ŠEST STVARI KOJE SE DOGAĐAJU KADA PRESTANETE JESTI MESO

Ako ste pogledali ste više dokumentaraca o hrani nego što možete izbrojati i znate dosta toga o zdravstvenim prednostima prelaska na bezmesnu prehranu, ali iz nekog razloga jednostavno niste sasvim spremni napraviti skok, ove činjenice mogu vam samo dati dodatni poticaj.

Ilustracija

Uklanjanje mesa iz vaše prehrane može vam pomoći kod mršavljenja, pružiti veću energiju, smanjiti rizik od srčanih bolesti i još mnogo toga.

Pogledajte ove nevjerojatne prednosti, ako razmatrate prijeći na vegetarijanstvo/veganstvo:

1. Smanjiti ćete upalu u tijelu

Meso i visoko procesirana hrana može uzrokovati porast upala u tijelu nekoliko sati nakon konzumacije. Kao odgovor na životinjske masti, naše arterije se paraliziraju i njihova sposobnost širenja je prepolovljena, a naša pluća, također, postaju upaljena.

Ova upala je imunološki odgovor na uočenu prijetnju. Dugoročni učinci kontinuirane upale mogu dovesti do bolesti srca, dijabetesa, autoimune bolesti  pa čak i raka.

Prehrana na biljnoj bazi je protuupalna na prirodan način, jer u izobilju sadrži biljna vlakna  i antioksidanse, a znatno manje tvari koje aktiviraju upalu kao što su zasićene masnoće i endotoksini – toksini koji se oslobađaju iz bakterija i obično se nalaze u proizvodima životinjskog porijekla.

2. Holesterol u krvi će se smanjiti

Meso i drugi proizvodi životinjskog porijeKla sadrže zasićene masnoće, što je ključni čimbenik u podizanju razine holesterola u krvi. Povišena razina holesterola u krvi dramatično povećava rizik za bolesti srca i moždanog udara, koje nazivaju top ubojicama.

Istraživanja su pokazala da vegetarijanci imaju niži rizik od smrti od srčanih bolesti i da osobama koje prijeđu na biljnu prehranu njihova razina holesterola u krvi pada za 35 posto.

Prehrana na biljnoj bazi, također, je bogata vlaknima, koja smanjuju razinu holesterola u krvi, a izbacivanje mesa iz prehrane može imati pozitivan učinak na osobe koje moraju uzimati  lijekove za sniženje holesterola.

3. Smanjit ćete šansu za razvoj dijabetesa tipa 2

Istraživanja pokazuju da vegetarijanska prehrana može pomoći u prevenciji dijabetesa. Nekoliko istraživanja su otkrila da je veći unos životinjskih proteina povezan s dugoročnim rizikom za razvoj dijabetesa.

Životinjska mast, željezo iz hrane životinjskog porijekla – u formi zvanoj ‘hem željezo’ i nitrati konzervansi u mesu štete stanicama gušterače, pogoršavaju upalu, uzrokuju debljanje pa čak i utječu na naše funkcije inzulina – sve što može povećati rizik za razvoj dijabetesa tipa 2.

4. Možete izgubiti nekoliko kilograma

Stopa pretilosti općenito je izuzetno visoka, ali utvrđeno je da je znatno niža u vegetarijanaca/vegana. Prema studiji u časopisu „Journal of Academy of Nutrition and Dietetics“, unos kalorija u mesojeda i vegetarijanaca je bila slična, ali mesojedi su imali puno višu stopu pretilosti.

Mesojedi su, također, imali najniži unos biljnih bjelančevina, beta karotena, vlakana, magnezija i najviši unos masnih kiselina povezanih sa bolestima srca.

Vegetarijanska prehrana, siromašna masnoćama i bogata svježim povrćem, voćem i cjelovitim žitaricama može dovesti do zdravog mršavljenja.

5. Možete bolje izbjeći toksične sastojke u hrani

Životinjski proizvodi prepuni su toksičnih sastojaka kao što su hormoni, herbicidi, pesticidi i antibiotici, a sve to može uzrokovati zdravstvene probleme. Visok postotak mesa kokoši, pura, krava, riba i svinja zaklanih svake godine u SAD-u je kontaminiran s E. coli, Listeriom, Campylobacter i drugim opasnim bakterijama.

Konzumiranje kontaminiranog mesa može izazvati trovanje, sa simptomima u rasponu od grčeva u trbuhu do otkazivanja organa, pa čak i smrti. CDC procjenjuje da se svake godine 1 od 6 Amerikanaca (ili 48 milijuna ljudi) razboli, 128.000 biva hospitalizirano, a 3.000 ih umire od bolesti koje se prenose hranom.

Uklanjanje mesa iz vaše prehrane može vam pomoći i spasiti vas od opasnih virusa, bakterija i parazita koji se prenose hranom pod uvjetom da konzumirate svježe, organske proizvode.

6. Imat ćete utjecaj na zdravlje našeg planeta

Prelaskom na biljnu prehranu možete na razne načine imati pozitivan utjecaj na okoliš. Uzgajanje životinja za hranu trenutno zauzima zapanjujućih 30 posto Zemljine kopnene mase. U SAD-u 70 posto proizvodnje žitarica postaje hrana životinjama na farmama – hrana koja se može dati i ljudima.

Gotovo 80 posto obešumljenoga zemljišta u Amazoni sada se koristi kao pašnjak za stoku, a za proizvodnju jedne funte životinjskih proteina u odnosu na jedan kilogram proteina soje, potrebno je oko 12 puta više zemlje, 13 puta više fosilnog goriva i 15 puta više vode!

Prelaskom na vegetarijanstvo možete smanjiti utjecaj klimatskih promjena i uništenja i zagađenja šuma, uz uštedu vode i drugih prirodnih resursa. Postati vegetarijanac ima mnoge zdravstvene prednosti koje su vrijedne odustajanja od hamburgera, pršuta, hrenovki i  šunke.

Ako se još uvijek premišljate oko toga hoćete li se ili nećete prebaciti na biljnu prehranu, pokušajte izbaciti meso iz jelovnika na sedmicu  ili dvije  i vidjet ćete hoćete li se osjećati drugačije. Ukoliko se borite sa željom za mesom, postoje neki nevjerojatni vegetarijanski i veganski recepti koje možete isprobati!

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.