li su učenici prisutni naravno mi smo se dogovorili da obavezno prate online nastavu da budu tu kako ne bi izgubili kontituitet u nastavnom procesu I naravno kasnije lakše nastavili svoje nastavno gradivo.

 Da li je moguće raditi jedankim intenzitetom  prelaziti gradivo putem interneta?

  • Sve zavisi od nastavnog sadržaja. Neki nastavni sadržaj se uopšte ne može ralizovati putem online nastave. To je baš sam imala jer su me učiteljice prvih razreda pitali kako će učiti da djeca prvih razreda pišu slova? Kako će diktat ako je on bio planiran? To su neke stvari koje se ne mogu provoditi online nastavom. Mi smo rekli da ćemo zamijeniti, prilagodit ćemo sadržaj online nastavi a ove druge koje ne možemo realizovati I koje nisu za online nastavu realizovat ćemo kasnije u redovnom nastavnom procesu.

 Da li očekujete da ovaj prekid nastave načini jednu vrstu pukotine u naučnom gradivu kod djece?

  • Ja mislim da ne bi trebalo.  Ne bi trebalo iz tog razloga što učenici koji žele da uče učit će I putem online nastave tražit će način da istraže zadanu temu. Tako da ne bi trebalo da napravi neku pukotinu u znanju naših učenika. Ja se nadam da će kratko trajati I da neće biti duže od 14 dana tako da to neće napraviti preveliki alarm da djeca izgube neko znanje.

Šta je Vaš savjet nastavnicima, kako da izvedu online nastavu?

  •  Pripremiti se svakom učitelju I nastavniku za online nastavu je mnogo teže nego za jedan klasičan čas zašto što nastavnici moraju da budu istraživači da istraže I pripreme materijale. Sreća, na internetu ima puno tih materijala I ja predlažem svim nastavnicima da surađuju sa aktivima nastavnika da razmjenjuju sadržaje kako bi olakšali posao I kako bi olakšali da pripreme djeci što bolji sadržaj kako bi djeca što bolje savladala gradivo.

Sada evo roditelji imaju veoma značaju ulogu. Šta je ono što njima savjetujete?

  •  Naši roditelji su najveći partner inače u nastavnom procesu. Znači učenik, nastavnik, , roditelj to su tri partnera koji trebaju da utječu na znanje svog djeteta, znanje našeg učenika. Roditelji sada za vrijeme online nastave treba da prate da li redovno djeca pristupaju online nastavi. Ukoliko su oni na poslu treba da kada dođu kući da pogledaju jer imaju tu mogućnost da uđu u virtuelnu učionicu svoga djeteta da li je ono izvršilo postavljene zadatke od strane nastavnika.

Za kraj, imate li neku poruku za svoje učenike?

  • Svim  učenicima želim da čuvaju svoje zdravlje da je ono najbitnije. Nedostaju nam zaista hodnici I dvorišta su prazna I tužne su škole bez djece. Ja se zaista nadam da će ovo što prije završiti. Da ćemo se za 14 dana vidjeti u našim školskim klupama I naravno eto kažem da prate online nastavu kako bi ne bi izgubili kontinuitet u svom učenju.

Gospođo Salčin, hvala vam na ovom gostovanju I svakako Vama nastavnicima ali i svoj djeci želimo puno sreće u online nastavi I radu.

  • Hvala vama

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE