SjediĆĄta su gotovo uvijek u plavoj boji, a sve druge boje su izuzetak i obiÄno se odnose na manje, privatne avione. Neki pretpostavljaju da je ova boja odabrana jer nas podsjeÄa na nebo. Ali objaĆĄnjenje nije tako jednostavno, prenosi Bright Side.
Prva plava sjediĆĄta poÄela su da se koriste prije nekoliko decenija, a sada sve aviokompanije biraju presvlake ove boje. Prema britanskim naulnicima, veÄina ljudi povezuje plavu boju s pouzdanoĆĄÄu i sigurnoĆĄÄu, ĆĄto je vrlo vaĆŸno Äak i za putnike koji pate od aerofobije, odnosno straha od leta avionom.
TakoÄer, prema istraĆŸivanjima, 90 posto ljudi podsvjesno donosi odluku o atraktivnosti firme zavisno od boja marke, a plava u tom smislu odliÄno ‘prolazi’.
Postoji praktiÄan razlog zaĆĄto aviokompanije biraju plava sjediĆĄta – prljavĆĄtina, mrlje i ogrebotine su manje vidljive na ovoj boji, pa se ta sjediĆĄta mogu koristiti puno duĆŸe nego neka u drugoj boji.
Ć to se tiÄe materijala, sjediĆĄta su tapacirana vjeĆĄtaÄkom koĆŸom ili tkaninom. U avionima koji se koriste za letove na dugim relacijama poput transatlantskih, sjediĆĄta su tapacirana tkaninom jer koĆŸi omoguĆŸava disanje, pa se putnici neÄe znojiti ili osjeÄati nelagodu.
Krpa koja se stavlja na vrh i zadnju stranu sjediĆĄta zove se antimakasar. Te su krpe koje se koriste za pokrivanje namjeĆĄtaja u viktorijanskoj eri. Naziv je dobila od ulja makadarina koje su muĆĄkarci koristili za oblikovanje kose.
BuduÄi da se dio sjediĆĄta gdje stavljamo glavu viĆĄe prlja i masti, logiÄno je da gornji dio sjediĆĄta bude presvuÄen zaĆĄtitom poput ove, koja moĆŸe ÄeĆĄÄe da se mijenja od cijele tkanine – pa tako aviokompanije ĆĄtede.