SVJETSKI MEDIJI PIŠU O VUČIĆEVOJ IZJAVI: EVO NEKA TWITTER UKINE MOJ PROFIL, DA BUDE JOŠ JEDAN TRUMP

Društvena mreža Twitter označila je jedanaest srpskih medija kao “medije koji sarađuju s Vladom Srbije”. To je izazvalo burne reakcije i iz tih medija, ali i od političara. Najžešće su reagirali iz javnog servisa, piše Deutsche Welle.

Profili Radio televizije Srbije (RTS), Radio televizije Vojvodine (RTV), Tanjuga, Politike, Kurira, Informera, Srpskog telegrafa, Pinka, B92, Prve i Hepi, dobili su od Twittera etiketu saradnika vlasti, i to je bio povod za različite reakcije tih medijskih kuća. Većina ih je u privatnom vlasništvu i ti mediji su, osim par tabloida, manje-više bez mnogo buke prihvatili činjenicu koja je već poznata srpskoj javnosti: da su praktično dio propagandne mašinerije vlasti.

Ali, to nije bio slučaj i s RTS-om, koji je najburnije reagirao na taj korak. Twitter je inače prethodno u svom saopćenju pojasnio “da su mediji povezani s vladom oni u kojima država ima kontrolu nad uređivačkom politikom”.

Radiotelevizija Srbije u svojoj izjavi navodi da će “zbog toga preispitati svoju prisutnost na toj mreži, ali i zatražiti reakciju Evropske radiodifuzne unije (EBU), čiji je RTS član”. RTS dalje ističe “da su nejasni kriteriji za dodjeljivanje takve etikete medijima”, i dodaje: “Što tek reći za medije poput Radija Slobodna Evropa, Deutsche Wellea (DW) ili Glasa Amerike (VOA) kojima je država osnivač i finansiraju se u potpunosti iz državnog budžeta, ali na to korisnici Twittera nisu upozoreni? Napomenimo da DW i VOA odlično sarađuju s RTS-om i ova primjedba nikako nije poziv da se etiketiranje medija proširi, naprotiv”, saopćio je RTS.

Potez Twittera, naravno, nije mogao proći bez komentara predsjednika Srbije Aleksandra Vučića, koji tu akciju vidi “kao pohvalu spomenutim medijima”. Vučić taj korak ocjenjuje kao cenzuru, i u tom smislu je i svoj profil ponudio kao žrtvu izazivajući Twitter “da i njemu ukinu profil, da bude još jedan Trump u svijetu”.

Ta reakcija nije prošla nezapaženo u svjetskim medijima, pa tako agencija AP piše “da srpski autokratski lider izaziva Twitter da mu ugasi profil”. AP ističe i “da srpski provladini mediji, uključujući i državnu televiziju, konstantno optužuju ono malo preostalih nezavisnih medija u Srbiji da ih kontroliraju korumpirani opozicijski lideri ili zapadne ambasade”. Agencija AFP podsjeća da je Twitter prošle godine izbrisao čak 8500 lažnih profila koji su imali čak 43 miliona objava uperenih protiv opozicije i nezavisnih medija.

Zanimljivo je da se tim povodom, i baš na Twitteru, oglasio “Trumpov čovjek”, bivši izaslanik američkog predsjednika za dijalog Srbije i Kosova i bivši ambasador u Njemačkoj Richard Grenel. “Licemjerje Twittera u punom obujmu, svjetskim liderima je dosta. Twitter gubi utjecaj”, napisao je Grenel i pritom tagirao službeni profil Vučića, @avucic.

Vrh RTS-a zvuči prilično iznenađeno i uvrijeđeno, ali, kako za DW kaže novinarka Tamara Skrozza, ona time nije iznenađena: “Oni su iznenađeni kao što su bili iznenađeni činjenicom da mjesecima ispod njihovih prozora traju protesti, a da oni o tome ne izvještavaju. Kao što su iznenađeni činjenicom da ovdje postoji neka opozicija, i kao što su iznenađeni da ovdje postoje neki novinari koji se bore za slobodu medija. Imam dojam da je njima potrebno jedno veliko buđenje i mislim da bi trebali pogledati svoje vijesti i političke emisije, pa vidjeti koliko to nije u skladu s novinarskim kodeksima i medijskim zakonima, pa i sa elementarnom pristojnošću i funkcijom medija”, napominje Skrozza.

Analize koje su rađene proteklih godina pokazale su da je većina označenih medija izuzetno naklonjena predsjedniku Srbije i Srpske napredne stranke (SNS) Aleksandru Vučiću, koji je u njima predstavljen, gotovo bez izuzetka uvijek u pozitivnom kontekstu.

Slično pokazuje i monitoring televizija s nacionalnom frekvencijom, u kojima su vladajuće stranke u Srbiji dominantno zastupljene u središnjim informativnim emisijama tih televizija. Negativno predstavljanje srpskog predsjednika na televizijama RTS, TV Prva, Hepi, Pink i B92 iznosi – nula posto.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ZA UBLAŽAVANJE POSLJEDICA PANDEMIJE OBRTNICIMA 60 MILIONA KM

0
Federalni ministar razvoja, poduzetništva i obrta Amir Zukić kazao je za Fenu da i naredne godine Vlada namjerava podržati mala i srednja preduzeća i...