STIGAO PRAVI ODGOVOR: JE LI BOLJE JESTI PRIJE ILI POSLIJE VJEŽBANJA?

Bez obzira na to vježbate li ujutro ili navečer, sigurno ne želite vježbati gladni i s malo energije. No kako pronaći pravi balans između jela i tjelovježbe, odnosno je li bolje jesti prije ili poslije vježbanja? Ovo pitanje stalno se iznova postavlja, a nutricionisti su konačno dali odgovor koji sve razjašnjava.

Pexels

Generalno rečeno, hoćete li jesti prije ili poslije treninga ovisi o vašim osobnim potrebama i kako se osjećate taj dan. Dakle, morate se zapitati osjećate li se bolje ako pojedete nešto prije ili poslije tjelovježbe.

Neki moji klijenti ne mogu jesti prije vježbanja. Uhvati ih mučnina i ne osjećaju se dobro, dok neki klijenti pak moraju pojesti nešto prije nego krenu vježbati jer se inače osjećaju slabima. Ako imate potrebu pojesti nešto prije tjelovježbe preporučam da to bude 30 minuta do dva sata prije, kaže nutricionistica Bonnie Taub-Dix, autorica knjige “Read It Before You Eat It – Taking You from Label to Table”.

Pexels

Idealno bi bilo jesti jedan sat prije prije treninga, ali ako ste u stisci s vremenom i niste stigli jesti ranije, preporučam da pojedete bananu ili manju energetsku pločicu koja, primjerice, može sadržavati chia sjemenke, savjetuje nutricionistica Frances Largeman-Roth. Obje nutricionistice slažu se da pametno “punjenje goriva” može pomoći da iz tjelovježbe izvučemo maksimum i odradimo je u punoj snazi. Zdrava užina koja sadrži dobru kombinaciju bjelančevina i ugljikohidrata može vam osigurati energiju potrebnu za trčanje, skakanje i dizanje utega s maksimalnim učinkom.

Taub-Dix i Largeman-Roth kažu da je prije tjelovježbe najbolje jesti hranu koja je lako probavljiva, dakle, ništa preteško. Odličan izbor bit će banana, tost od cjelovitog zrnja s kriškom sira ili maslacem od badema, porcija grčkog jogurta posutog s orašastim plodovima ili smoothie.

Pexels

Prije tjelovježbe volim pojesti šalicu jogurta u koji dodam dvije žličice mueslija i malo meda. Ili malo svježeg sira s nekoliko komadića dinje ili lubenice izrezanih u kockice, plus dvije žlice granole, otkriva nutricionistica Frances Largeman-Roth te savjetuje da obrok prije vježbanja sadrži između 200 i 250 kalorija što je dovoljno da dobijemo potrebnu energiju, a da opet nismo pojeli previše. Ne zaboravite prije treninga popiti i dovoljno vode kako biste spriječili dehidraciju.

Šta je najbolje pojesti nakon vježbanja?

Bjelančevine su ključne za oporavak mišića nakon naporne tjelovježbe, dok ugljikohidrati pomažu nadoknaditi potrošenu energiju. Zbog toga će savršen obrok poslije vježbanja biti onaj koji sadrži oba nutrijenta.

Pexels

Za oporavak tijela nakon tjelovježbe preporučam kombinaciju ugljikohidrata, bjelančevina, zdravih masnoća i antioksidanata kako bi se organizam ‘othrvao’ oksidacijskom stresu kojem je izložen poslije vježbanja, kaže Largeman-Roth.

No to ne znači da trebate pojesti veliku količinu hrane. Baš suprotno, dovoljna će biti šalica jogurta s dodanim orašastim plodovima, svježe voće poput grožđa ili malo maslaca od badema. Jednostavan obrok poslije treninga može biti i muffin od cjelovitog zrnja s avokadom ili zobene pahuljice koje su se namakale preko noći s dodanim svježim sirom, orašastim plodovima i voćem.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.