SMRT VREBA NA CESTAMA U BIH: ZA 11 MJESECI POGINULA 42 PJEŠAKA

Stravični slučaj u Tuzli u kojem je bahati vozač usmrtio 22- godišnjeg pješaka i pobjegao sa smjesta nesreće te brojni svakodnevni slučajevi na našim cestama nanovo ukazuju da su pješaci najranjivija kategorija učesnika u saobraćaju.

Prema najnovijim podacima policijskih agencija u BiH, za 11 mjeseci ove godine u saobraćajnim nesrećama poginula su 42 pješaka.

Na području Republike Srpske smrtno je stradalo 18 pješaka, u Federaciji BiH 24, a u Brčko Distriktu BiH nije bilo nastradalih. U Federaciji BiH za isti period teže je povrijeđen 181 pješak, a lakše njih 512.

  •  Učešće pješaka u ukupnom broju smrtno stradalih u BiH izuzetno je visoko i kreće se negdje oko 21 posto. Zbog toga treba konstantno analizirati uzroke saobraćajnih nesreća i učešće pješaka te preduzimati mjere da se to smanji – kaže vještak Milija Radović, direktor Agencije za sigurnost saobraćaja RS.

Jedan od uzroka zbog kojih stradaju pješaci je kretanje noću na putevima gdje nema javne rasvjete.

  •  Zakon je obavezao pješake da ukoliko se kreću noću, imaju svjetloodbojni prsluk ili neki drugi izvor svjetlosti da budu vidljivi za ostale učesnike u saobraćaju, ali kod nas najčešće nije takva situacija. Odnosno, pješaci se vrlo često u tamnoj odjeći kreću pored ceste i vozači ih ne mogu primijetiti na vrijeme – objašnjava Radović, piše Avaz.

Pješaci često ne vode brigu te prelaze ulicu mimo pješačkog prijelaza. Zakon obavezuje pješake da, ako je udaljenost do pješačkog prijelaza do 100 metara, moraju prelaziti na prijelazu.

Pogubno i kažnjivo za pješake je i kretanje sa slušalicama u ušima. Također mogu biti kažnjeni zbog korištenja mobitela prilikom prelaska ulice. Vozačima je, također, zabranjena upotreba mobilnog telefona dok voze.

  • Da bi pogledali u telefon i vratili pogled nazad vozačima su potrebne dvije sekunde. Ako se kreću 50 kilometara na sat, oni će već prijeći 27 metara i ako se na tom putu nađe pješak i pokuša da prijeđe ulicu, onda ga vozač sigurno neće moći vidjeti i dolazi do udara – kaže Radović.

Pješaci koji imaju više od 0,8 promila alkohola u krvi ne smiju se kretati kolovozom. Problem su, također, i pijani vozači, kao i oni koji jurcaju po cestama.

  •  U gradovima i svugdje gdje ima kuća oko puta, vozači moraju prilagoditi brzinu. Ukoliko se brzo kreću, neće se moći na vrijeme zaustaviti ako se pojavi prepreka. To se dešavalo u najtežim slučajevima – napominje Radović
  •  Najteže je utjecati na pješake starije od 60 godina, koji i najčešće stradaju. Oni su već stekli neke navike, teško ih mijenjaju, a misle da ako oni vide vozilo i vozač će njih vidjeti, pa neće jer su u tamnoj odjeći. Ako je tamna odjeća i mokar kolovoz, a vozač vozi više od 40 kilometara na sat, udarit će pješaka. Najbolje se noću skloniti s puta i sačekati da vozilo prođe – ističe Radović.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

NSRS USVOJILA ZAKLJUČKE: PONIŠTITI SVE ODLUKE SCHMIDTA

0
Narodna skupština bh. entiteta RS usvojila je zaključke u kojima se zahtjeva da međunarodna zajednica povuče izmjene Izbornog zakona Bosne i Hercegovine koje je donio visoki predstavnik Christian Schmidt.