SVE POSKUPILO, CIJENE I DALJE RASTU: GRAĐANI U MANJEM BH. ENTITETU KUPUJU NA GRAME I SAMO ONO ŠTO MORAJU

Građani manjeg bh. entiteta RS konstantno su na udaru poskupljenja kako osnovnih životnih namirnica, tako i roba široke potrošnje, te usluga, a pojedina hrana je, u odnosu na isti period lane, skuplja i za više od 20 posto.

U junu su, u poređenju sa istim mjesecom prošle godine, najviše skočile cijene suhomesnatih proizvoda, te voća i povrća, ali su skuplji i gotovo svi drugi artikli, kao i jela i pića u ugostiteljskim objektima.

Podaci Zavoda za statistiku RS pokazuju da je, primjera radi, cijena kilograma šunkarice porasla za skoro devet, a mortadele za 18,5 posto.

Šećer je poskupio za osam posto, ulje 14,4, paprika 11, a paradajz za 16,6 posto, dok je cijena jabuka veća za čak duplo.

Poskupili su, doduše u manjem iznosu, i riža, brašno, hljeb, toaletni sapun, deterdžent za veš.

Takođe, cijene su podigli i ugostitelji, pa građani skuplje plaćaju kako napitke, te alkoholna i bezalkoholna pića, tako i pite, torte i kolače, te gotova jela.

Ilustracija

Ugostitelji i trgovci potvrdili su za Srpskainfo.com da su cijene pomenutih roba u najvećoj mjeri povećane unazad par mjeseci, što je, kako naglašavaju, dobrim dijelom posljedice i epidemije korona virusa.

U Asocijaciji samostalnih trgovinskih radnje banjalučke regije ističu da je, svakako, najviše poskupilo voće i povrće.

  •  Kod ostalih prehrambenih namirnica i roba široke potrošnje riječ je o poskupljenjima u manjim iznosima, koja postaju vidljiva nakon neka tri mjeseca, kada uočimo da je nešto poskupilo za, na primjer, deset posto. Jedino ne raste cijena sirovog mesa – kaže za predsjednik ove asocijacije Bogdan Marjanović.

Prema njegovim riječima, ako gorivo i dalje bude poskupljivalo, nemonovan će biti i porast cijena u trgovinama.

  • S druge strane, građani unazad par mjeseci, zbog epidemije, smanjuju potrošnju. Strah i neizvjesnost tjeraju ih da kupuju samo ono najosnovnije, kako bi sačuvali nešto novca za ne daj bože. Tako, i dalje se uglavnom kupuju, i kupovaće se, brašno, hljeb, šećer, ulje i ostale osnovne namirnice, dok ljudi ostalo kupuju rijetko, i u manjim količinama. Trgovci, s druge strane, da bi nadoknadili gubitke, idu sa poskupljenjima – naglašava Marjanović.
Ilustracija

U udruženjima potrošača potvrđuju da je u RS sve poskupilo, a da poseban problem za građane predstavlja skok cijena hrane, koju svakodnevno kupuju.

  • Primjera radi, sedmična kupovina sada je skuplja za pet KM, a mjesečna za nekih 20 KM. To jeste puno, kad neko zarađuje 650 KM, pa kad tih 20 KM može da nadomjesti samo ako se odrekne neke druge potrebe. O penzionerima je suvišno i govoriti – poručuje izvršna direktorka Udruženja za zaštitu potrošača „Don“ iz Prijedora Murisa Marić.

Ona dodaje da su iznosi poskupljenja značajniji, nego što to pokazuje zvanična statistika.

  • Imamo svakodnevna tiha poskupljenja koja, kad se naberu, za mnoge građane znače prilično opterećenje. A poskupile su i poskupljuju sve namirnice, a posebno sezonsko voće i povrće, dok su  cijene porasle i u kafanama i restoranima, zbog čega je logično da će i potrošnja biti manja – ističe Marićeva.
Agencije

Korona podigla troškove

U Udruženju ugostitelja RS naglašavaju da su kafedžije morale da idu sa povećanjem cijena.

  • Razlog je povećanje troškova, prije svega zbog nabavke sredstava za dezinfekciju i maski za osoblje, ali i zbog porasta nabavnih cijena. Primjera radi, sredstva za čišćenej i dezinfekciju su ranije koštala 70, a sad duplo toliko. Takođe, ako neki lokal ima sedam-osam konobara, za maske dnevno ode 10 KM – kaže predsjednik ovog udruženja Željko Tatić.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE