SEDAM NAVIKA KOJE VAM SABOTIRAJU MIRAN I KVALITETAN SAN

Većina nas nije nastavila slijediti svoje uobičajene rutine nakon razdoblja Božića i Nove godine i možda smo već razvili loše navike koje nam onemogućuju da utonemo u miran san.

Zbog nedostatka sna možete postati mrzovoljni, umorni, a to čak može i ometati svakodnevno funkcioniranje.

No, umjesto da posegnete za još jednom šalicom kave, važno je razumjeti kako svakodnevne navike mogu imati utjecaja na kvalitetu vašeg sna. Zato su stručnjaci otkrili sedam navika koje bi mogle imati utjecaj na to.

  1. Spavanje s uključenim grijanjem

Stručnjaci za interijere u Hilarysu kažu da je jedan od faktora koji često dovodi do nekvalitetnog sna spavanje s uključenim grijanjem, odnosno u pretoploj sobi. Kako kažu, to može dovesti do pregrijavanja tijela što zauzvrat dovodi do problema poput suhe, crvene kože i osjećaja svrbeža.

“Preporučuje se spavanje u malo hladnijoj sobi kako biste osigurali da temperatura vašeg mozga ostane niža od temperature ostatka vašeg tijela, jer to dovodi do kvalitetnijeg i neometanog spavanja”, objašnjavaju, navodi Index.hr.

  1. Obilni obroci prije odlaska na spavanje

Iako bi se moglo činiti dobrom idejom počastiti se omiljenim grickalicama prije nego što odete u krevet, Carol Cooper kaže da bi vas to moglo spriječiti da zaspite. Ona kaže da biste trebali ranije večerati kako biste spriječili žgaravicu koja bi vas noću mogla držati budnima.

“Uvijek je najbolje pokušati jesti što ranije, tako da sadržaj vašeg želuca ima dovoljno vremena da se preseli u tanko crijevo”, objasnila je.

  1. Spavanje pored mobitela

Plavo svjetlo s digitalnih uređaja izravno utječe na tjelesnu proizvodnju hormona spavanja melatonina, odgovornog za to da se osjećamo pospano. Odnosno, to plavo svjetlo može poremetiti tjelesni cirkadijalni ritam – što je vaš prirodni tjelesni sat.

Prethodno istraživanje pokazalo je su da je nizak nivo melatonina u tijelu povezan s nesanicom i razdražljivošću.

  1. Nemate dovoljno sunčeve svjetlosti

Ako ste se izolirali zbog koronavirusa i nemate vrt ili vanjski prostor u kojem možete provoditi vrijeme, vjerovatno ćete zimi provoditi ograničeno vrijeme na sunčevoj svjetlosti.

Nada Bastine, psihologinja i stručnjakinja iz firme za spavanje SIMBA, rekla je da je izuzetno važno provoditi što više vremena na zraku. Čak i tokom tmurnih dana.

“Premalo sunčeve svjetlosti tokom dana može dovesti do problema poput sezonskog afektivnog poremećaja i hipersomnije – stanja zbog kojeg je teško ostati budan tokom dana. Jutarnja dnevna svjetlost povezana je s dobrim noćnim snom. 2017. istraživači su otkrili da su ljudi koji su bili izloženi većoj količini svjetlosti tokom jutarnjih sati, između 8 i podneva, noću brže zaspali i imali manje poremećaja spavanja tokom noć u odnosu na one koji su bili manje izloženi”, objasnila je.

  1. Ispijanje alkohola prije spavanja

Stručnjaci iz Hilarysa kažu da pijenje alkohola prije spavanja može poremetiti vaš san. Odnosno, može imati utjecati na kvalitetu vašeg sna.

Alkoholna pića smanjuju količinu REM sati sna koje dobivamo. To je dio našeg ciklusa spavanja koji nam osigurava najdublji san i pomaže nam da se osjećamo svježe nakon buđenja. Prekidi sna uzrokovani s nekoliko čaša vina previše mogu izazvati osjećaj pospanosti i letargičnosti.

  1. Konzumiranje kofeina prije odlaska na spavanje

Stručnjaci kažu da biste trebali pokušati ograničiti unos kofeina prije odlaska na spavanje.

On se ne nalazi samo u čaju i kavi, već je prisutan i u mnogim gaziranim pićima. Osnivač Karla Kristiana i stručnjak za zdravlje u New Nordicu rekao je za The Sun da je najbolji način da se dobro naspavate pijenje biljnog čaja prije spavanja i izbacivanje kofeina zbog kojeg se osjećate budnije.

Rekao je: “Čaj od kamilice sadrži antioksidanse koji pomažu u ublažavanju stresa i anksioznosti smanjenjem upale i smirivanjem mišića, zbog čega se često preporučuje onima koji se bore s nesanicom.”

  1. Vježbanje prije spavanja

“Vježbanje prije spavanja povećava tjelesnu temperaturu i stimulira živčani sistem što može dovesti do poremećaja spavanja. Ako vježbate, savjetuje se da to radite najmanje dva sata prije odlaska u krevet, kako biste osigurali dovoljno vremena da se tijelo opusti i vrati na normaln nivo”, objasnili su stručnjaci s Hilarysa, prenosi The Sun.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

PRINCEZA DIANA UVIJEK SE U RAZGOVORU S DJECOM SPUŠTALA NA NJIHOV...

0
Princeza Diana bila je prva članica kraljevske porodice koja se spustila na nivo očiju djece koju je upoznala. Prije nje drugi bi se samo sagnuli kako bi pogledali djecu. Diana je tu naviku naučila u Montessori školi u Londonu, u kojoj je radila. To je način da se djeci pruži osjećaj sigurnosti i dobrodošlice.