SMRŠAJTE BEZ MUKE I VJEŽBANJA – EVO KAKO!

Svi mi mršavimo tako što naše tijelo sagorijeva više kalorija nego što ih unosimo ishranom. Na taj način se stvara kalorijski deficit. Održavanje kalorijskog defitica može biti vremenski zahtjevno i mnogi ljudi ne mogu da nađu vremena za redovno vježbanje i pripremu zdravih obroka zbog brojnih obaveza koje imaju.

Pixabay

Ipak, postoji nekoliko jednostavnih metoda koje će vam pomoći da sagorite višak kilograma, a da pritom ne iziskuju mnogo vremena. Na primjer, zdrav san i manje stresa su odlični načini da ubrzate trošenje kalorija. Usvajanje ovih zdravih navika će vam značajno olakšati održavanje kalorijskog deficita koji će vrlo brzo dovesti do mršavljenja.

U nastavku ćemo opisati nekoliko trikova uz pomoć kojih i najzauzetiji ljudi mogu relativno brzo skinuti višak kilograma.

Jedite više proteina

Proteini su esencijalni nutrijenti i veoma su važni za funkcije ćelija i izgradnju kostiju, mišića i kože. Takođe, korisni su i kada želimo da skinemo višak kilograma.

Unsplash

Naučna istraživanja na ovu temu neprekidno pokazuju da su proteini naši najbolji prijatelji kada je riječ o sitosti – drugim riječima, osjećaj sitosti će dugo trajati nakon obroka bogatog proteinima.

Ubacivanje visokoproteinskih namirnica u redovnu ishranu znači i da će vam trebati manje porcije hrane, a manja je i vjerovatnoća da ćete između obroka željeti da grickate nešto.Ako želite da vam ovo bude osnovni način za mršavljenje najbolji izbor će biti proteinska dijeta.

Na taj način ćete smanjiti ukupan broj kalorija koje konzumirate.

Namirnice bogate proteinima su:

Meso
Riba
Jaja
Tofu
Orašasti plodovi
Mahunarke
Mliječni proizvodi

Nađite načina da ubacite fizičku aktivnost u svoju svakodnevnicu

Fizička aktivnost je veoma važna za skidanje kilograma i uopšte ne mora da podrazumijeva zahtevne fizičke aktivnosti, npr. trčanje, bavljenje nekim konkretnim sportom ili preznojavanje u teretani.

Američki koledž za sportsku medicinu preporučuje najmanje 250 minuta umjerene fizičke aktivnosti tokom sedmice za značajniji gubitak kilograma. Primjeri umjerene fizičke aktivnosti su:

Brzo hodanje
Ples
Rad u bašti
Kućni poslovi
Aktivna igra (sa decom)
Penjanje uz stepenice
Nošenje težih objekata

Posao koji podrazumijeva mnogo kretanja (konobari, poštari)

Ako nađete vremena za ovakve aktivnosti, veoma brzo ćete vidjeti rezultate. Mnogi ljudi se odlučuju da idu na posao pješke umjesto autom ili javnim prijevozom ili da koriste stepenice umjesto lifta i slično.

Zdrav san

San je veoma važan za zdravlje na mnogo načina, a značajan je i za gubitak kilograma. Svaki zdravstveni radnik će vam reći da se odraslim osobama preporučuje između 7 i 9 sati spavanje svake noći. Međutim, neke ankete pokazuju da čak trećina odraslih spava manje od sedam sati svake noći.

Nedovoljno sna lako može dovesti do gojenja, pogotovo kod mlađih odraslih osoba. Jedna studija je pokazala da ljudi koji ne spavaju dovoljno tokom pet uzastopnih dana uveče jedu mnogo više u odnosu na ljude koji dovoljno spavaju. Ta dodatna hrana uzrokuje energetski disbalans i gojenje.

Kvalitetan san u trajanju od 7 do 9 sati svake noći će sigurno podstaći sagorijevanje masnoća i spriječiti gojenje.

Smanjite stres

Ilustracija

Stres je loš za naše tijelo na mnogo načina i povećava rizik od nekoliko hroničnih zdravstvenih oboljenja. Takođe, hroničan stres lako dovodi do gojenja i gojaznosti. Rezultati nekih studija sprovedenih na miševima ukazuju na to da se to vjerovatno dešava zbog abnormalnih nivoa glukokortikoida izazvanih stresom.

Ublažavanje stresa je još jedan dobar način da podstaknete sagorevanje masnoća. Najbolji metodi za ublažavanje stresa uključuju sljedeće:

Prepoznajte sve znakove stresa na vreme
Redovno se bavite fizičkom aktivnošću
Provodite više vremena sa prijateljima i porodicom
Nađite neku opuštajuću aktivnost u kojoj uživate (npr. meditacija) i nađite vremena da joj se posvetite
Ako je potrebno, posjetite ljekara ili psihologa
Smanjite zašećerena pića

Ako želite da smršate, najbolje je da u potpunosti izbjegavate šećer; međutim, sokovi i druga zaslađena pića predstavljaju najveći problem.

Zaslađena pića sadrže enorman broj kalorija. Na primjer, jedna flaša koka-kole sadrži 240 kalorija. Za razliku od većine drugih izvora kalorija, sokovi nemaju nikakvu hranljivu vrijednost. Takođe, ovakva pića ne ublažavaju glad i veoma su loš izvor energije. Zato ih mnogi ljudi konzumiraju sve više i više, što na kraju podsjeća na zavisnost.

Jedan uporedni pregled 32 studije na ovu temu ukazuje na povezanost između sokova i gojaznosti, odnosno, jasno je da redovna konzumacija sokova i drugih zaslađenih pića predstavlja faktor rizika za gojaznost i kod djece i kod odraslih.

Ako često pijete sokove, potpuno odricanje od njih će biti velik korak ka zdravijoj tjelesnoj težini. Umjesto sokova, počnite da pijete zeleni ili neki drugi čaj koji pomaže kod mršavljenja.

Isprobajte naizmjeničan post

Naizmjeničan post podrazumijeva da duži vremenski period uopšte ne jedete. Postoji mnogo različitih varijanti naizmeničnog posta, uključujući dijetu 5:2, koja podrazumijeva da se tokom dva dana sedmično unosi veoma malo kalorija.

Mada su istraživanja vezana za ovakve vrste dijeta još uvijek u povoju, početni rezultati dosta obećavaju. Jedan pregled kliničkih istraživanja navodi da naizmjeničan post dovodi do mršavljenja i smanjenog apetita. Autori navode da je naizmjeničan post vjerovatno efikasan koliko i klasične dijete koje se baziraju na smanjenom unosu kalorija.

Nekoliko istraživanja je pokazalo da gojazni ljudi koji se prilagode na naizmjeničan post već za par nedjelja ne osjećaju glad tokom onih dana kada poste. Pošto je naizmjeničan post i sredstvo za kontrolu gladi, odličan je za trajno gubljenje viška kilograma.

Zaključak

Skidanje viška kilograma zahtijeva mnogo strpljenja i može biti jako frustrirajuće. Ubacivanje termina za teretanu u već pretrpan raspored je za mnoge ljude nemoguća misija. Međutim, postoji dosta metoda koje vam mogu pomoći da polako, ali sigurno sagorite višak masnoća – na primjer, izbjegavanje sokova i više proteina u ishrani. Ako se budete pridržavali ovih savjeta, kroz neko vrijeme ćete vidjeti rezultate!

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.