ŠOFERSKA JE TUGA PREGOLEMA, NOVAC IM NE MOŽE NADOKNADITI PATNJU: ŽIVOT KAMIONDŽIJA U INOSTRANSTVU TEŽI NEGO ŠTO SE MISLI, DOBRO SU PLAĆENI, ALI UMORNI, SAMI, ŽELJNI PORODICE I ŽIVOTA

Svaki dan je isti – autoputevi bez kraja, ukočena leđa, umor, samoća. Jedino društvo na putu je radio i povremeni telefonski razgovori s kolegama ili suprugom.

Jugomedia.rs

Dobro plaćen posao, od 1.000 pa čak i do 2.500 eura, važi mišljenje u gradu na Veternici, te sve više Leskovčana polaže za C kategoriji u nadi da će jednog dana sjesti u kamion i obići cijelu Evropu, zapravo ne razmišljajući koliko je to zapravo težak posao, navodi Jugmedia.rs.

Čak je i nedavni potez skorašnjeg direktora Narodnog pozoriša Leskovac, koji je dao ostavku na tu funkciju i odlučio da vozi kamion u Sloveniji, podgrijao pomamu za zanimanjem kamiondžije, pogotovo među mlađima, ali rijetko kome od njih je poznato da je bivši direktor od toga ubrzo odustao i vratio se u matičnu kuću.

  • Ljudi ne znaju koliko je psihički težak posao vozača kamiona jer pritisak je strahovit. Vozač mora da stiže na zakazane termine, a zakasni li više od tri sata u dolasku na destinaciju utovara ili istovara, klijenti nabijaju penale i do 100 eura – priča Stojan Pejčić, vozač kamiona.

Ovaj tridesetsedmogodišnji Leskovčanin više vremena provodi u tijesnoj kabini svog kamiona nego sa svojom porodicom – suprugom i troje djece.

Jugomedia.rs
  • Jednostavno, sistem posla je takav, a mora da se preživi. Tačnije, ja se borim za to da moja porodica živi lagodno koliko je to uopšte moguće u ovoj zemlji – navodi.

Ipak sve to ga često košta praznika i rođendana provedenih na točkovima umjesto u svom domu. Ali je, kako kaže, najbitnije da ima podršku svojih najmilijih.

Ivan Nikolić iz Leskovca kaže da je od malena zamišljao da vozi kamion i ta želja mu se ostvarila. Ovaj dvadesetpetogodišnjak već dvije godine radi za jednu slovenačku firmu i razvozi robu uglavnom do Francuske i Njemačke.

Jugomedia.rs
  • Život na putu, to jednostavno moraš da voliš, inače nećeš izdržati. Nekad se na putu dešavaju stvari koje ne možeš da kontrolišeš. Ovi „kancelarijski moljci“ što stalno kukaju od „teškog“ rada ne znaju kako je to kad si na putu i da su neke stvari izvan kontrole vozača. To može biti kvar na kamionu, probušena guma ili gužva na granici – kaže on.

Novica Stojanović iz Niša jedva čeka da ode penziju. Ima 63 godine, a kamiondžija je punih 30. Vozio je svuda po bivšoj Jugoslaviji, po cijeloj Evropi, pa čak i do Rusije, piše Jugomedia.rs.

  • Ovo je pasji život! Gotovo svaki dan je isti – autoputevi bez kraja, ukočena leđa, umor, samoća. Jedino društvo na putu je radio i povremeni telefonski razgovori s kolegama ili suprugom. Tuširanje i udobna postelja su luksuz, kao i kuhani obrok. Zatim se u stranim zemljama sporazumijevate rukama i nogama jer drugi neće da pričaju engleski i gledaju vas kao da ste pali sa marsa i pričate marsovski… Onda na utovar čekate par dana što naravno neće biti plaćeno…-  kaže.
Jugomedia.rs

Kad se kamiondžija zaželi prženica nema nikakve šanse da ga neko spriječi da ih i napravi, i to na sred vrelog njemačkog asfalta

Sivi drum, poneka pumpa do koje se svrati, sedmosatno stajanje u mjestu koje određuje tahograf jer on sve bilježi, nemanje s kim da se popriča, razmjeni koja riječ… To je život kamiondžija.

  • Ima onih koji mi zavide i kažu obišao si cijeli svijet. Ali ja sam od tog svijeta vidio samo sivilo asfalta i magacin u predgrađu Pariza. Za obilazak Luvra ili Ajfelovog tornja nisam imao vremena. Umjesto duševne i kulturne hrane dobio sam konzerve, bol u leđima i želju da se češće družim sa unucima – dodaje Novica.

U kabini sjedi i spava živ čovjek koga kući čekaju žena, djeca, unuci, danima.

Kojim novcem nadoknaditi tu patnju?

I dok među narodom vlada sujeverje kako su kamiondžije obične sirovine, riječ je o možda o najranjivijoj grupi ljudi jer su na putevima cijelo svoje radno vrijeme,a njihove porodice u konstantnoj strepnji.

  • Mi se ne bavimo običnim poslom! Mi nismo obični ljudi! Mi ne spavamo! Naše radno vrijeme je 24h, 7 dana u sedmici, a 12 mjeseci u godini! Točak se uvek okreće i ne smije da stane! Zbog toga smo uvijek budni pa čak i dok spavamo! Roba mora na vrijeme da stigne, čak i kada ne može –mora! A u kabini sjedi i spava živ čovjek koga kući čekaju žena, djeca, unuci, danima. Kojim novcem nadoknaditi tu patnju? – zaključak je ovog kamiondžije veterana, koji upravo tako završava razgovor sa novinarem i penje se u kamion da još jednom zavrti točkove do Belgije.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.