SAVJETI ZA DUG I ZDRAV ŽIVOT: 10 ZAPOVIJEDI KOJIH SE SVAKO MOŽE PRIDRŽAVATI

Donosimo vam 10 pravila koja će vam pomoći da živite zdravo, sretno i dugo, a kojih se svako može pridržavati.

1. Ne pušite

I jedna cigareta je previše. Pušenje je najgora stvar koju možete učiniti svome zdravlju. Pušenje je jedan od najvećih uzročnika smrti u svijetu, a opet uzročnik smrti koji se najlakše može spriječiti – sve što je potrebno je prestati pušiti.

2. Ne sunčajte se u solariju

Kod ljudi koji se sunčaju u solariju postoji dva i pol puta veći rizik da obole od malignog raka kože. Osim toga, solarij pospješuje brže starenje kože i pojavu bora. Kada se sunčate pod prirodnim suncem uvijek kožu namažite sredstvom sa zaštitnim faktorom. Počitajte i koja je to situacija u kojoj uvijek morate stavljati kremu za sunčanje.

3. Jedite čokoladu – umjereno

Možete jesti što god želite, ali pod uvjetom da jedete umjereno. Čokolada ili sladoled bit će vam puno ukusniji jedete li ih jednom tjedno (npr. kao nagradu nakon cijelog tjedna zdrave prehrane) nego kada ih jedete svaki dan.

4. Kontorlirajte kolesterol i šećer u krvi

Uvijek budite upoznati s osnovnim brojkama bitnima za zdravlje. To znači da redovito kontrolirate razinu kolesterola i šećera u krvi. Ako vodite računa o tim brojkama lakše ćete znati u kakvom vam je stanju organizam i morate li uvesti neke promjene što se tiče prehrane i fizičke aktivnosti.

5. Redovno se krećite

Stručnjaci preporučaju po 30 minuta tjelovježbe 5 dana u tjednu. To ne znači da svaki put morate odraditi intenzivan trening, i šetnja bržim korakom pozitivno će utjecati na vaše fizičko i psihičko zdravlje, prvenstveno na zdravlje srca. Za još bolji učinak šetnje isprobajte trik s kojim ćete istopiti 20 posto više kalorija dok hodate.

6. Upozanjte se s povijesti bolesti u vašoj obitelji

Vodite računa o bolestima koje su postojale u vašoj obitelji, prvenstveno o ozbiljnim bolestima kao što su bolesti srca, rak, moždani udar, dijabetes i slične bolesti. Poznavanje obiteljske povijesti bolesti pomoći će vam da obratite pažnju na određene moguće zdravstvene rizike.

7. Pijte zeleni čaj

Zeleni čak bogat je antioskidansima, tvarima bitnima za zdravlje čitavog organizma, a pomaže i kod mršavljenja. Svaki dan nagradite svoj organizam s jednom ili dvije šalice zelenog čaja.

8. Ne pijte gazirano

Ako se nikako ne možete riješiti potrebe za gaziranim, uzmite dijetno gazirano piće. Regularni gazirani napici krcati su kalorijama i šećerom zbog čega i debljaju, a osjećaj da vam utaže žeđ samo je privremen. Što više gaziranog pijete, to ćete više imati potrebu za još. Pročitajte i što se događa s tijelom kada popijemo gazirano piće.

9. Redovno se kontrolirajte kod liječnika

Godišnji papa test i pregledi grudi vrlo su važni za žene svih dobi. “U današnje vrijeme nijedna žena ne bi smjela umrijeti od raka jajnika jer redovitim pregledima rak se može prevenirati, odnosno izliječiti. Ženama se preporuča da jednom mjesečno obavljaju samopregled grudi i to najbolje dva, tri dana nakon završetka menstruacije te da poslije 40. godine jednom godišnje naprave pregled mamogramom”, kažu liječnici.

10. Izbjegavajte bijele ugljikohidrate

Što je vaš tanjur šareniji, to bolje. Hrana zelene, crvene, žute boje uvijek je dobrodošla, a ugljikohidrate ne morate u potpunosti izbaciti. Samo izaberite zdraviju varijantu pa bijelu rižu, bijeli kruh i bijelu tjesteninu, koji nemaju gotovo nikakvu hranjivu vrijednost, zamijenite onima od cjelovitog zrnja i ugljikohidratima koji ne debljaju. Isprobajte i 3 dijetalne zamjene za krumpir, tjesteninu i kruh, piše portal Zadovoljna.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

NEVJEROJATNO, ALI ISTINITO! NAVIKE KOJE VAM MOGU POMOĆI DA SMRŠAVITE DOK...

0
Jeste li znali da na težini možete izgubiti dok spavate? Možda će vam zvučati nerealno, ali određene navike prije spavanja vam mogu pomoći u reguliranju težine. Spavanje bez odjeće, sok od grožđa pa čak i neka hrana mogu pomoći sagorijevanju masti u vašem tijelu tokom noći.