SRBIJA MODERNIZIRA NADZVUČNI AVION NAPRAVLJEN U MOSTARU

Vojska Srbije radi na modernizaciji svog naoružanja, a jedan od projekata je i modernizacija borbenog aviona Soko J-22 Orao.

To je avion koji leti brže od zvuka, a detaljna ispitivanja konstrukcije aviona pokazala su da Orao može letjeti do 2042. godine.

Mnogi su smatrali da je avion – čija je proizvodnja prestala 1992. godine u fabrici Soko u Mostaru – davno rekao svoje. Uostalom, Rumunija, koja je zajedno s bivšom Jugoslavijom zajednički razvila i proizvodila Orao, povukla je letjelicu iz upotrebe prije 11 godina.

Podsjetimo se ovog najambicioznije zamišljenog aviona bivše Jugoslavije koji je izlazio iz pogona fabrike Soko u Mostaru, dok je motore, po licenci Rolls-Roycea, proizvodio Orao iz Rajlovca pored Sarajeva. Rumunska verzija nosila je oznaku Avioane Craiova IAR-93 Vultur, a izrađivana je u Craiovi, prenosi RTS.

Projekt razvoja jurišnog aviona nastao je ’70-ih godina prošlog stoljeća pod oznakom JUROM, u kooperaciji Jugoslavije i Rumunije. Kao uzor za nasljednika Jastreba J-21 (također izrađivan u Mostaru), odabran je Jaguar, razvijen u suradnji Velike Britanije i Francuske.

Sada Srbija kreće u modernizaciju koja će obuhvatiti napadno-navigacijski sistem, optičko-elektronske uređaje i pametno naoružanje.

  • Pod tim podrazumijevamo da ćemo moći da ostvarimo isti efekat na cilj sa duplo manje, pa i više od duplo manjeg broja aviona. Ako nam je za uništenje nekog cilja sada potrebno tri aviona, sada ćemo to moći sa samo jednim vazduhoplovom – rekao je pukovnik Dejan Vasiljević, komandant 98. vazduhoplovne brigade Vojske Srbije.

Modernizovano naoružanje činit će i “pametni” projektili, čija je preciznost u rangu sličnih borbenih sistema u svijetu.

  • Osnovni nosilac je vođena raketa ‘VRVZ-200’ koja će omogućiti avionu Orao dejstva sa visine od 7.000 metara na daljinu od 40 kilometara, i to u uslovima noći i složenim i povoljnim meteorološkim uslovima –  istakao je pukovnik Zoran Prodanović, zamjenik komandanta 98. vazduhoplovne brigade.

Avion Soko J-22 Orao ima sposobnost letenja na malim visinama, manjim od 50 metara, što ga čini neuhvatljivim za dejstvo i sa zemlje i sa neba. Na avion će biti postavljeno ukupno 11 novih sistema, sa ciljem da se pojednostavi rad pilota.

  • Osnova sistema je takozvana staklena kabina, odnosno glas kokpit, koja, prije svega, podrazumijeva modernu senzoriku, koja učestvuje sa inercijalnim navigacionim sistemom u određivanju položaja aviona –  navodi Miodrag Marković iz firme Teleoptik žiroskopi.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

OVO JE BILJANA KOJA JE MUŽU SMRSKALA GLAVU: TIJELO U FAZI...

0
Bljana P. (55) iz Piromana uhapšena je zbog sumnje da je u Obrenovcu brutalno ubila Bojana A. (54), s kojim je bila u vanbračnoj zajednici.