SEDAM STVARI KOJE UNIŠTAVAJU SAN

U nastavku pročitajte koji faktori vam onemogućavaju da zaspite iako dajete sve od sebe da se opustite.

Nedostatak sna utiče na mentalno i fizičko zdravlje, a oni koji ne dobijaju dovoljno sna tokom noći skloniji su gojenju, te imaju slabiji imunitet, česte promjene raspoloženja i rizik od kardiovaskularnih bolesti, piše msn.com.

Neke osobe teško utonu u san i spavaju samo nekoliko sati, a u tome ih ometaju određene navike.

Alkohol

Mnogi veruju i da čaša vina prije spavanja ili piva pomaže da brže zaspimo, ali nije tako. Alkohol je usko povezan s nepravilnim snom. “Konzumiranje alkohola prije spavanja donosi više štete nego koristi”, tvrdi Breus i dodaje: “Možda brže zaspite, ali u drugoj polovini noći vaš san postaje loš.”

Tehnologija

Korišćnje mobilnog prije spavanja ometa san jer svjetlost ekrana šalje mozgu signale da je još uvijek dan, a zapravo je vrijeme za spavanje.

Kafa

Mnogim ljudima je gušt da posle večere popiju šaljicu kafe, ali kofein može da uzrokuje grčeve u stomaku, čestu potrebu za mokrenjem, ubrzani rad srca i naravno, nedostatak sna”, klinički psiholog tvrdi Majkl Breus.

Temperatura tijela

Temperatura našeg tijela ima veliku ulogu kod spavanja. “Niža temperatura tijela omogućava duži i mirniji san”, kaže Breus i dodaje da ukoliko se previše ugrijemo tokom noći dolazi do otežanog odlaska u REM fazu sna.

Fizička aktivnost

Treniranje je potrebno kako biste pratili svoj unutrašnji sat. Neki ljudi vježbaju sat vremena prije odlaska na spavanje što loše utiče na vas jer tijelu je potrebno nekoliko sati odmora između treninga i spavanja.

Masna hrana

Masna hrana je povezana sa problemima u REM fazi prije spavanja i kod muškaraca i kod žena. Stoga, trebalo bi da smanjite unos masti i kalorija u obroku prije odlaska u krevet. Povezani su s problemima u REM fazi spavanja i kod žena i kod muškaraca.

Brige

Ako jedete pravu hranu, izbjegavate alkohol i opuštate se prije spavanja, a i dalje imate poteškoće sa snom, razlog se možda krije negdje drugdje. Breus tvrdi da razmišljanje o poslu i obavezama koje vas čekaju sljedećg dana dovodi do frustracija i problema sa spavanjem. Probajte da čitate knjigu ili slušate muziku prije odlaska u krevet.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

MERKEL RAZRIJEŠENA DUŽNOSTI, VLADA U TEHNIČKOM MANDATU

0
Njemačka kancelarka Angela Merkel danas je i formalno, u skladu sa zakonom, razriješena dužnosti ali će ostati na čelu Vlade u tehničkom mandatu do izbora nove.