ŠVRAKIĆ I DUPANOVIĆ O NO LIMIT FESTIVALU: REKLAME SU KRATKE PRIČE, A TELEVIZIJA IM POMAŽE DOĆI DO KONZUMENATA I KLIJENATA

Nekoliko dana ostalo je do početka No limit advertising festivala koji će se održati u više studija Hayat televizije.

Ovaj festival je takmičenje u kreativnosti u kojoj učestvuju agencije i oglašivači iz BiH. Počinje u petak, 19. februara. Jedinstven je jer se održava upravo u televizijskom formatu.

Glavni i odgovorni urednik portala Media Marketing, i organizator festivala Edhem Dupanović, i generalni direktor Hayat televizije Elvir Švrakić govorili su o No limit festivalu.

Kako su kazali, sve je spremno za početak. Danas je žiri počeo da radi, a sutra će sve biti završeno. Kompletan tim rade već danima na pripremama. Ove godine je prvi put u ovakvom formatu, ali pod posebnim okolnostima, pa se zbog toga pazi na svaku situaciju predviđenu i nepredviđenu.

Dupanović je kazao da je puno veći odziv i da ima 50 posto više radova nego prošle godine.

  • Mislim da je prošlogodišnji festival ostavio jako dobar utisak na cijelu industriju, ali je možda najveći motiv za toliki broj radova to što će ove godine biti prvi advertising festival na svijetu koji se održava u televizijskom formatu.

Prošle godine su organizatori ili odgađali ili pomjerali festivale. Mnogo festivala je prelazilo na Zoom format.

Dupanović smatra da je Zoom dobar za video konferenciju, seminar, ali apsolutno ne za festival kreativnosti u oglašavanju.

  • Željeli smo doći do nove ideje, da budemo originalni, i onda nam je na pamet pao televizijski format. Trebalo je naći televiziju koja će pružiti ruku reklamnoj industriji i reći “Ok, idemo zajedno”. Hayat televizija i direktor Švrakić su odmah prihvatili da budu naši partneri. Televizija jeste najjači medij oglašivačke industrije. Motiviralo me to što postoji veza između televizije i reklamne industrije. Jedno bez drugog ne ide i ne može.

Švrakić ističe da je televizija je još uvijek broj jedan po svjetskim istraživanjima. Kako kaže, televizija u godinama iza nas stoji, kada se digitala pojačava. Digitala preuzima ostale medije, ali ne i televiziju.

  • U medijskoj industriji televizija je još uvijek broj jedan. Vjerujemo da je to i medij budućnosti. Eh sada, drugo je pitanje gdje ćete vi gledati televiziju.

Dupanović dodaje da je print navika. Ljudi kupuju novine iz navike. Kada ta navika prestane, neće biti ni novine.

On kaže da je oglašivačka industrija u BiH je po obimu najmanja industrija u regiji, i ništa ne čini da bude veća.

  • Mi se već godinama borimo da osnujemo udruženje oglašivačke industrije koje bi trebalo promovirati industriju, organizirati samoregulaciju itd. S druge strane imamo zakone o oglašavanju. Prije tri godine Evropska unija je uložila 300.000 eura u izradu nacrta zakona. Taj nacrt je urađen i dostavljen Ministarstvu prometa i komunikacija u Vijeću ministara da ga pošalju u parlamentarnu proceduru. To je gurnuto u laticu i to stoji.

Švrakić se osvrnuo na anketu koja se na Hayat tv svaku noć emituje povodom festivala.

  • Kada gledate odgovore ljudi anketiranih na ulici, vidite da ljudi prate reklame, likove na reklamama, znaju čija je to reklama. Ljudi prate reklame isto kao što prate i seriju. Mi moramo biti svjesni da je reklama jedna kratka priča. Govorimo o kreativnosti, što u biti i jeste cilj No Limita. U kratkoj priči morate dati nekoliko poruka publici. Reklame su kreativni dio, veoma bitan, a i mi, televizijske stanice, smo neizbježni faktor kako doći do konzumenata i klijenata koji su bitni za plasman proizvoda i usluga

Dupanović kaže da uspješna reklama zavisi od ideje. Ideja je nešto što nosi poruku, motiviše ljude, privlači pažnju.

  • Ako nemate dobru ideju onda džaba. Kod nas na Balkanu je izrazita kreativnost u oglašavanju. Na zapadu se ulažu milioni eura u reklamu. Da date u BiH nekome milione eura ne biste gledali ništa, a kada date 10, 20, 30 hiljada, morate biti kreativni da to prođe. Danas sam gledao i imamo savršene ideje. Mi svake godina objavljujemo knjigu kreativni portfolio, i to je knjiga koja ima 400 strane i gdje prezentiramo sve radove koji su dobili nagradu na nekom od nacionalnih festivala u Adriatic regiji. Mi smo vratili No Limit u život samo da bi mnaša industrija bila u toj knjizi.

Što se tiče festivala, danas je rađen izbor finalista. Dupanović kaže da će se sutra i diskutovati o svim radovima

  • Ne može se uvijek svoditi na matematiku i bodove. Imamo 13 takmičarskih kategorija. Možda u nekoj kategoriji ne dodjelimo ni jednu od nagrada, a negdje možda dva zlata ili dva srebra. Žiri diskutuje o Grand Prixu. To je glavna nagrada.

Sigurno je da su nove ideje put ka prosperitetnijoj i boljoj BiH. One su sastavni segment našeg društva, smatra Švrakić.

  • Zaista mi je drago što ovaj festival koji se održava deseti put ima mnogo veću budućnost za marketing i kreativu, nego što je to vrsta nagrade. Oni se takmiče za nešto što je ipak povelja, što je takmičenje između samih autora, autora i svih onih koji ideju proizvode do samog kraja. To je pozitivno takmičenje u struci. Uvijek je na No Limitu bilo sve apsolutno pozitivno. Kao takva vrsta takmičenja, ona otvara vrata boljoj budućnosti u medijskoj industriji. Ako gledamo to šire u BiH, tu imate zaposlen veliki broj ljudi. To je ogromna industrija u BiH, a sa druge strane vuče masu drugih industrija i otvara im vrata za izvoz. Tako da je ovo jako bitan festival, konkretno kao grana industrije.

Misija No Limita je da podstiče i pokreće industriju, dodaje Dupanović.

  • Industrija jako puno utiče na ekonomiju jedne zemlje i kada pogledate mapu advertising industrije u cijelom svijetu, gdje je industrija razvijenija, tu je ekonomija jača. Mi u BiH imamo strašno puno prostora da povećamo industriju i ekonomiju, i da učinimo ovu zemlju prosperitetnijom i profitabilnijom.

(Nermina Hasić)

Video pogledajte i OVDJE.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

PONOVO SVE ODUŠEVILA, RONALDOVA GEORGINA POZIRALA U BIKINIJU

0
Georgina Rodriguez izabranica Cristiana Ronalda, svakih malo ugodno iznenadi, a ovog puta briljirala je na naslovnici italijanskog sedmičnog lista "Sportweek".

ORBAN PRIMIO KINESKU VAKCINU