O važnostima halal-cetrificiranja hotela govorila je Aida Terzić, direktorica turističke agencija Relax Tours i Pino Nature hotela.
- BiH je prijateljska zemlja za muslimane i važno je da je kao takvu više promoviramo. Podaci ukazuju na rast broja turista i gostiju u BiH koji zahtijevaju halal-certificirane hotele i koji su spremni platiti više za uslugu – rekla je Terzić.
Saleem Alsharary iz Al Mohandis Trading & Contracting Group naglasio je da su bogata historija BiH, osjećaj sigurnosti, prijateljski i susretljivi ljudi najvažniji resurs u privlačenju velikog broja turista.
- Ali je potrebno raditi više na promoviranju BiH kao halal-destinacije. Saudijska Arabija radi na minimiziranju restrikcija za dobijanje viza za ovu zemlju – istaknuo je Alsharary.
Kosai Alabdulkarim, menadžer državne saudijske agencija za realizaciju partnerskih projekata za razvoj industrijskih zona. naglasio je da je Saudijska Arabija sada čvorište za halal-proizvođače koje se ubrzano mijenja u smjeru tehnoloških mogućnosti.
Yousef M. Alsufiani, vlasnik kompanije Altarkeys trading je naglasio da su potencijali saradnje dvije zemlje do sada minimalno iskorišteni.
- BiH ima proizvode koji mogu biti veoma atraktivni na tržištu Saudijske Arabije, poput organskih proizvoda, proizvoda koji nisu genetski modificirani, ne sadrže visok udio šećera – rekao je Alsufiani.
O pozitivnim iskustvima na tržištu Saudijske Arabije govorio je Benjamin Vukotić, direktor Bosnaploda iz Brčkog.
- Halal-certifikat koji posjeduje kompanija Bosnaplod bio je veoma koristan u proboju na veliko svjetsko halal-tržište – rekao je Vukotić.
Direktorica kompanije MI99 iz Gradačca Indira Omeragić naglasila je da ova kompanija izvozi u Saudijsku Arabiju te da bh. kompanije treba više ohrabrivati da izađu na ovo tržište.
Tokom panela o info danima Udruženja halal-industrije pri Privrednoj komori FBiH posvećenoj temi “Ugovor o slobodnoj trgovini između BiH i Repulblike Turske: prilike, šanse i izazovi”, razgovarano je o jačanju ekonomske i unapređenju ukupne bilateralne saradnje BiH i Turske. Istaknuto je da Ugovor donosi brojne mogućnosti domaćoj privredi, ali je naglašeno da kompanije pojedinačno trebaju angažirati kako bi njegov potencijal ostvarile u potpunosti.
- Ugovor je velika razvojna šansa bh. privrede, a domaće kompanije su na dobrom putu da je iskoriste. Posjedovanje halal-certifikata im može dodatno pomoći na tržištu Turske – rekao Mirsad Jašarspahić, predsjednik Privredne komore FBiH.
Midhat Salić, pomoćnik ministra za međunarodne trgovinske odnose u Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH naglasio je da novi Ugovor sa Turskom koji treba proći ratifikaciju u parlamentima dvije države, može doprinijeti rastu trgovinske razmjene dvije zemlje.
– Uprkos krizi iz 2018. godine bh. kompanije na turskom tržištu su pokazale koliko su otporne i sposobne biti konkurentne. Revidirani Ugovor uključuje trgovinu uslugama i dodatnu liberalizaciju bh. izvoza za vrste mesa za koje je u postojećem Ugovoru zadržana puna carina, te treba iskoristiti nove mogućnosti – rekao je Salić.
Trgovinske ustupke Turske prema bh. kompanija Bimal je iskoristila u velikoj mjeri.
– Na tržištu Turske sa više od 80 miliona potrošača, Bimal je iskoristio puni potencijal i poštujući pravila porijekla i kvalitete, uspio se održati. Bimal je na tom tržištu prepoznat i kao dio halal-industrije što doprinosi našem uspjehu – rekao je Ševal Suljkanović, izvršni direktor za ekonomska pitanja u Bimalu.
O važnosti halal-cetrifikata i poštivanju pravila porijekla i kvalitete govorio je Vedad Halilović, predsjednik Udruženja halal-industrije.
- BiH ima poseban položaj na tržištu Turske, koji treba zaštititi od kršenja pravila. Revidirani Ugovor otvara nove mogućnosti, a kvalitet je jedini ključ koji otvara sva vrata – naglasio je Halilović.
Damir Alihodžić, direktor Agencije za certificiranje halal kvalitete BiH istaknuo je važnost halal-certifikata na ovom velikom svjetskom tržištu.
- Misija Agencije je osigurati pouzdan sistem halal-cerfificiranja, a ispunili smo i zadatak i postali jedna od pet vodećih agencija za halal-certificiranje u svijetu – rekao je Alihodžić.
Posjetitelji SHF 2019 i danas su imali priliku uživati u delicijama malezijske, indonežanske i bosanskohercegovačke kuhinje.
SHF 2019 SHF 2019 se održava Centru Skenderija u Sarajevu od 26. do 28. septembra 2019. godine, a organizatori Sajma su Bosna Bank International, Islamic Development Bank Group (IsDB) i IsDB Group Business Forum THIQAH, uz podršku Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, Agencije za certificiranje halal kvalitete BiH, te Udruženja halal-industrije koje djeluje pri Gospodarskoj/Privrednoj Komori FBiH. Ovogodišnja manifestacija održava se pod pokroviteljstvom člana Predsjedništva BiH, Šefika Džaferovića.
Tokom tri dana trajanja SHF 2019 bit će omogućeni susreti regionalnih proizvođača halal proizvoda i pružalaca halal usluga iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Slovenije, Makedonije i Albanije sa velikim kupcima i distributerima iz Turske, Malezije, Austrije, Njemačke, Saudijske Arabije, Indonezije, Bahreina, Velike Britanije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Kine, SAD, Norveške i drugih država.