HC će te kamere postaviti na po dvije lokacije u svakoj regiji u sklopu uspostave Centralnog centra za nadzor i upravljanje saobraćajom na državnim cestama i Nacionalne pristupne tačke (NPT), a do 2025. namjeravaju postaviti kamere na 300-tinjak lokacija širom Hrvatske.
U Cestama objašnjavaju da će se, ovisno o vrsti kamera koje će se postaviti, osim klasičnog videonadzora moći očitavati i registarske oznake, prepoznavati incidentne situacije na cesti poput rasutog tereta, prometne nesreće te detektovati i prolazak vozila kroz crveno svjetlo, brzina kretanja vozila, piše Večernji list.
Svi podaci prikupljeni s tih kamera bit će, navode u HC-u, dostupni i policiji.
Objašnjavaju da je svrha sistema videonadzora koji se koriste u cestovnom saobraćaju prikupljanje podataka o cestama, cestovnom saobraćaju i vremenskim prilikama, s ciljem optimalnog upravljanja saobraćajom i povećanja sigurnosti.
S saobraćajnicama će se prenositi i slike da bi se vozače informiralo o trenutnim uvjetima na cestama, a s obzirom na ograničenost komunikacijske infrastrukture smještene uz državne ceste, podaci sa svih kamera i drugih uređaja na lokacijama prenosit će se putem mobilne mreže.
U Hrvatskim cestama kažu da će kvaliteta slike biti vrlo visoka, a kapacitet snimanja ovisit će o broju kamera i kvaliteti pohranjenih podataka, javlja Hina.
Snimljeni materijali skladištit će se minimalno 48 sati.
Preduvjeti za integraciju sistema videonadzora na državnim cestama, napominju u HC-u, stvorit će se u uspostavom Centralnog centra.
Realizacija prve faze tog projekta očekuje se sljedeće godine, kad se postavljaju i kamere na 40 lokacija.
U Središnji centar i NPT slijevat će se sve informacije s hrvatskih cesta i autocesta. HC je sagradio zgradu tog Centra u Karlovcu, koja se upravo oprema.
Testna faza rada očekuje se u oktobru sljedeće godine, piše Večernji list u ponedjeljak.