SAVJETI KAKO SE NOSITI SA STRAHOM OD NEIZVJESNOSTI

Bez obzira na to radi li se o globalnoj pandemiji, ekonomiji, finansijama, zdravlju ili odnosima, mnogo toga što nam predstoji u životu ostaje neizvjesno. Ipak, kao ljudska bića, žudimo za sigurnošću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Želimo se osjećati sigurno i imati osjećaj kontrole nad svojim životima.

Strah i neizvjesnost mogu prouzrokovati stres, anksioznost, osjećaj nemoći. Mogu nas emocionalno iscrpiti te nas uhvatiti u spiralu negativnih misli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako se osjećate preplavljeni neizvjesnošću i brigom, važno je znati da niste sami, mnogi od nas su u sličnoj situaciji.

Također je važno shvatiti da bez obzira na to koliko se bespomoćno i beznadno osjećali, postoje koraci koje možete poduzeti kako biste se bolje nosili s nekontroliranim okolnostima, ublažili svoju anksioznost i suočili se s nepoznatim s više samopouzdanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. BUDITE NJEŽNI PREMA SEBI

Neki ljudi se bolje nose s neizvjesnostima od drugih, zato se nemojte okrivljavati ako je vaša tolerancija na neizvjesnost niža od one s kojom se nose ljudi iz vaše okoline. Podsjetite se da bi moglo potrajati da se stresna situacija riješi, a u međuvremenu budite strpljivi sa sobom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. PRISJETITE SE PROŠLIH USPJEHA

Velike su šanse da ste u prošlosti već prevladali stresne neizvjesne situacije. Ako se upravo sada nosite s teškim prekidom i ne možete ni zamisliti šta vas čeka i hoćete li ikada naći onog pravog, sjetite se da ste to mislili i prije njega. Odajte sebi priznanje. Razmislite šta ste tada učinili šta je bilo korisno, a šta biste ovaj put mogli učiniti drugačije.

3. RAZVIJTE NOVE VJEŠTINE

Svaka nova naučena vještina pomoći će vam da se bolje osjećate. Ako baš sada ne znate šta biste sa sobom od straha i neizvjesnosti, pokušajte barem dio dana odvojiti na učenje neke nove vještine. Postoji niz besplatnih kurseva na internetu, možete pokušati napisati pjesmu, nešto naslikati… Preuzimanje rizika i učenje pomoći će vam razviti samopouzdanje.

4. OGRANIČITE SVOJE IZLAGANJE NEGATIVNIM VIJESTIMA

Ako je jedan od uzroka straha od neizvjesnosti velika inflacija, uvođenje eura i svega vezanoga uz pandemiju, pokušajte ograničiti svoju izloženost vijestima. Dakako da treba biti informiran i znati šta se događa u svijetu, no nemojte upasti u zečju rupu pretraživanja interneta i hranjenja svoga straha.

5. IZBJEGAVAJTE ZADRŽAVANJE NA STVARIMA KOJE NE MOŽETE KONTROLIRATI

Kada dođe do neizvjesnosti, mnogi ljudi odmah zamišljaju najgori scenarij. Oslobodite se navike razmišljanja o negativnim događajima. Nemojte cijeli dan razmišljati o tome koliko vas je strah. Da, to je osjećaj koji treba prepoznati i priznati ga, dati mu oduška, no pokušajte za to izdvojiti određeno vrijeme u danu. Nemojte dati da vam to preuzme dan.

6. POSLUŠAJTE VLASTITI SAVJET

Zapitajte se šta biste rekli prijateljici koja bi vam se povjerila koliko ju je strah budućnosti. Zamišljanje vaše situacije izvana često može pružiti novu perspektivu i svježe ideje.

7. BRINITE O SEBI

Ne dopustite da stres poremeti vašu zdravu rutinu. Potrudite se da dobro jedete, vježbate i dovoljno spavate. Mnogi ljudi pronalaze oslobađanje od stresa u praksama kao što su joga i meditacija. Nemojte zapostaviti ni higijenu. Kada nam se dogodi nešto što nas ispuni neizvjesnošću i strahom, skloni smo zanemariti i osnovne potrebe poput pranja zubi.

8. POTRAŽITE PODRŠKU OD ONIH KOJIMA VJERUJETE

Mnogi se ljudi izoliraju kada su pod stresom ili zabrinuti. No društvena podrška je važna, zato se obratite porodici i prijateljima. Bilo da samo prošetate ili popijete kafu s nekim kome vjerujete, osjećat ćete se bolje i sigurnije. Osjećat ćete da niste sami na svijetu.

9. KONTROLIRAJTE ONO ŠTO MOŽETE

Možda ne možete kontrolirati kada ćete upoznati onog pravog, kada će vam se “posložiti sve kockice”, šta će se dogoditi s vašim poslom ili bolesti člana porodice, ali možete neke druge stvari, čak i ako je to nešto jednostavno poput planiranja obroka za dan ili cijeu sedmicu. Uspostavite rutine kako biste svojim danima i sedmicama dali svojevrsnu utješnu strukturu.

10. POTRAŽITE STRUČNU POMOĆ

U posljednje dvije godine dramatično je porasla potreba za stručnjacima mentalnog zdravlja. Ako se uz sve što se događa u svijetu i vama privatno ne možete nositi sami sa stresom i strahom, odmah potražite pomoć. Psiholozi, psihoterapeuti i psihijatri tu su da nam pomognu i daju nam alate kako upravljati stresom, strahom i svim drugim situacijama i emocijama.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE