SRELA SAM BESKUĆNIKA U PEKARI! KAD SAM URADILA OVO SVI SU SE ŠOKIRALI: DA LI BISTE I VI POSTUPILI KAO JA?

Beograd, ulica u samom centru grada, radnja se dešava negdje oko 19 sati.

Ulazim unutra da kupim hljeb za sutra, neradni mi je dan i mrzit će me da rano izlazim, volim njihove domaćinske proizvode, a i usput su mi, blizu stana. Osoblje skroz okej, znamo se, pa se komšijski malo prisnije pozdravljamo.

U pekari nas troje: prodavačica, prodavac (koji nema više od 40 ljeta) i ja. Biram par proizvoda i krećem ka kasi u momentu kad u pekaru ulazi beskućnik – ili neki težak socijalni slučaj. Rekla bih da nema više od pedesetak godina i sigurna sam da nije bio ni pijan ni drogiran. Na njemu najofucanija moguća garderoba, neki ućebani džemper i donji dio trenerke, brada i kosa prljava i neočešljana već toliko dugo da su počeli da se formiraju dredovi.

Dok ja plaćam, prodavac ga već gleda podozrivo i neprijateljski. Ne obraća mu se sa “Izvolite”, već s gađenjem mrsko gleda i čeka da druga strana progovori. Ovaj tiho pita jesu li krofne svježe (u to vrijeme, pred zatvaranje, proizvodi se prodaju po smiješnoj cijeni tipa tri krofne ili četiri kroasana za sto dinara). Prodavac drsko na pitanje odgovara pitanjem: “A šta ti (TI, a ne vi) misliš?” Ovaj šuti i kaže: “Dajte mi za sto”, vadeći novčanice po deset i dvadeset dinara, koje je, vjerujem, negdje užickao.

U međuvremenu šapućem prodavačici da ću ja to da platim i pitam ga glasno, ali oprezno želi li još nešto da ponese. Skromno odbija, još ne znajući da je njegov ceh plaćen, ali ja insistiram da mu daju hljeb, tek pečene rol viršle i jogurt. Prodavac nonšalantno zamotava namirnice i pruža mu ih s neskrivenim gađenjem pokretom da ga slučajno ni milimetar ne dodirne rukom.

Kasirka prati situaciju i sa saosjećanjem čovjeku tiho (kao da se boji da se kolegi slučajno ne dopadno ton njenog glasa) kaže da je sve plaćeno. Ovaj zastaje, nije mu jasno šta se dešava, a onda se okreće prema meni i nekoliko puta zahvaljuje pogledavši me duboko u oči.

  • Samo uživajte! – rekoh mu da zazvuči što veselije, a on tiho, baš kao što je i ušao, izađe iz pekare.
  • Svaka vam čast – reče mi kasirka da je kolega ne čuje, dok sam u glavi sklapala neku smirenu i smislenu rečenicu da mu se obratim. Jer ne bih imala mira da nisam.
  • Gospodine, nemojte biti tako grubi prema ovakvim ljudima, teške su to sudbine. Ako ne možete da pomognete, ne odmažite. Između njega i vas nema ama baš nikakve razlike sem što vi imate sreću da radite, a on je iz ko zna kojih razloga propao u ambis. Budite makar ljubazni. Osim što vam je to u opisu radnog mjesta, prije svega je ljudski. I ne ljutite se na mene što vam ovo kažem, već razmislite o ovoj večerašnjoj situaciji. Obrnite uloge. A ja ću naići sutra-prekosutra i po vašem ponašanju prema meni ću znati da li ste shvatili šta sam željela da vam kažem. I isto kao i ovaj nesretnik večeras ću vas pitati da li je proizvod svjež jer je možda u pultu stajao cijeli dan. Pomozite, ne odmažite, doviđenja – rekoh pri izlasku iz prostorije uhvativši krajičkom oka pogled prodavačice i njegov blagi stid. Nije stigao da reaguje, ili nije smio, ne znam. Ali znam da je bolje što je šutao.

Cijeli ostatak večeri bila sam pod utiskom ove situacije.

Znam, s ljudima je danas jako teško i raditi i komunicirati, razumijem da nas (kupaca) ima svakakvih: nervoznih, bijesnih, nevaspitanih… ali ko sebi daje za pravo da odvaja čovjeka od čovjeka?

Neće moći! Ne, bar dok se ja budem nalazila na licu mjesta – priča je jedne Beograđanke koja kruži društvenim mrežama.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE