SARAJEVSKI AERODROM ĆE MOĆI OPSLUŽITI DVA MILIONA PUTNIKA GODIŠNJE, NA ŠTA SU SE PUTNICI RANIJE ŽALILI

Radovi na dogradnji i uređenju zgrade Međunarodnog aerodroma u Sarajevu trebali bi biti završeni krajem godine, a projektom je planirano dvostruko povećanje postojećih kapaciteta.

Kako je za Faktor kazala Belma Čureković, stručna saradnica za odnose s javnošću, proširenjem bi Aerodrom Sarajevo trebao biti u stanju opslužiti oko dva miliona putnika godišnje.

  • Konstrukcija vanjskog krova ispred proširenog terminala će sigurno doprinijeti novom ambijentu Sarajevskog aerodroma. Novi dio terminala će za razliku od stare zgrade koja ima dva nivoa imati četiri etaže, odnosno dva sprata sa prizemljem i suterenom, a ukupna površina iznosit će oko 10.000 kvadrata. Putnici će dobiti dodatnih 12 šaltera za registraciju. Također se povećava broj izlaza, prostor glavnog hola, preuzimanje prtljaga, KDZ kontrole, DFS-a, komercijalna zona i prostorije te VIP salon, kratko rečeno uduplavaju se kapaciteti – pojašnjava Čureković.

Ističe da će sa novom zgradom ukupna površina aerodromskog terminala iznositi oko 19.000 kvadrata, a sama zgrada sada je duga oko 120 metara.

  • Moramo istaći da se ujedno izvode radovi na izgradnji nove zgrade za potrebe OPC-a, čime ćemo osigurati nedostajuće kapacitete za operativni centar. Također, u toku je finalizacija projektne dokumentacije za rekonstrukciju / sanaciju poletno-sletne staze, te nas u narednom periodu očekuje ishodovanje dokumentacije za građenje i raspisivanje konkursa za izvođenje radova – kaže Čureković.

Također dodaje da svi učesnici u realizaciji projekta ulažu maksimalne napore kako bi se dogovoreni rok ispoštovao.

  • Naravno, uvijek se mogu desiti odstupanja uzrokovana različitim okolnostima na koje se teško može utjecati posebno imajući u vidu činjenicu komplikovanih procedura javnih nabavki propisanih Zakonom o javnim nabavkama, posebno dugih žalbenih postupaka koji se u pravilu odbace kao neuredni ili neosnovani, ali oduzimaju vrijeme.
  • Upravo je proces nabavke BHS i EDS sistema zbog komplikovanih procedura javnih nabavki produžen za najmanje šest mjeseci. Također, trenutno se dešavaju poremećaji na tržištu materijala i rokovi isporuke opreme se produžavaju što u konačnici može uzrokovati kašnjenje. Očekujemo da će izgradnja terminala biti završena do kraja godine, nakon čega će se morati isprobati operativna spremnost objekta – pojašnjava sagovornica.

U poređenju sarajevskog sa aerodromima u drugim svjetskim metropolama možemo kazati da poprilično zaostajemo, ali nadati se da će ova poboljšanja dovesti do ljepšeg i funkcionalnijeg prostora.

Mnoge su pritužbe putnika na čistoću WC-a, zatim nedostatak prostora za uzimanje abdesta, odnosno za pripremu za molitvu, kao i nedostatak sjedećih mjesta u čekaonici za prijavu na let.

Bilo je pritužbi putnika koji su željeli VIP tretman prilikom dolaska na aerodrom te da im je bilo onemogućeno parkiranje na ulaz aerodroma. Međutim, kako su nam kazali uposlenici, zbog radova na krovu i nadogradnji aerodroma parkiranje i zaustavljanje automobila onemogućeno je u onoj mjeri u kojoj je bilo ranije, a sve zbog sigurnosti putnika.

Putnici za Faktor kažu da im nedostaje sadržaja na aerodromu, ističući kako nemaju gdje da kupe novine, da je ponuda suvenira skromna, te se žale na radno vrijeme ugostiteljskih objekata, navodeći kako ne rade u ranim jutarnjim ili kasnim satima.

U poređenju sarajevskog i beogradskog aerodroma, samom pretragom web stranice aerodroma Nikola Tesla u Beogradu saznajemo šta nam se to nudi, od trgovina, barova, pekara, apoteka, knjižara i restorana.

Također, putnici nerijetko izražavaju nezadovoljstvo odnosom i radom sarajevskih taksista prema njima, a često se navodi kako im se naplaćuju značajno veći iznosi u odnosu na stvarnu cijenu vožnje, te kako odbijaju vožnje ako se radi o kraćoj relaciji.

Cjenovnik je na beogradskom aerodromu tačno označio dijelove grada na koje taksisti voze i tačne iznose koje će putnici platiti.

Sagovornici kažu da na drugim aerodromima u svijetu na šalteru plaćaju taksi usluge gdje im se potom poziva taksi a prtljaga ubacuje u vozilo.

Čureković ističe da Udruženje samostalnih taksi vozača Sarajevo Taxi je njihov dugogodišnji poslovni partner sa kojim imaju sklopljen ugovor o korištenju prostora, i koji nudi usluge prijevoza od i do Sarajevskog aerodroma.

  • Dakle, oni obavljaju svoju djelatnost kao i svi drugi poslovni partneri sa kojima sarađujemo i naša je obaveza omogućiti im adekvatnu infrastrukturu i neophodan prostor za rad te samim tim nismo imali utjecaj na njihovo interno poslovanje. Svjesni činjenice da usluge koje pružaju i naši poslovni partneri utječu na ukupan dojam koju javnost stiče o Aerodromu Sarajevo, mi kontinuirano radimo na poboljšanju usluga koje pružamo i svakako nam je u interesu da i naši poslovni partneri slijede ovu politiku poslovanja, ali ne možemo utjecati na rad svakog pojedinca – pojašnjava sagovornica.

Podsjeća da je jedna od aktivnosti bila i uvođenje autobuske linije Aerodrom – Baščaršija koju, kako ističe, putnici aktivno koriste, a naročito u ljetnoj sezoni.

  • Također, moramo istaći da je broj prigovora na usluge taksista znatno manji nego prethodnih godina – kaže Čureković.

Pitali smo sagovornicu šta je to što nedostaje od ponude kako bismo imali aerodrom koji bi mogao barem u nekoj mjeri nalikovati i parirati onima u svijetu.

Planiranim proširenjem i povećanjem svih kapaciteta kako prostornih, tako i tehnoloških za potrebe registracije putnika i prtljaga, carinske, sigurnosne, pasoške, sanitarne kontrole na dolasku i u odlasku, čekaonice za ukrcavanje putnika, Hitne pomoći, sigurnosnog pregleda prtljaga, preuzimanja prtljaga, čekaonice za doček putnika, ugostiteljskih sadržaja, Duty Free Shopa, kancelarijskih i komercijalnih prostora za potrebe aviokompanija te drugih agencija, prostora za vjerske potrebe i svih drugih pratećih službi Međunarodni aerodrom Sarajevo će zasigurno moći parirati evropskim i svjetskim aerodromima – kaže Čureković.

Kaže da je u planu izgradnja rent-a-car City parka koji će omogućiti da se na jednom mjestu po vrhunskim standardima organizuje prostor i infrastruktura za rad rent-a-car agencija po uzoru na svjetske aerodrome.

  • Radit ćemo na primjeni sistema koji podržavaju obnovljive izvore energije, a u narednom periodu započet ćemo aktivnosti na pribavljanju ACA certifikata (airport carbon accredited). Implementacijom ovog certifikata otvaramo prostor za pristup fondovima koji će osigurati razvoj i implementaciju infrastrukturnih projekata Međunarodnog aerodroma Sarajevo – kazala je Čureković.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE